Christoffer
It's all pig.
Grey Ranks är oerhört fint.
Det är det säkert. Varför då, vad är det och var hittar man det?Poppe said:Grey Ranks är oerhört fint.
http://www.bullypulpitgames.com/games/grey-ranks/Krille said:Det är det säkert. Varför då, vad är det och var hittar man det?Poppe said:Grey Ranks är oerhört fint.
Möjligen att det inte är mycket till vad jag frågade efter. Missförstå mig rätt: det är ett trevligt förslag, men inte ett synopsis.Poppe said:Kärlek, krig och tonåringar. What's not to like!
Var är den?Krille said:Jag flyttar ut den här deltråden och lägger den rätt.
Här. Jag trodde att jag hade rätt att flytta ut den, men det hade jag inte.Måns said:Var är den?Krille said:Jag flyttar ut den här deltråden och lägger den rätt.
All Flesh Must Be Eaten har ett nazi-zombie-kampanjupplägg.solvebring said:... Om inte annat, efter jag sett den norska zombieslashern Död Snö i helgen så är jag förjävla sugen på WWII och zombies. Zombienazister är till exempel alltid coolt. Bara slemmet, blodet plus de fina Hugo Boss-uniformerna (för nazityskland hade tveklöst tidernas snyggaste uniformer) är en grym kombo.
Sedan nazismens evilstämplade ideologi och de odödas ockulta evil på allt det. En fin smörgåstårta!
Ger mig fan på att ett sådant indieproducerat rollspel såklart redan existerar, eller?
Är ändå i annat fall intresserad av slashiga zombierollspel i övrigt, vilket kan tipsas om via PM så att inte ännu en deltråd krävs.
Det beror på vad man jämför med, och vad man tycker är svårt. För mig var det som WoD ungefär, dvs ett ganska slimmat centralt system och ganska strömlinjeformat i övrigt. Jag läser Mutant RYMD just nu, och tycker att det är mycket krångligare. d20 är jättefetmycket krångligare, och Gurps ska vi inte snacka om alls...solvebring said:... Kan tillägga att jag inte spelat Witch Craft utan bara läst lite till och från i det och att min uppfattning är att det är mycket detaljer och segt som tusan att läsa in.
Okej, kanske borde läsa lite noggrannare i Witch Craft då för jag tycker ju att WoD är enkelt och bra.För mig var det som WoD ungefär
How come?d20 är jättefetmycket krångligare
Tja, då har jag som tur är aldrig brytt mig om dess regler. Läser GURPS-böcker enbart för de olika settingarna, aldrig för att spela med just GURPS system.Gurps ska vi inte snacka om alls...
Verkar ju jättetufft det här. Har inte kollat allt men har börjat läsa din recension i alla fall. Helt klart, det låter som ett spel i min smak (även om jag har förbaskat bred spelsmak som inte går att sätta fingret på).Hmm, om du tycker att Witchcraft är bökigt kanske Witch Quest kan vara något?