Med min spelargrupp nu så håller vi på med en riktigt High Fantasykampanj, och jag funderar på att kontrastera med en mindre kampanj som är riktigt Low Fantasy. Funderade på att ge alla i spelargruppen roller som alla är från samma bondgård, eventuellt en familj där pappan är jägare eller timmerman, eller nåt liknande, för att sedan låta dem spela ett riktigt familjeliv. Kanske någon är storbonden, någon annan är dräng, någon är piga, någon kanske smider, osv. Därefter låta dem spela med en mängd byintriger, som kanske hungersnöd, sjukdomar, förrymda flickor, en flock med ulvar som härjar i bygden, osv.
Är detta helt hopplöst eller kan det bli kul? Några förslag? Vad skall dessa personer ha för roller för att det skall bli kul? Skall de vara tvungna att slå för jordbruk för att se om skörden lyckas? Hur går man till väga för att få nåt sånt här kul? Vad skall de råka ut för?
Det är ännu på planeringsstadiet, och jag vet inte om jag kommer spela det, för jag är gansk osäker på huruvida jag kan få det underhållande, så synpunkter är väldigt välkomna...
"My power is everything, defeat is absurd!"
Är detta helt hopplöst eller kan det bli kul? Några förslag? Vad skall dessa personer ha för roller för att det skall bli kul? Skall de vara tvungna att slå för jordbruk för att se om skörden lyckas? Hur går man till väga för att få nåt sånt här kul? Vad skall de råka ut för?
Det är ännu på planeringsstadiet, och jag vet inte om jag kommer spela det, för jag är gansk osäker på huruvida jag kan få det underhållande, så synpunkter är väldigt välkomna...
"My power is everything, defeat is absurd!"