Nekromanti Blött.

Lycan

Hero
Jag bara undrade om någon här börjat gråta under något eon-spelmöte.

Lycan

Supervisor

Veteran
Menar du av skratt då eller? - 1 gång hittills.

/images/icons/smile.gif/images/icons/crazy.gif/images/icons/laugh.gif

Annars har jag aldrig varit med om att någon har gråtit...
Har du, Lycan?

[color:green]Supervisor</font color=green>

Lycan

Hero
Blötteliblött.

En fait, ja.

Har gråtit en gång, mysigt värre.
Detaljerna kring det är inte särskilt viktiga, men det var ett tragiskt spelmöte...

MVH

Lycan

(Om någon trevlig typ i Skåneområdet skulle vilja vara med i en Vikingkampanj så se till att skicka ett brev till Groovy_Moogle@swipnet.se)

Johan K

Gammal & dryg
skulle vara så fall vara av ren frustration/images/icons/wink.gif

[color:purple]Alea Jacta Est !</font color=purple>

Mederian

Warrior
Har spelat med flera spelare som blivit lite blanka i ögonen när deras rollpersoner dött /images/icons/laugh.gif

Och nån gång av skratt, lätt hänt efter 10 timmar spelande... det kom plötsligt in en tragisk professor som hette "Tut-i-luren" och humor man har när man är riktigt trött är, just det, tragisk.

/Mederian síol Ianoty t'un Léarama t'an Machara
- den stolte

hatten

Swashbuckler
fick en galen mygga som flög in i ett av mina ögon och då började jag gråta..
det kan ha varit en fluga hur som helst "det" hamnade under ögonlocket och irriterade ögat och tårar började att rinna konstigt nog ur båda ögonen...

Fast räcknas det som gråta eller ? *hmm* irriterade ögon..
*snyft* Stackars mygga jag kände henne ack så väl nu är hon död och blod hon aldrig suga något mer.. *snyft*

<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by hatten on 2000-09-19 16:29.</EM></FONT></P>

Nialion

Veteran
Nej men min bror såg ngt tårögd ut när 1obT6 i skada tillslut efter åtskilliga slag blev 52 poäng och träffade i huvudet på ett anfall som han struntat i att parera.

inte jag men min kompis började nästan när hans dvärd Dyreb krossades under en stor glasorm som han inte lyckats undvika... men han var glad igen för hans nya rp var dyrebs bror och hade jäligt lika värden och hette Dyrer... =P

i stockholm riskerar du ingen artärblödning... soooft

G

Guest

Guest
Samma Karaktär igen [OT]

men han var glad igen för hans nya rp var dyrebs bror och hade jäligt lika värden och hette Dyrer... =P

Det skulle inte jag vilja ha. Om en av mina rp:s dör, oavsett hur fäst jag är vid den, så skulle jag inte vilja göra något i närheten av den. Personligen tycker jag att det är jätteroligt att skapa nya rp:s. Jag har aldrig varit samma yrke två gånger. Att variera sina karaktärer är mycket roliga IMO eftersom man då får en ny utmaning hela tiden.

/Tiamel - så tycker jag iaf....

Azagthoth

Myrmidon
Re: Samma Karaktär igen [OT]

Jag har aldrig varit samma yrke två gånger.

Det fattas lite i meningen va? Hoppas att det skall vara "i rad" med på slutet. Annars har du inte haft särskilt många rollpersoner.

/Azagthoth

Supervisor

Veteran
Men jo ?

I och för sig, har man inte gjort mer än 5-6 RP:s under tidens gång
är det nog inte vanligt att man valt samma yrke 2 gånger nånsin.
Mina yrken jag haft hittills har varit Barbarkrigare, Medikus, Besvärjare, Livvakt och Veteran.

Ibland blir det så att man spelar ett bra tag med sin RP. Själv har jag aldrig valt en specifik ras mer än en gång.
Vi får se vad framtiden har att utbringa... Min nästa gobbe efter denna ska nog bli nån typ av dvärg eller alv...

Hej da

[color:green]Supervisor</font color=green>

Oceanliner

Warrior
<I>"Jag bara undrade om någon här börjat gråta under något eon-spelmöte."</I>

Nope men en av mina spelare gjorde det för länge sedan när vi spelade DoD. Tårarna kom fick jag höra (Var inte med på det spelmötet) när spelaren äntligen fattade att hans kamrat var påväg att sälja honom till en gladiator skola. tyvärr så fattade han det för sent för då var hela affären uppgjord...vissa är skrämmande duktiga på att spela troll

//Jonas - Men jag ÄR snäll

LeJonklev

Swordsman
Många gånger.

Dels av skratt och så har mina ögon en tendens att börja rinna när jag är trött eller hungrig eller har haft linserna i för länge.
Oftast är dessa tre faktorer kombinerande när jag spelar.

LL

Krille

Super Moderator
"Jag bara undrade om någon här börjat gråta under något eon-spelmöte."

Inte under just Eon, men det var rejält snyftigt i Star Wars när Kiyone Lerrison gick emot Darth Vader för att hennes kamrater skulle komma undan, och i Ars Magica var det också snyftigt när älvan Siusaidhs älskare dog av ålder.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>

Ezping Orm

Hero

I eon finns det en hel del yrken.. och det är inte så vanligt att man har gjort mer än 50 rollpersoner.

Ezping Orm

Azagthoth

Myrmidon

I eon finns det en hel del yrken.. och det är inte så vanligt att man har gjort mer än 50 rollpersoner.

Det beror på lite vad man menar med "yrken". Det jag menar med ett yrke är tex Lejd krigare (alltså räknas det inte om man sedan väljer ett av de underalternativ som finns i Eon). I grundboken finns det (ja hur många finns det?) ungefär 12 yrken. Att aldrig ha haft samma yrke om det endast finns 12 att välja bland är smått otroligt (om man spelat ett tag, vilket jag förutsätter att den gode Tiamel har gjort).

Jag menar, jag har inte spelat särskilt mycket Eon, men har väl avverkat minst tio rollpersoner. Jag tror att Timael har producerat betydligt fler rollpersoner än så (han har tidigare sagt att Eon och N2 är hans favoritspel).

Dessutom har jag då gjort långt över 50 rollpersoner.

/Azagthoth