Hunk said:
Jag har upplevt samma problem. Ett generellt tips är att försöka anpassa forumet till "vanligt folk" som använder den mest utbredda webläsaren och inte till IT-nördar som använder andra "hetare" surfverktyg. Firefox, Opera, Safari och andra grejer är säkert jättebra, men eftersom Explorer brukar funka fint på de flesta ställen är det snarare så att jag struntar att logga in/skriva på ställen där det krånglar än att jag byter webläsare. Det finns helt enkelt tillräckligt många webplatser där IE funkar för att orka slösa tid på ställen där den inte gör det.
Försöka, absolut!
Däremot är det som nån säger, att eftersom IE totalvägrar följa standarder överhuvudtaget så får man ofta börja med att bygga hemsidan så att den funkar med "allt annat" och sedan bygga en massa speciallösningar för att det ska funka i Internet Explorer. Och sedan får man helt enkelt se hur mycket tålamod man har - varje version av IE har sina idiotier, och bara för att det funkar med IE 9 så funkar det inte nödvändigtvis i IE8, 7, 6 eller 5.5...
Anledningen till att IE "funkar fint på de flesta ställen" är för att på de flesta (kommersiella) ställen har du en stab av avlönade webdesigners vars uppgift det är att se till att allt funkar även på världens skummaste (men tyvärr mest använda) webläsare.
Vi andra får nöja oss med att ha
ambitionen att stödja IE
så gott vi hinner. Det är också vad svaren i den här tråden säger - vi ska fixa, så snart nån har tid och ork.
Ett annat alternativ är såklart att strunta i att lära sig eller använda HTML+CSS, och istället bara skriver i IE-html och IE-css. Men motivationen för det bland hobbywebutvecklare är låg, eftersom man sällan använder IE själv, och eftersom hemsidor enbart anpassade för IE inte funkar så bra i någonting annat...
Och nej, man behöver inte vara en "IT-nörd" för att använda något annat än IE.