Gabrielle de Bourg
Gör nördiga grejer
- Joined
- 5 Feb 2018
- Messages
- 1,398
Det läskigaste jag minns var Music From a Darkened Room till Delta Green. Det hade många bra verktyg för att skapa skräck (då det delvis är antagonistens mål), plus att det utnyttjar klassiska skräckelement som mörker och musik i äventyret. Vi spelade det i ett becksvart rum och jag som spelledare blev legit rädd.
I övrigt är ju grejen med skräck att det just är så personligt; vad en person blev livrädd av behöver inte andra bli rädda för till exempel. Gestaltning och spelgrupp påverkar också enormt, där mycket kan avgöras av spelledaren.
Roligt nog har jag fått många spelare riktigt rädda när vi spelat Ur Varselklotet, eftersom vi helt kunnat spela på den lilla och nära skräcken du känner när du är barn.
I övrigt är ju grejen med skräck att det just är så personligt; vad en person blev livrädd av behöver inte andra bli rädda för till exempel. Gestaltning och spelgrupp påverkar också enormt, där mycket kan avgöras av spelledaren.
Roligt nog har jag fått många spelare riktigt rädda när vi spelat Ur Varselklotet, eftersom vi helt kunnat spela på den lilla och nära skräcken du känner när du är barn.