Nekromanti Blir. Tokig.

Nässe

Myrmidon
Sen senaste uppdateringen på forumet (någon månad sedan) så hoppar texten när jag skriver inlägg i rutan, dvs när jag skriver långa inlägg så scrollar den upp av sig själv, så jag ser inte vad jag skriver. Och om jag markerar ett ord för att ändra det, så hoppar det också upp, så jag får hel, hela, hela, hela, tiden scrolla ner till där jag skriver, ord för ord.

Markören hamnar också nedanför bildrutan, så jag ser inte markören och det hoppar upp och ner. Nu har jag börjat klistra ut texterna, skriva i word och klistra in, men det är lite tjatigt, och tar tid.

Kan jag ställa in och ändra detta?
Är det en bugg?
Är jag den enda drabbade?

/ nils

Jocke

Man med skägg
Det samma händer mig på jobbet där vi måste köra internet explorer.

solvebring

Superhero
Jocke Kofot said:
Tycks som att de buggar som funnits och finns främst sker med Explorer. Kort sagt bör man byta webläsare, om man nu kan det (lite svårare för folk med jobbdatorer).

Det torde i alla fall vara den enklaste och snabbaste lösningen just nu, innan de tekniska gossarna kan ta sig en ordentlig titt. ... Om ingen nu redan har förslag på vad denne "bugg" kan bero på?

Nässe

Myrmidon
Jocke Kofot said:
Ja, det är på jobbet, och explorer. Men jag tror det händer även hemma med Firefox, ska kolla det.

EvilSpook

Tämligen dålig överlag.
solvebring said:
Kort sagt bör man byta webläsare, om man nu kan det (lite svårare för folk med jobbdatorer).
Ahhh... Microsoft föll på eget grepp för en gångs skull. Sweeet!
"Om vår produkt inte funkar i verkligheten (för de marknadsledande samverkande produkterna) så får väl verkligheten ändra på sig..."

Tack för den! :gremgrin:
//EvilSpook

Eksem

Champion
Jag vill notera att det inte bara är en sanning för den här webbplatsen, utan en generell sanning. De buggar som finns på internet överlag sker främst med Explorer.

Rickard

Urverk speldesign
En snabb googling sade följande.

http://stackoverflow.com/questions/29333...e-one-character

http://www.ozzu.com/website-design-forum/ie8-textarea-scrolling-bug-t99866.html

Inget som användaren själv kan fixa, utan det är något som måste fixas via css på sidan. Ett problem som uppstår med Internet Explorer 8.

Här verkar vara den enklaste lösningen: http://grantovich.net/misc/ie8-textarea-bug/

/Han som kommer å tänka på vad Gardener brukar säga: först kodar man för alla webbläsare och sedan får man gå och ändra så att det funkar i IExplorer

anth

Vetefan
Nässe said:
Jocke Kofot said:
Ja, det är på jobbet, och explorer. Men jag tror det händer även hemma med Firefox, ska kolla det.
Jag kör med Firefox utan problem.

Vi bytte datorer på jobbet nyligen och eftersom jag är IT-ansvarig så såg jag till att ALLA användare hade tillgång till IE, FF, Chrome, Opera och Safari - med adblock och flashblock installerat.
- Frihet är att själv få välja webbläsare.
- Frihet är att få slippa annonser och flash.

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Anmärkte på detta då forumet gjordes om och fick rådet att byta läsare vilket jag inte kan på jobbet.

solvebring

Superhero
Eksem said:
Jag vill notera att det inte bara är en sanning för den här webbplatsen, utan en generell sanning. De buggar som finns på internet överlag sker främst med Explorer.
Word, som man säger.

Patrick Bateman

Warrior
Jag har samma problem när jag sitter på jobbet och surfar på IE8.

Min lösning har varit att först skriva hela inlägget i Anteckningar och sen kopiera in hela texten i ett stycke. Det hoppar fortfarande, men eftersom jag slipper redigera texten i webläsaren blir problemet inte lika påtagligt.

Nässe

Myrmidon
Niklas73 said:
Anmärkte på detta då forumet gjordes om och fick rådet att byta läsare vilket jag inte kan på jobbet.
Kan inte heller byta på jobbet... Får bli korta små kommentarer i framtiden....

krank

Går ondskans ärenden
Jag har för övrigt samma problem på en del mobila browsers.

Nå; lösningen verkar enkel. Mitt förslag är att någon ur redaktionen tar och ber någon av de tekniskt kunniga personer den har tillgängliga att ordna saken.

solvebring

Superhero
krank said:
Jag har för övrigt samma problem på en del mobila browsers.

Nå; lösningen verkar enkel. Mitt förslag är att någon ur redaktionen tar och ber någon av de tekniskt kunniga personer den har tillgängliga att ordna saken.
Då gör jag det, ber alltså. :gremlaugh:
Så, Dr. F eller du krank... Vem känner sig manad? Den som först har tid får gärna sätta igång så fort som, helt enkelt.

krank

Går ondskans ärenden
solvebring said:
Så, Dr. F eller du krank... Vem känner sig manad? Den som först har tid får gärna sätta igång så fort som, helt enkelt.
Jag gör numera bara saker när jag blir specifikt tillsagd att göra dem, och OM jag gör dem så kommer jag inte att berätta det för någon på den öppna delen av forumet... =)