Nekromanti Brave new world (civ V)

Robban

Hero
Ajajaj, jag har blivit förrådd (stavar man det så?)! Babylon högg mig i ryggen! Visserligen förklarade jag krig mot Recca först, men *ändå*.

Förnärmad är bara ordet.

Recca

Femme Fatale
Omg... No more sequential turns. Det går inte att kriga. Nästa gång vi kör så kör vi att allt händer samtidigt.

Lukas

Mannen i Gult
Recca said:
Omg... No more sequential turns. Det går inte att kriga. Nästa gång vi kör så kör vi att allt händer samtidigt.
försåtligt men simutan turn har ett annat problem som består i att det är en fördel att vara snabb, alltså tjärnar man på att ha lägst ping

Big Marco

Läskig
Lu-kaazh said:
försåtligt men simutan turn har ett annat problem som består i att det är en fördel att vara snabb, alltså tjärnar man på att ha lägst ping
Fast att sitta sysslolös i 30 minuter per turn är en schysst mood killer...

Recca

Femme Fatale
Marco Behrmann said:
Lu-kaazh said:
Fast att sitta sysslolös i 30 minuter per turn är en schysst mood killer...
Om vi hade kört simultan i den fajten så hade det inte spelat nån roll att min dator var snabbare än Brynolfs. Det var Marco och Brynolf mot mig i ett tvåfrontskrig nämligen. Däremot hade ju de haft fördelen med simultan i den typen av krig.

And in other news så körde vi ett nytt game. Jag hamnade lite snett med ingen access till flod i början men fick upp HG. Marco körde den där taktiken med Pacal som är förbjuden i Lukazh spel. Brynolf trakasserades i början av mina chariots så att jag tog hans första settler och en worker. I know I'm mean. Robban spelade Venice, vilket alltid är fascinerande och Empiricus körde Rom.

När ska vi spela vidare på det här då?

Brynolf

Dum fan
Ja, vår sammansvärjning gick åt pipan när den onde Empi förådde oss och invaderade Robbans Polen. Jag och Marco hade möjligen lyckats ta ett par perifera städer från Recca, men det hade nog inte räckt för att dunka ner henne tillräckligt i poängräkningen. Seger Recca via submission.

Det nya spelet började risigt då Recca fick syn på min settler och började jiddra med chariots. Jag hann väl undan så smått, men settlern blev i stället tillfångatagen av barbarjävlar. Gravt misshandlad lyckades jag ändå settla på den punkten jag hade tänkt, med en faslig mängd Stone. Tyvärr hade Reccas påhitt försenat mig så jag fimpade Faith-prylen som ger faith per Quarry eftersom jag var säker på att det var kört att ta den staden. Så det blir inget religiöst storspel den här gången heller.

Tja, det var väl ungefär där vi slutade. När kan folk lira igen? Jag kan de flesta kvällar fram till den 5/9. Sen är jag borta i tre veckor.

Recca

Femme Fatale
Sorry 'bout that Brynolf, my man. :gremtongue:

Jag kan tänka mig köra ett annat game med en annan konstellation spelare också om det är svårt att greja alla fem. Lukaazh verkar ju t.ex. sugen och eftersom Robban jobbar natt så behöver vi ju kanske en annan konstellation OCKSÅ. ^^

Jag kan inte denna helg (förutom kanske söndag). Nästa vecka ser bättre ut. Hör av er, kidz.

Big Marco

Läskig
Generellt är jag tillgänglig när som helst utom tis och ons kväll. Och är så fram till september slut, då jag flyttar och inte vet hur min nät-situation ser ut.

Patient Beta

Swordsman
Jag har förhoppningsvis inte några fler jobbresor inom överskådlig framtid, och därför så kan jag samtliga dagar såvida vi inte har rollspel planerade då.

Men jag är också gärna på att vara med på flera spel, så att det blir lir även om inte alla kan. Så hojta här eller på Steam om det finns läge för lir så kan jag nog joina. :gremsmile:

Recca

Femme Fatale
Empiricus said:
Jag har förhoppningsvis inte några fler jobbresor inom överskådlig framtid, och därför så kan jag samtliga dagar såvida vi inte har rollspel planerade då.

Men jag är också gärna på att vara med på flera spel, så att det blir lir även om inte alla kan. Så hojta här eller på Steam om det finns läge för lir så kan jag nog joina. :gremsmile:
Cool. :gremsmile:

Erik_N

Warrior
Vad är det för förbjuden taktik ni pratar om? Allt jag kan använda mot den nedriga AI:n är välkommet. :gremsmile:

Robban

Hero
Jag är ledig fredag natt (haha), annars är det väl några timmars spel på kvällen som kanske går att ordna (men isf måste jag sluta runt 21:30 så jag hinner fixa käk).

Brynolf

Dum fan
Jag är helt försvunnen från och med nu och fram till den 27/9 ungefär, men kriga på ni. Sno en settler från Recca åt mig! :gremlaugh:

Recca

Femme Fatale
Erik Ny said:
Vad är det för förbjuden taktik ni pratar om? Allt jag kan använda mot den nedriga AI:n är välkommet. :gremsmile:
Nä, det är bara jag som inte tyckte det var okay att vi körde om när jag ledde så sjukt mycket i gamet innan och så fick jag en dum startplats och så såg jag Marco ta ledningen och vart avundsjuk och bitsk.

Big Marco

Läskig
Recca said:
Erik Ny said:
Nä, det är bara jag som inte tyckte det var okay att vi körde om när jag ledde så sjukt mycket i gamet innan och så fick jag en dum startplats och så såg jag Marco ta ledningen och vart avundsjuk och bitsk.
Skulle du kunna vara avis och bitsk?! ;-)

LJSLarsson

Hero
Det gör ont i mitt hjärta att jag missat att det spelas Civ V här på forumet. Jag älskar Civ v och hade gjort vad som helst för att spela mer mot mänskligt motstånd.

Har ni funderat på att använda Giant Multiplayer Robot? Jag har inte fått det att funka (antagligen för att jag har mac), men det verkar okej.

Recca

Femme Fatale
Marco Behrmann said:
Recca said:
Erik Ny said:
Skulle du kunna vara avis och bitsk?! ;-)
Fråga Vimes. Han vet. Jag har världens vinnarskalle. När någon bygger klart ett world wonder precis innan mig så skriver jag upp namnet på en mental lista som jag poängsätter för allt som sker under spelet tills de når över en gräns och därmed får initialerna KOS etsade efter sitt namn. Saker som ger poäng på listan är allt från trade routes som INTE skickas till mig, sciences som folk stjäl, när någon leder på något vis samt när jag uppfattar det som att någon ler i mjugg åt något dåligt som påverkar mitt imperium. Det här sker helt automatiskt och kräver egentligen ingen tankeverksamhet och det hjälper mig att ha koll på mina fiender.

Precis som i dagliga livet med andra ord.