Re: Svaga rollpersoner
Svaga huvudpersoner En följd av min första punkt. Må vara att de kan få vara nybörjare, men de skall definitivt inte vara sämre än mannen på gatan. Då är någonting ALLVARLIGT fel på kampanjen eller systemet.
Öh...kan det liksom inte vara meningen med kampanjen, då? Jag
gillar att spela helt vanliga människor, och yngre sådana är ofta 'sämre' än genomsnittet, tror jag. Jag gillar när mannen på gatan kan vara ett hot så gott som något annat. Det känns så verkligt då. Spelar man typ en studentkorridorskampanj som jag gör med Lycan är det ofta ganska lämpligt om rollpersonerna inte sticker ut från genomsnittet direkt.
Ta
Natala som exempel...hon var en otränad liten fjortonåring, rätt underlägsen de flesta kraftmätningar mot genomsnittliga vuxna...tills hon gick och blev generation 6-vampyr, iallafall. (Och då var hon fortfarande en mes jämfört med alla andra vampyrer).
Rollpersonerna ska alltid vara huvudpersoner, det skriver tillochmed jag under på. Deras kraft- och hjältenivå har egentligen dock ingen som helst relation till detta faktum. De kan vara svagast och mesigast i typ hela världen, och fortfarande stå i centrum. Som Frodo, till exempel.
- Ymir, protesterar, helt enkelt