Re: Ja...det vore nice...
alltså visst, det tar lång tid att läsa. Men om man får en månad på sig bör man ju klara det, gör man det inte behöver man inte vara med. Jag glömmer inte bort vilken bok det är heller på en månad. Gör andra det?
Jag förstår inte riktigt problemet faktiskt... visst, många tycker kanske det är svårt att engagera sig men är det en bok som verkar bra så är det väl lika bra att läsa den? right?
Jag tycker i alla fall vi bör försöka, vi kan ju köra den en omgång och funkar det inte då så är det ju bara att lägga ned den. Man kan ju nominera enstaka noveller och sådant också om man känner för det.
En annan lösning (som jag inte tror jag är särskilt förtjust i) är att man kan nominera en bok och sedan tar man ut ett vist stycke/några kapitel/eller något ur den boken man ska läsa och diskutera. Sedan om man gillar just det kan man fortsätt elleer något. Typ dela upp den i olika tvåveckors perioder. Början ena veckan, Mitten andra och slutet tredje, eller något sådant. Uppdelningen kan ju diskuteras från bok till bok. Jag vet inte hur jag ställer mig till detta riktigt, men det är ett förslag, vad tycker ni?
MVH
Balderk