Nekromanti Bilder till Fantasy!

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Arfert said:
Speedos var poppis på 70-talet ;-)

Och Conan har ju päls-speedos. Conan är alltid rätt när det gäller krigar-mode.


Helt klart den fulaste hjälm jag någonsin sett.
"Conan ville likna en billig Hellboy, men misslyckades gravt!"
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,923
Location
Stockholm
Arfert said:
Och Conan har ju päls-speedos. Conan är alltid rätt när det gäller krigar-mode.
Njaäej.

Här föredrar jag helt klart Chris Quilliams Conan med kjol:

 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,821
solvebring said:
Indeed... Kilt! :gremtongue:
Nejdå, inte ett dugg kilt. Den moderna kilten har ingen omlott, och den »riktiga« kilten består av 5 gånger så mycket material.

Det liknar däremot en alldeles för liten sarong: den har ju knappt någon omlott, så han kommer visa kallingarna så fort han börjar gå. Det är snyggt medan han står still däremot! :gremsmile:
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,243
Location
Borås, Sverige
Lol, en krigare i Klingon-skolan: Använd idiotiskt konstruerade vapen som inte går att hantera.. Definitivt oldschool.

/Ulfgeir
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,243
Location
Borås, Sverige
Arfert said:
Speedos var poppis på 70-talet ;-)

Och Conan har ju päls-speedos. Conan är alltid rätt när det gäller krigar-mode.
Var det därifrån gruppen Cat Rapes Dog fick inspirationen till låten Moosehair Underwear...

/Ulfgeir
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Nejdå, inte ett dugg kilt. Den moderna kilten har ingen omlott, och den »riktiga« kilten består av 5 gånger så mycket material.
Yeah me know. Fast jag ville mest bara säga det att en man som Conan inte bär "kjol", även om nu Dante säkert sade just det för att det är aningen komiskt.

Det liknar däremot en alldeles för liten sarong: den har ju knappt någon omlott, så han kommer visa kallingarna så fort han börjar gå. Det är snyggt medan han står still däremot!
Haha! :gremlaugh: Där ser man. Förresten borde jag läsa på mer om kläder märker jag. Läste häromdagen om historiens olika hosor, det var mycket intressant faktiskt.
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,769
Location
Stockholm
Det är något kallingarna som känns sådär. Nog för att Conan slogs med päls-speedos, men det här känns som en primitiv g-string. Jag vill INTE veta hur han ser ut bakifrån, om man säger så.

Hjälmen är jäkligt skön, och vapnet ur-fantasy på något sätt.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Magnus Edlund said:
Det är något kallingarna som känns sådär. Nog för att Conan slogs med päls-speedos, men det här känns som en primitiv g-string. Jag vill INTE veta hur han ser ut bakifrån, om man säger så.

Hjälmen är jäkligt skön, och vapnet ur-fantasy på något sätt.
Kallingar har varit poppis länge, kolla in de här gladiatorerna till exempel:




Eller så kan man ha blöjor på sig:

 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Jävligt najs. Den här gillar jag verkligen. En typiskt bild som brukar dyka upp i rollpersonskapitlet över olika yrken.
... Men, är inte hennes ben aningen för långa gentemot hennes överkropp?
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
solvebring said:
Jävligt najs. Den här gillar jag verkligen. En typiskt bild som brukar dyka upp i rollpersonskapitlet över olika yrken.
... Men, är inte hennes ben aningen för långa gentemot hennes överkropp?
Mycket möjligt. :gremsmile:
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Klockren. Enkel, men effektiv. Posen passar perfekt ihop med vapnet. Elegant rasteranvändning.

Ger mig framförallt väldigt sköna oldschoolvibbar.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,821
solvebring said:
... Men, är inte hennes ben aningen för långa gentemot hennes överkropp?
Nej! De stämmer exakt överens med de mått som Cennino Cennini anger i Boken om målarkonsten (början av 1400-talet) att den fullkomligt proportionerliga människokroppen bör ha.

Dock så menar han att de måtten gäller manskroppen, och att kvinnan »har inget fullkomligt mått«. Vad tusan han nu menar med det... :gremconfused:
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,684
Location
Umeå, Västerbotten
Asnyggt.

Det vore jättekul om du på ett positivt sätt avbildade en kvinna som är lite äldre eller inte traditionellt attackliv.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Nej! De stämmer exakt överens med de mått som Cennino Cennini anger i Boken om målarkonsten (början av 1400-talet) att den fullkomligt proportionerliga människokroppen bör h
Jag antar att det är just det att huvud till skrev ska mäta samma längd som skrev till under foten? Det är nämligen, i generell mening, sant vad det gäller mannen. Teckningsböcker utgår alltid från ideal, annat kan ju inte göras eftersom varje individ ändå är unik och osymetrisk.
Vad det gäller kvinnan finns det teorier om att hon mäter aningen kortare ben, men att hennes ben ofta upplevs som längre eftersom en kvinna har höga höfter. ... Dock vet jag inte vad som gäller. Jag brukar teckna detsamma oavsett kön. Har inte märkt någon nämnvärd skillnad då jag tecknat kroki heller för den delen, utom det att kvinnans höfter ger lite av en illusion.

Dock så får jag, trots ditt bestämda påstående, inte Arferts bild att stämma. Han har ju inte satt en grengräns där tunikan slutar. Benen fortsätter upp under den så att grenen verkar sitta än högre upp. Om man då uppskattningsvis mäter henne från hjässan - inte hårknuten - till dit man ungefärligt kan anta att grenen är tack vare en tygskuggning som gjort i tunikan - och sedan därifrån ned till under foten på det ben som är närmast oss (eftersom det bortre benet är förkortat för att skapa perspektiv) så är benen alldeles förlånga. :gremsmile:
... Så, så uppfattar jag det i alla fall och nu blir det nog enklare för Arfert och alla andra att se om han förstår vad jag menar och inte och om jag ser helt galet. ... Jag säger därför inte bestämt att det är så, bara att jag ser det så och hur jag ser det.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
w176 said:
Asnyggt.

Det vore jättekul om du på ett positivt sätt avbildade en kvinna som är lite äldre eller inte traditionellt attackliv.
visst kan jag det.. bara hon är cool.
 
Top