King Kromm
Hero
Nu tänker jag göra något som jag inte gillar själv. Med kort varsel starta upp två trådar i samma forum. Men å andra sidan så är det skillda ämnen så...
Men låt mig nu börja. Jag skall inom en snar framtid starta upp en kampanj(stor eller liten vet jag inte ännu) i Eons Mundana. Har på något sätt blivit väldigt sugen på detta spel. Gruppen kommer att bestå av tre spelare där endast en karaktär är klar, och jag har fått reda på lite om hur nästa kanske kan tänkas bli. Den tredje vet jag inte alls. Men vi tar en i taget.
Durzmal av Firina
Den uppmärksamme märker redan här att något är lurigt, Cirefaliskt tilltalsnamn ihop med en stad ifrån Consaber? Märkligt... Men egentligen inte alls. Durzmal kommer ifrån en mycket förmögen famlij som blev politiskt obekväm hemma och flydde utomlands (detta vet inte spelaren utan det kanske kommer fram under spelets gång).Dem flydde till Consaber med massa pengar och köpte ett stort gods utanför Firina.Där föddes Durzmal som femte sonen av fem. Sina tidiga år hängde han mycket eftersin far som, mest för skoj skull, höll på med läderarbeten för att ha något att göra. Han lärde även känna en gammal man som hette Neres. Durzmal kunde sitta i timmar och lyssna på den gamle mannen och hans berättelser om fjärran riken och sagor om hjältar och prinsessor. Durzmal blev mycket deprimerad när Neres gick och dog. Inte långt därefter så lyckas Durzmal smyga sig ombord på ett fartyg. En sabrier vid namn 'Snäckan' där han knappt en dygn efter losskastning blir upptäckt. Lyckligtvis är kaptenen en figur som är mycket väl bekant till Durzmals far och står i skuld till denne. Men han har inte råd eller tid att vända om eftersom han har en mycket dyrbar och brådskande last ombord. Det hela slutar med att Durzmal seglar runt Asharinahalvön i nästan två år innan han tillslut kommer hem igen. Där sätter Durzmals far honom i studier tills vidare och är mäkta förgrymmad på sin son. Ett pa år senare återvänder Kapten Marak och 'Snäckan'. Efter ettlångt samtal mellan Marak och Durzmals far beslutar dem att Durzmal skall segla med Marak och få utbildningen som krävs för att kunna föra befäl ombord på ett fartyg. Dessutom lånar Marak en summa pengar av Durzmals far eftersom han själv är i ekonomiska bekymmer. Tiden går och snart är en mycket talangfull Durzmal första styman ombord på snäckan. Under sina resor stötter han dessutom på en tös i Nimto som han blir djupt förälskad i men det vill sig endå inte riktigt. Han försöker dock alltid komma förbi Nimto och besöka henne så ofta som möjligt. För bara en liten tid sedan beslöt sig Marak efter flera framgångsrika år att hans tid på sjön är slut, han är mer än 50 år gammal och börjar känna sig sliten. Han tänker starta upp ett handelshus med bas i Chadrians hopp och låter Durzmal föra befälet över 'Snäckan'. Dessutom startar han upp ett nybygge på ett nytt fartyg och planerar ytterligare två. Durzmals första uppdrag blir att resa till Muhad och staden Jen där han skall köpa exkluiva viner samt leverera ett viktigt medelande med förslag om handels avtal till en av hans kontakter i Jen. Det hela går snabbt och smidigt och båten lastas med viner för nästan en halv miljon silver.(100 ton a 5000sm) Men alldeles efter han lämnat Jen är olyckan där, han förliser med sitt skepp och lyckas med hjälp av en skeppsbåt ta sig tillbacka till Jen, där han nu är alldeles utblottad och ensam. Maraks kontakt har redan lämnat staden i egna affärer. Där startar spelet för Durzmal.
Sen har vi nästa karaktär. Detta är någon form krigare ifrån ett av muhads alla elitförband, som av någonanledning tvingats fly. Han är utblottad och hamnar i Jen där den finns möjligheter att ta sig vidare ut i välden (eftersom Jen är en stor handelsplats där många "orena" vistas). Där kommer han att stöta på Durzmal.
Sen skall vi som sagt ha en tredje. Karaktär nummer två och framför allt nummer tre behövs jobbas mer på, och tip är välkommna. Men framför allt hade det varit bra med tips och ideér på vad som kan hända i Muhad och hur deras resa därifrån skulle kunna tänkas se ut (beror iofs på deras egna val).
Sen var det också det här med vad som skulle kunna hända dem i framtiden i övrigt, lite brainstorming alltså...
Men låt mig nu börja. Jag skall inom en snar framtid starta upp en kampanj(stor eller liten vet jag inte ännu) i Eons Mundana. Har på något sätt blivit väldigt sugen på detta spel. Gruppen kommer att bestå av tre spelare där endast en karaktär är klar, och jag har fått reda på lite om hur nästa kanske kan tänkas bli. Den tredje vet jag inte alls. Men vi tar en i taget.
Durzmal av Firina
Den uppmärksamme märker redan här att något är lurigt, Cirefaliskt tilltalsnamn ihop med en stad ifrån Consaber? Märkligt... Men egentligen inte alls. Durzmal kommer ifrån en mycket förmögen famlij som blev politiskt obekväm hemma och flydde utomlands (detta vet inte spelaren utan det kanske kommer fram under spelets gång).Dem flydde till Consaber med massa pengar och köpte ett stort gods utanför Firina.Där föddes Durzmal som femte sonen av fem. Sina tidiga år hängde han mycket eftersin far som, mest för skoj skull, höll på med läderarbeten för att ha något att göra. Han lärde även känna en gammal man som hette Neres. Durzmal kunde sitta i timmar och lyssna på den gamle mannen och hans berättelser om fjärran riken och sagor om hjältar och prinsessor. Durzmal blev mycket deprimerad när Neres gick och dog. Inte långt därefter så lyckas Durzmal smyga sig ombord på ett fartyg. En sabrier vid namn 'Snäckan' där han knappt en dygn efter losskastning blir upptäckt. Lyckligtvis är kaptenen en figur som är mycket väl bekant till Durzmals far och står i skuld till denne. Men han har inte råd eller tid att vända om eftersom han har en mycket dyrbar och brådskande last ombord. Det hela slutar med att Durzmal seglar runt Asharinahalvön i nästan två år innan han tillslut kommer hem igen. Där sätter Durzmals far honom i studier tills vidare och är mäkta förgrymmad på sin son. Ett pa år senare återvänder Kapten Marak och 'Snäckan'. Efter ettlångt samtal mellan Marak och Durzmals far beslutar dem att Durzmal skall segla med Marak och få utbildningen som krävs för att kunna föra befäl ombord på ett fartyg. Dessutom lånar Marak en summa pengar av Durzmals far eftersom han själv är i ekonomiska bekymmer. Tiden går och snart är en mycket talangfull Durzmal första styman ombord på snäckan. Under sina resor stötter han dessutom på en tös i Nimto som han blir djupt förälskad i men det vill sig endå inte riktigt. Han försöker dock alltid komma förbi Nimto och besöka henne så ofta som möjligt. För bara en liten tid sedan beslöt sig Marak efter flera framgångsrika år att hans tid på sjön är slut, han är mer än 50 år gammal och börjar känna sig sliten. Han tänker starta upp ett handelshus med bas i Chadrians hopp och låter Durzmal föra befälet över 'Snäckan'. Dessutom startar han upp ett nybygge på ett nytt fartyg och planerar ytterligare två. Durzmals första uppdrag blir att resa till Muhad och staden Jen där han skall köpa exkluiva viner samt leverera ett viktigt medelande med förslag om handels avtal till en av hans kontakter i Jen. Det hela går snabbt och smidigt och båten lastas med viner för nästan en halv miljon silver.(100 ton a 5000sm) Men alldeles efter han lämnat Jen är olyckan där, han förliser med sitt skepp och lyckas med hjälp av en skeppsbåt ta sig tillbacka till Jen, där han nu är alldeles utblottad och ensam. Maraks kontakt har redan lämnat staden i egna affärer. Där startar spelet för Durzmal.
Sen har vi nästa karaktär. Detta är någon form krigare ifrån ett av muhads alla elitförband, som av någonanledning tvingats fly. Han är utblottad och hamnar i Jen där den finns möjligheter att ta sig vidare ut i välden (eftersom Jen är en stor handelsplats där många "orena" vistas). Där kommer han att stöta på Durzmal.
Sen skall vi som sagt ha en tredje. Karaktär nummer två och framför allt nummer tre behövs jobbas mer på, och tip är välkommna. Men framför allt hade det varit bra med tips och ideér på vad som kan hända i Muhad och hur deras resa därifrån skulle kunna tänkas se ut (beror iofs på deras egna val).
Sen var det också det här med vad som skulle kunna hända dem i framtiden i övrigt, lite brainstorming alltså...