Folk har nog bara glömt bort det. har inte spelat det med dess egna regler rakt av, utan endast ett hack av Bearnie. Men tror det är bra.Måns said:Ingen har nämnt Artesia. Passar det inte in, eller blev det bara så?
Det är en cool setting. Som om alla i Pendragon var opålitliga skitstövlar, typ. Och det är en setting där man verkligen taggat ner på magi, tar nästan tre feta böcker innan nån kastar en besvärjelse, om jag minns rätt.Måns said:Är Westeros en cool setting? Och är det möjligt att inte skoja om namnet?
Tack för stödet! Hoppas du inte tycker det är för regellätt. Och spelet är som bäst när man kör som DeBracy eller jag gör, fokuserar på culturegaming, intriger och relationer.. med en nypa fantasy.Måns said:Saga beställt. Vi får se vad det mynnar ut i.
Det har kommit en fullmatad setting-bok som är lika tjock som grundspelet. Och Peril at Kings Landing är en bra äventyrsmodul. Med mycket innehåll.hjk said:Jag har bara läst halva första boken, men jag gillar settingen. Väldigt låg fantasy med bara människor (i stort sett, det dyker upp lite gastar i norr och för länge sen fanns drakar), betoningen ligger på adelshusen och deras bråk.
I regelboken finns väldigt lite om settingen, men det har kommit ut en modul som ska täcka det.
)
Ett tips är att hoppa över kapitlet om kända karaktärer från böckerna. Det är ganska många spoilers där och böckerna blir inte alls lika bra om man vet om ett par saker.hjk said:Jag har bara läst halva första boken, men jag gillar settingen.
...
I regelboken finns väldigt lite om settingen, men det har kommit ut en modul som ska täcka det.
Savage Worlds är helt okay. Vi spelade en kortare kampanj med det och det fungerade. Det är som en verktygslåda och ger dock ett lite splittrat intryck IMO. Reglerna är på mellannivå. Dock har de löst hela "RPna är hjältar" på ett föredömligt enkelt och smidigt vis, vilket gillades.Måns said:Det har jag varit nyfiken på tidigare. Någon som har mer koll?
Jag var så tänd på det spelet innan jag insåg att det fanns en errata på typ 14 sidor och där felen som rättades var typ kritiska regelbuggar. Så dog all entusiasm.w176 said:A song of Ice and Fire. Green Ronins produktion.
Artesia är coolt, men har mer regelstuff än Noir. ,-)Måns said:Ingen har nämnt Artesia. Passar det inte in, eller blev det bara så?
Nu har några nämnt det så jag måste veta mer. Jag kollade upp det som gick att läsa på GR och en review på RPGnet, men blev inte helt klar med vad det är för ett slags spel. Nybörjarspel, som ska kompletteras med fler levlar? Jag har en liten biff med class-baserade karaktärssystem, hur funkar dessa?Den Upplyste Despoten said:- Dragon Age.
Dragon Age:s levelsystem är lättviktigt och inte alls lika ... "intrusive" som exempelvis D&D. Dessutom finns inte optningsparametern i DA pga dess utformning. Så levelsystemet ligger mest och puttrar i bakgrunden.Måns said:Nu har några nämnt det så jag måste veta mer. Jag kollade upp det som gick att läsa på GR och en review på RPGnet, men blev inte helt klar med vad det är för ett slags spel. Nybörjarspel, som ska kompletteras med fler levlar? Jag har en liten biff med class-baserade karaktärssystem, hur funkar dessa?Den Upplyste Despoten said:- Dragon Age.
Tja, lätta och funktionella regler är väl alltid det bästa skulle jag vilja påstå. WoD's system är smidigt, lätt tillgängligt och effektivt. Skitbra!Word! World of Darkness (nya) är ett trevligt spel. I ärlighetens namn, dock, är det inte reglerna, utan dess settings som gör spelet. Reglerna är enkla och funktionella, men det är ingenting som är riktigt bra med dem utom just det.
Mja, det har en hög dödlighet om man inte är försiktig. Jag är dock inte så van att det förekommer så mycket direkt strid WoD. Vi brukar köra mer på mysterier, fasa och intriger än bang, bom, dunder. Nåväl, fast det beror ju på spelgruppen.Stridsystemet är dessutom väldigt att boffra sönder till oigenkännlighet.
Inte då... Jag spelar mer än gärna vanlig dödlig och har just tänkt att spelleda det med nya WoD. Har haft väldigt grymma och underhållande spelkvällar som människa. Fast ja, Vampire är najs. Fast då sätter jag mig helst med VtM.Man spelar WoD för att vara en super; att spela vanliga mortals är jättetrist.