Man måste inte vara bilnörd för att välja bilmärke... =)
Bilmärke väljer man på följande sätt (om man inte är bilnörd):
1) Fru tycker att man bör ha bil
2) Jag är fattig och snål och tycker att det där med bil verkar dyrt, men kanske ändå kan vara bra att ha när man har två barn.
3) Svärfar tänker köpa ny bil och kollar vad bilhandlaren vill betala i inbyte för den gamla bilen.
4) Jag har kört med svärfars bil några gånger och den verkar fungera. Dessutom är den automatväxlad, så man slipper riskera kärringstopp.
5) Jag och fru köper bil av svärfar för det priset bilhandlaren hade tänkt ge (vilket inte kändes alltför högt).
6) Bilen rullar fortfarande och klarade sig igenom besiktningen för en månad sedan.
Ungefär samma enkla princip gäller för webläsare för min del (d.v.s. den som redan finns i datorn har ett stort försprång), även om ytterligare ett steg kommer in i bilden - vilken jag har använt tidigare och som ser ungefär likadan ut och har liknande funktioner som den jag använde tidigare. När jag uppgraderade min senaste IE-version sist, så såg inte allt ut som vanligt vilket gjorde att jag faktiskt övervägde om det kunde vara värt att byta. Dock kunde man lägga till de fält jag ville ha från gamla IE i nya IE (vet inte vilket nummer jag hade/har) och det lyckades jag faktiskt göra utan hjälp
.
jag vill mest framföra att man knappast måste vara IT-nörd för att använda något annat än Internet Explorer i dagsläget.
Det har du säkert rätt i... Jag har mest sett till min egen bekantskapskrets - de av mina vänner/bekanta som jag betraktar som IT-nördar har nog alla andra webläsare än IE, medan de som inte är det använder Explorer. Men mitt begränsade umgänge utgör inte nödvändigtvis ett statistiskt lämpligt urval. Det är också möjligt att jag har en något för vid definition av begreppet "IT-nörd".