Christoffer
It's all pig.
Man ska inte glömma Vincent Bakers "Storming the Wizard's Tower" vilket jag själv nog tycker är höjdpunkten av hans namngivning. Så klockrent stenhårt som det kan bli!
Helt ensamt är det inte. Vi har ju trots allt både Chill och Dread.Örnie said:"Paranoia" är också ett bra namn eftersom det nog var det första (och kanske enda) spel som heter som sin stämning istället för något relaterat till spelvärlden.
Pytt! Ars Magica ger en bra bild av ett spel åtminstone jag känner att jag vill spela, och Mouse Guard är deskriptivt och skapar rätt känsla hos den som läser.Genesis said:"Ars Magica" och "Mouse Guard" är tråkiga och töntiga. Blä.
Vad handlar Danger Patrol om? Själv får jag bilder med 80-talsfilmer (såna där som handlar om hur hyggliga, hårt arbetande amerikaner blivit tillfångatagen av kommunistiska knarkhandlar rebeller i oidentifierade sydamerikanska länder som heter nåt i stil med "San Diego", och ska räddas av sina polare, gärna ledda av Chuck Norris) ... men det verkar ju vara helt fel.Genesis said:Och hur kunde jag glömma "Danger Patrol"? Det är helt abnormt bra namngett. Man fattar precis vilken typ av spel det rör sig om, och dessutom framkallar det en massa coola bilder i huvudet.
Jag associerade till Doom Patrol.HJK said:Jag tänker spontant på räddningspatrullen.
Jag är ledsen, men vi kan inte låta "Bobby Magikern" uttala sig i denna diskussionen.Bobby Magikern said:Och det Arfert beskriver är inte pulpens intellektuella arvtagare hur?