Jag tänkte lite på försvarshandlingar och att dom följer en speciel mall. Men undvika bryter den.
Först har vi Sköld.
Ob2t6 stor risk för tillbakaknuffning och skölden kan skadas/förstöras.
Sedan har vi parara med sitt vapen.
Ob3t6 risk för tillbakaknuffning, vapnet kan skadas/förstöras och man använder samma färdighet som när man anfaller, alltså behöver man inte sattsa på en anfall och en försvar.
och sist den som är konstig. Undvika.
Ob3t6 klarar man sitt slag så finns det inga nackdelar alls.
Jag vet inte hur det är för andra, men när jag spelar väljer nästan aldrig någon något annat än att undvika. Ibland sköld dock men mest för att det passar karaktären. (Tex om man är riddare så ska man ha svärd och sköld tycker många). Borde inte undvika genom denna mal behöva Ob4t6? För att balanseras ut mot de andra försvarshandlingarna?
Vad tycker ni?
Först har vi Sköld.
Ob2t6 stor risk för tillbakaknuffning och skölden kan skadas/förstöras.
Sedan har vi parara med sitt vapen.
Ob3t6 risk för tillbakaknuffning, vapnet kan skadas/förstöras och man använder samma färdighet som när man anfaller, alltså behöver man inte sattsa på en anfall och en försvar.
och sist den som är konstig. Undvika.
Ob3t6 klarar man sitt slag så finns det inga nackdelar alls.
Jag vet inte hur det är för andra, men när jag spelar väljer nästan aldrig någon något annat än att undvika. Ibland sköld dock men mest för att det passar karaktären. (Tex om man är riddare så ska man ha svärd och sköld tycker många). Borde inte undvika genom denna mal behöva Ob4t6? För att balanseras ut mot de andra försvarshandlingarna?
Vad tycker ni?