försåtligt men simutan turn har ett annat problem som består i att det är en fördel att vara snabb, alltså tjärnar man på att ha lägst pingRecca said:Omg... No more sequential turns. Det går inte att kriga. Nästa gång vi kör så kör vi att allt händer samtidigt.
Fast att sitta sysslolös i 30 minuter per turn är en schysst mood killer...Lu-kaazh said:försåtligt men simutan turn har ett annat problem som består i att det är en fördel att vara snabb, alltså tjärnar man på att ha lägst ping
Om vi hade kört simultan i den fajten så hade det inte spelat nån roll att min dator var snabbare än Brynolfs. Det var Marco och Brynolf mot mig i ett tvåfrontskrig nämligen. Däremot hade ju de haft fördelen med simultan i den typen av krig.Marco Behrmann said:Fast att sitta sysslolös i 30 minuter per turn är en schysst mood killer...Lu-kaazh said:försåtligt men simutan turn har ett annat problem som består i att det är en fördel att vara snabb, alltså tjärnar man på att ha lägst ping
Cool.Empiricus said:Jag har förhoppningsvis inte några fler jobbresor inom överskådlig framtid, och därför så kan jag samtliga dagar såvida vi inte har rollspel planerade då.
Men jag är också gärna på att vara med på flera spel, så att det blir lir även om inte alla kan. Så hojta här eller på Steam om det finns läge för lir så kan jag nog joina.
Nä, det är bara jag som inte tyckte det var okay att vi körde om när jag ledde så sjukt mycket i gamet innan och så fick jag en dum startplats och så såg jag Marco ta ledningen och vart avundsjuk och bitsk.Erik Ny said:Vad är det för förbjuden taktik ni pratar om? Allt jag kan använda mot den nedriga AI:n är välkommet.
Skulle du kunna vara avis och bitsk?! ;-)Recca said:Nä, det är bara jag som inte tyckte det var okay att vi körde om när jag ledde så sjukt mycket i gamet innan och så fick jag en dum startplats och så såg jag Marco ta ledningen och vart avundsjuk och bitsk.Erik Ny said:Vad är det för förbjuden taktik ni pratar om? Allt jag kan använda mot den nedriga AI:n är välkommet.
Fråga Vimes. Han vet. Jag har världens vinnarskalle. När någon bygger klart ett world wonder precis innan mig så skriver jag upp namnet på en mental lista som jag poängsätter för allt som sker under spelet tills de når över en gräns och därmed får initialerna KOS etsade efter sitt namn. Saker som ger poäng på listan är allt från trade routes som INTE skickas till mig, sciences som folk stjäl, när någon leder på något vis samt när jag uppfattar det som att någon ler i mjugg åt något dåligt som påverkar mitt imperium. Det här sker helt automatiskt och kräver egentligen ingen tankeverksamhet och det hjälper mig att ha koll på mina fiender.Marco Behrmann said:Skulle du kunna vara avis och bitsk?! ;-)Recca said:Nä, det är bara jag som inte tyckte det var okay att vi körde om när jag ledde så sjukt mycket i gamet innan och så fick jag en dum startplats och så såg jag Marco ta ledningen och vart avundsjuk och bitsk.Erik Ny said:Vad är det för förbjuden taktik ni pratar om? Allt jag kan använda mot den nedriga AI:n är välkommet.