Sinnessjuka siffror
Galet mycket pengar, vad är USPen för Sandersons grejer? Varför är de så populära? Har ej läst något av han men verkar som att fansen är väldigt lojala
Det hade nog varit bättre än pengarna fördelats på flera olika kickstarters.
Det har blivit lite av en trend att vissa kickstarters suger åt sig en enorm mängd kapital medan andra hamnar i skuggan trotts att de kan vara minst lika bra, men inte ha samma fan-base att luta sig emot. Går lite emot grundtanken med kickstarters, i alla fall så som jag uppfattat det.
Galet mycket pengar, vad är USPen för Sandersons grejer? Varför är de så populära? Har ej läst något av han men verkar som att fansen är väldigt lojala
Men ja, tiden är absolut förbi när man som glad amatör kunde ta en halvfärdig idé och bli finansierad på drömmar och förhoppningar. Nu krävs det verkligen att man vet vad man gör för att vara framgångsrik på exempelvis Kickstarter, men så är det med alla marknader som mognat.
Det följer ju med en kampanj för varje setting, så det skulle jag säga radikalt ökar chansen att det faktiskt blir spel av.Vore intressant att se hur många (åtminstone i Sverige) som sedan faktiskt spelar spelet någon längre period. Gissar på ett antal som går att räkna på fingrarna.
Exakt detta. Platta karaktärer men mycket fokus på att förklara precis hur magin fungerar.Jag har inte heller fastnat för Sanderson. Tycker det känns som att det handlar för mycket om världsbygget och att personerna mest är kanaler för att förmedla det.
Sen pallade jag inte heller med fandomen och personkulten kring honom. Samt att han skänker 10% av sin inkomst till mormonerna, vilka har många värderingar jag inte delar.
Samt att han skänker 10% av sin inkomst till mormonerna, vilka har många värderingar jag inte delar.