shadow_UBBT
Warrior
Jag vet inte om någon har sagt det här förut men jag vill påpeka något om vissa besvärjelser i DoD senaste upplagan (6e). Det gäller det här med att man skall säga något varje gång man kastar en besvärjelse, samma sak har använts i Gemini. Jag tänkte bara påpeka några nackdelar med det här systemet.
1. Det låter töntigt. Det skulle till och med vara bättre att hålla fram händerna och säga "By the power of Greyskull. I HAVE THE POWER!" (För er som är för unga för att förstå det: bry er inte)
2. Det tar tid. Vissa meningar verkar för långa. Det fanns särskillt en i gemini som tog kanske 10 sekunder att läsa igenom. Kanske inte enormt mycket tid men lagom för att man i verkligheten skall kunna anfalla runt 10 ggr.
3.Det drar ut på striderna om alla spelare ligger och vrider sig i skratt varje gång spelledaren tvingar magikern att säga det magiska orden.
(Det här har varit ett allmänt klagomål från the Bad Attitude Performers)
Shadow -2001 (I'm not as think as you drunk I am)
1. Det låter töntigt. Det skulle till och med vara bättre att hålla fram händerna och säga "By the power of Greyskull. I HAVE THE POWER!" (För er som är för unga för att förstå det: bry er inte)
2. Det tar tid. Vissa meningar verkar för långa. Det fanns särskillt en i gemini som tog kanske 10 sekunder att läsa igenom. Kanske inte enormt mycket tid men lagom för att man i verkligheten skall kunna anfalla runt 10 ggr.
3.Det drar ut på striderna om alla spelare ligger och vrider sig i skratt varje gång spelledaren tvingar magikern att säga det magiska orden.
(Det här har varit ett allmänt klagomål från the Bad Attitude Performers)
Shadow -2001 (I'm not as think as you drunk I am)