Jag skrev:
"Jag kan tycka att om man inte vill att bordeller och prostitution ska vara ett inslag i sin kampanj, så kan man helt enkelt bara inte behandla det. Precis som kyrkan och gudstro inte behöver vara ett inslag i en Westernkampanj. Eller presidentvalskampanjer. Eller toalettbesök och personlig hygien."
Det är - vad jag förstår - väsentligen din position. Jag respekterar din position.
Du ifrågasatte sedan bordeller i Western-kampanjer, med argumentet: "har man ett så tråkigt eller icke existerande sexliv så man måste få utlopp för sin sexuella frustration genom ett rollspel?", vilket jag gav ett mycket sakligt svar på.
Hur som helst tycker jag att folk slipper att ha med bordeller i Western-kampanjer, av vilka skäl de själva önskar. Det verkar rimligt att det finns några politisk-moraliska argument bakom. Jag tycker inte att det är samma sak att diskutera på vilket sätt dagens politiska moral påverkar hur vi väljer att skildra historiska miljöer, som att implicera att rollspelare vill ha bordeller för att kompensera för sitt eget bristande sexliv.