Ackegård! Då köper till och med jag det.Arfert;n160403 said:Nu är det bara fixa ett par bra illustratörer, spelet skriver sig själv.
Kom gärna med idéer och önskemål!
Nä, Savage Worlds mooks funkar skitbra också!Arfert;n160422 said:Shit, det har bara funkat med levels tidigare. Och Minions i D&D4.
Jag vet att du inte är såhär dum och det leder mig till slutsatsen att du driver en agenda. En människofientlig agenda. Sluta med det. OK?
Ackegård får göra bilderna till mitt BOOGIE NIGHTS RPG... mer i hans stil.Ackegård! Då köper till och med jag det.
Vi måste liksom döda den här dryga concept art-fetischen i rollspelssverige
... med vingar!Robert;n160644 said:Det måste finnas apdemoner!
Det är därför man behöver trippelsvärdet från Deathstalker!Reddokk Fheg;n160616 said:Gällande yxor har jag alltid uppfattat yxor tillsammans med stridshammare som betydligt mer hårdrock och metall än svärd.
Svärd är mer mainstream.mer en jack och all trades. och stor del av populariteten är för att de är lätare att bära runt på.
ofta mer defensiva. eller mer både defensiva och offensiva
medan yxor och hammare är ofta rätt svaga defensivt och mer offensiva vapen. mer extrema, inte lika lätta att släpa runt på. man har oftast inte en yxa eller hammare med sig om man inte förväntar sig att man ska behöva använda den.
medan svärd bär man oftare i dagliga livet i uti fall att man skulle behöva försvara sig
Eller så har man Melniboneans i super civiliserade sammanfallande högkulturer spridda runt området.Mundo;n160647 said:Oh oh oh!
Barbarens finns bara om det finns en motsats till barbarer!
Jag vill ha någon/några stormakter som kan ha barbarernas land klämda in mellan sig. Så att deras handelskaravaner måste åka genom barbarland. Det kan bara sluta väl!
Ja, å så lite cthulhu på nått hörn, då har vi nog VÄRLDENS BÄSTA ROLLSPEL här.God45;n160650 said:Eller så har man Melniboneans i super civiliserade sammanfallande högkulturer spridda runt området.
Ååååh, herregud. Skakar misströstande på huvudet.RasmusL;n160571 said:Men va faaan Klaatu, är du inkapabel att lära dig av dina misstag? Muskulös kapabel krigare som poserar med svärd vid sexualiserad passiv kvinna i någon form av mini-baddräkt som smeker sina bröst? Kom igen! Jag vet att du inte är såhär dum och det leder mig till slutsatsen att du driver en agenda. En människofientlig agenda. Sluta med det. OK?
Kunde inte ha sagt det bättre själv.Arfert;n160613 said:RasmusL: Det är väl rätt uppenbart att den där töntiga 80-talsbilden var ett skämt. Så lugna ner dig och förutsätt inte det värsta om dina medforumiter.
Nej, det var mest för att jag tänkte på gamla hårdrocksplattor och jag tänkte airbrush. Nå, ja, Jones är ruskigt häftig, ofta mörkare än de andra. Hennes bilder känns mycket råare, på något sätt.Arfert;n160514 said:Solve, de jobbar inte i airbrush, vad jag vet, utan olja och/eller akryl.
Boris Vallejo är för plastig för mig, hellre Frazetta (eller Jeffrey Jones).
Jag vill hugga av ansiktstentaklerna på någon i ett stort, förfallet tempel.Zoth-Ya;n160654 said:Ja, å så lite cthulhu på nått hörn, då har vi nog VÄRLDENS BÄSTA ROLLSPEL här.
Eller, så skiter man i skada för vapen och istället har rollpersonen ett skadegörelse att discha ut. Weapon of choice blir då flavour.Klaatu;n160544 said:Om ett slagsvärd exempelvis ger 2T6 i skada mot vanliga skurkar så ger den 2T6 i döda mot mooks.