Hej Johan.
Lite beroende på vad ni ska spela så passar nog olika moduler olika bra, men sektböckerna är nog ett säkert kort. Börja då förslagsvis med den bok för det sekt ni kommer lira inom
Sedan kommer nog klanböcker på en god andra plats. De ger inte så mycket regeltekniskt blaj, utan bygger stämmning mera. Men då å andra sidan så gör de det bra!
Midnight Siege är inte ett måste, man kan klara sig utan den, men har man pengar över så. Den behandlar hur de olika sekterna strider med varandra, och om det är det som eran kampanj kommer handla om så...
Storytellers Companion och
Storytellers Handbook skulle jag nog satsa mina pengar på som SL, innan jag köpte den ovan nämnda.
Tja, sedan blir det kanske lite överkurs, man är nog ganska pank nu vid det här laget (ett problem kan tyckas med WW att de har en miljon moduler till sina spel, men det lämnar jag därhän). Äsch, någon till kan vi säkert klämma in:
Sins of the Blood om man har spelare som gillar att vara "EEEVIL!!!!" kanske?
Oj, nu glömde jag stadsböckerna. De kan vara bra. Då får man en färdig spelvärld att börja spelleda i. Eller göra om, om man gillar att mixtra och dona.
Där är jag inte så hemma på vilka som är bra, men jag tror säkert att det finns andra här som kan förklara för den som är frågvis om vilka man ska köpa där!
Lycka till!
MCH & LPH / J