Re: Talande tystnad, eller?
Efter att jag gav din förfrågan fem stjärnor i betyg har tråden blivit omåttligt impopulär. Du har också tydligen gått samma möte till ödes med din personliga bedömning (trots min positiva insats på även den punkten), och jag misstänker starkt att det är vissa som vill visa betygssystemets nackdelar.
Tackar för stödet. Måste vara många som "ettat" den, jag gav den också en femma...
Jag har också märkt att mitt betyg dalat. Enda slutsatsen jag kan dra av detta är att när det gäller eventuella problem med betygen så är det betygsmotståndarna som är problemet...
Nå, hursomhelst tänkte jag bara säga (och sjunka lite i betyg jag med) att jag håller med dig angående saken. Eftersom inget hittills påvisat några psykiska (eller fysiska ) men p.g.a. betygssystemet tycker jag lika gärna att det kan vara kvar. Varför göra sån stor sak av det?
Black Dwarf, irriterad på alla som klagar.
Ska jag vara ärlig så bryr jag mig inte åt någotdera hållet om betygssystemet, varken som företeelse eller mitt betyg. Jag har inget behov av att verifiera mitt värde i andras ögon, eller att rättfärdiga mina ståndpunkter. Om någon ger mig ett högt eller ett lågt betyg spelar inte så stor roll, det viktiga är att jag fått dem att tänka och reagera.
Jag startade den här tråden för att diskussionen urartat (något jag tror alla kan enas om) och jag ville dra tillbaka den på spåret för att se om det faktiskt var något problem. Misstänker att en del känner sig lite hotade av att ingen verkar lidit av betygen.
Det är ännu barnsligare att sänka betyget åt nån bara för att han vill ha svar på en enkel fråga.
Håller med. Det är inte åsikter som ska betygsättas. Det är inläggs saklighet, relevans, intressanthet (om det finns ett sådant ord?), brist på hövlighet och i viss mån utformning (Jag är ingen språkpettimeter, men två sidor text i en mening, utan radbrytningar, bara versaler, stavat precis som det uttalas är lite jobbigt att läsa (har sett det på andra forum, inte här). Detsamma gäller nästlade parenteser, men jag gillar dem.).
Men som jag tidigare sagt, det spelar inte mig någon större roll. Som bin Ladenist är jag rätt van vid att folk oförstående försöker slagga mig. Jag står pall.
OK, nu kommer väl antibetygsförespråkarna att droppa mig ett par steg till...