Re: Sf-författare på högerkanten
Om ni bara träffar kulturella personer som har ungefär samma åsikter som er inställer några funderingar:
1. antingen träffar ni väldigt få kulturella personer
...eller också...
2. är en person inte kulturell om denne inte delar era åsikter?
Jag tenderar att träffa kulturella människor av alla de slag. Både med de mest extrema åsikter åt både höger och vänster och vanligare människor med ganska människofioentliga åsikter gentemot minoriteter. Fast de tror själva att de bara skyddar folk, tex genom att förbjuda homosexuella att adoptera barn för att barnen kan bli mobbade. Idioter...
För att det här messet ska bli lite mer On topic kan jag meddela att jag för lite mer än ett år sen fick en fantasyroman refuserad eftersom grundtemat var solidaritet. Språket och allt annat var bra, men just solidariteten var hopplöst 70-talspassé. Den handlade också om sexuellt likaberättigande. Jag tror att den var väldigt kontroversiell. Åtminstone säger folk som läst den det. Och jag har blivit beskylld för att vara både kommunist, feminist, reaktionär och allt möjligt märkligt efter att ha skrivit den. Hm. Jag hoppas att jag orkar skriva igenom den ännu en gång. Grundtemat kommer dock att vara kvar.
/Daniel