Nekromanti Bra tradspel?

claes

Swordsman
Re: And the winner is...

Måns said:
...A Song of Ice and Fire!
Om du har tänkt att läsa böckerna (vilket jag definitivt tycker att du ska göra) rekommenderar jag starkt att du hoppar över kapitlet "Emulating the Books", sidorna 193-196, i grundregelboken. Det finns spoilers där som förstör hela läsupplevelsen.

Mogger

Hipsteranka

claes said:
Om du har tänkt att läsa böckerna (vilket jag definitivt tycker att du ska göra) rekommenderar jag starkt att du hoppar över kapitlet "Emulating the Books", sidorna 193-196, i grundregelboken. Det finns spoilers där som förstör hela läsupplevelsen.
Oj, tack!

Big Marco

Läskig

Jo, men det är pocketutgåvan - bra att läsa på planet, värdelös att spela med.

Mogger

Hipsteranka

Den Upplyste Despoten said:
Jo, men det är pocketutgåvan - bra att läsa på planet, värdelös att spela med.
Hehe. Jag föredrar en liten bok framför en stor alla dagar i veckan. Flyg eller inte. :gremsmile:

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk

hjk said:
Skumt att de valde det formatet. Men jag kommer antagligen köpa den i alla fall. :gremsmirk:
Jag vet inte om det är så skumt, Green Ronin gjorde ju pocketversion av True20 också. Mongoose har också god tradition på att göra mindre/billigare versioner på en del av sina grejer.

Jag tror det handlar mer om att det är dumt att inte uppdatera boken om den ändå ska släppas än att de släpper den för att få ut en version med erratan.

Jarre

Swordsman

hjk said:
Skumt att de valde det formatet. Men jag kommer antagligen köpa den i alla fall. :gremsmirk:
Exakt så finns det nog många som resonerar. Om man gillar små eller stora böcker är nog mycket personliga preferenser (för- och nackdelar med dem båda). De som köpt den första upplagan av spelet känner sig nog aningen lurade om de ska tvingas köpa en ny, precis likadan bok (fast rättad då); den bok de redan äger blir då fullständigt onödig. Om den rättade versionen skiljer sig fysiskt från den gamla, uppfattar åtminstone jag det som att det är mer en ny produkt, och chansen ökar att de gamla spelarna kanske köper denna också. Tillsammans med dem som inte vill komma undan billigare för samma material. Eller något i den stilen...

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.

Mmm, jag lär inte uppgradera bara för att de lägger in erratat. Men om det nu är en billig pocketutgåva kan det nog hända att jag köper den om det blir spel av.