Jag var ute på staden igår och fyndade lite böcker. Tyvärr var utbudet av fantasy och sci-fi lika uselt som vanligt. Men det hindrade mig ändå inte från att få ihop en rejäl bunte. Dock inte Illiaden och Odyssen som jag stod och funderade på en lång stund. Någon måtta med det kulturella får det ändå vara.
Sista dansen av Ed McBain (utläst igårkväll)
Världens elakaste citat ("Att läsa citatböcker är en bra sysselsättning för en obildad människa" /Winston Churchill)
Voodoflickan av Tim Burton (zombiesagor hurray!)
Livet är ett helvete av Cecilia Torudd (till min mamma, jag lovar!)
Långt farväl av Raymond Chandler (jag måste ju bilda mig)
Förflutenhetens landskap av Peter Englund
Dante, liv, verk och samtid av Giancomo Oreglia (öh, visste ni att det fanns en Dante utanför forumet som typ skrev en bok någon gång på 1800-talet typ? )
Eldsjälen från Mallorca av Michael Nordberg
Den ihåliga mannen av John Dickson Carr
Karl XI av Göran Rystad
Karl XII av Bengt Liljegren (uppföljaren, det var butlern som gjorde det.)
Zen och konsten att sköta en motorcykel av Robert M. Pirsing (ja, troberg det är ditt fel att jag köpt en filosofisk bok som jag antagligen aldrig kommer att begripa )
Och på vägen hem såg jag en kortväxt yngling i en tillknäppt och rutig trenchcoat! Fasa!
Nå, har ni andra forumiter inhandlat några bokfynd? Någons som kan berätta lite om Sf-boks rea? Det sortiment som fanns på nätet var i alla fall inte mycket att hänga i julgranen.
Sista dansen av Ed McBain (utläst igårkväll)
Världens elakaste citat ("Att läsa citatböcker är en bra sysselsättning för en obildad människa" /Winston Churchill)
Voodoflickan av Tim Burton (zombiesagor hurray!)
Livet är ett helvete av Cecilia Torudd (till min mamma, jag lovar!)
Långt farväl av Raymond Chandler (jag måste ju bilda mig)
Förflutenhetens landskap av Peter Englund
Dante, liv, verk och samtid av Giancomo Oreglia (öh, visste ni att det fanns en Dante utanför forumet som typ skrev en bok någon gång på 1800-talet typ? )
Eldsjälen från Mallorca av Michael Nordberg
Den ihåliga mannen av John Dickson Carr
Karl XI av Göran Rystad
Karl XII av Bengt Liljegren (uppföljaren, det var butlern som gjorde det.)
Zen och konsten att sköta en motorcykel av Robert M. Pirsing (ja, troberg det är ditt fel att jag köpt en filosofisk bok som jag antagligen aldrig kommer att begripa )
Och på vägen hem såg jag en kortväxt yngling i en tillknäppt och rutig trenchcoat! Fasa!
Nå, har ni andra forumiter inhandlat några bokfynd? Någons som kan berätta lite om Sf-boks rea? Det sortiment som fanns på nätet var i alla fall inte mycket att hänga i julgranen.