Arfert;n160614 said:Ackegård får göra bilderna till mitt BOOGIE NIGHTS RPG... mer i hans stil.![]()
när kommer det spelet?

Arfert;n160614 said:Ackegård får göra bilderna till mitt BOOGIE NIGHTS RPG... mer i hans stil.![]()
Arfert;n160791 said:Boogie Nights (en favoritfilm) kan vara struligt att göra pga namnrättigheter etc... men annars vore ett rollspel om 70-talets porrbransch nåt som vore intressant att göra.
.113;n160628 said:Det som gör svärd till vapnet med stort V är att alla andra "vapen" är redskap. Spjut, pilbåge, dolkar, hammare, yxor. De till för att hugga ved, hamra spik, jaga Björn och tälja grillpinnar.
Ett svärd är gjort för ett syfte, bara ett, och det är att döda någon.
God45;n160649 said:Det är därför man behöver trippelsvärdet från Deathstalker!
![]()
Ymir;n160798 said:Så jävla bra! Men...går det av alla grejer verkligen att göra utan Rising?
Zappelina;n160815 said:Alltså, nu är jag lite sent in i detta, men kunde man inte ha minis i papp? Det var någon som skrev om minis i ett av tidiga inläggen.
.113;n160990 said:Till reddok, ja det finns vapen av alla sorter som bara är gjorda som vapen, men poängen är att de är förkrigade varianter av redskap. Yxan man hög ved med fanns före stridsyxan osv. Det finns inte och har aldrig funnits ett redskapssvärd. Alla andra vapens ursprung är redskap utom svärd som rakt igenom är gjort för en sak. Död.
LordMarlowe;n161175 said:Kan djungelbarbarerna ha jättestora penisfodral?
Arfert;n161163 said:Det har ju efterfrågats diverse slumplistor i den här tråden. Skriv gärna en eller flera!!!
Som jag ser det 5 sorters barbarer i spelet:
• Bergs (typ cimmerier och pikter)
• Skogs (typ germaner)
• Stäpp/öken (typ skyter och mongoler)
• Kust (typ vikingar)
• Djungel (typ ???)
....de sista är jag inte klar över ännu.. typ amazonasindianer? eller vad?
Ungefär så.