wilper
Gubevars en rätt produktiv människa.
Jag står i startgroparna att köra igång en ny spelgrupp, och räknar väl med att köra sådär 5 spelkvällar innan vi tackar för oss och tar sommarlov.
Jag är oerhört peppad på Burning Empires premiss med Vaylen och dessutom lite sugen på att testa det där med strikt uppdelning av olika scentyper. MEN vi hinner inte med en riktig BE kampanj som tar 20 spelmöten. Så jag funderar istället på att:
* Förlägga hela rasket till europeisk medeltid.
* Låta Vaylen infiltrera britterna (och spela fransoser) eller någon av sidorna i korstågskrigen och låta striderna handla om mer än ekonomi och tro. Att låta rollpersonerna vara araber skulle vara lite annorlunda tycker jag, och man kan köra några scener vid europeiska hov med bi-rollpersoner.
* Köra många bi-rollpersoner, på båda sidor. Så spelarna får se hur saker utvecklas och vara med i alla coola händelser även om deras primära rollpersoner inte är det. (Lite tendenser av spelarlöst rollspelande, men vägen leder till Awesomeland.)
* Köra med några enklare regler. Cthulhu Dark Ages var min första tanke, men det kanske passar bättre med något annat system? CoC är ju lättmekat om inte annat.
* Lyfta upp reglerna med formaliserade scener från Burning Empires. Det lär ge ett bra tempo i spelet, och låter oss fokusera på det som iaf någon tycker är viktigt/intressant.
Tankar?
Förslag?
Jag är oerhört peppad på Burning Empires premiss med Vaylen och dessutom lite sugen på att testa det där med strikt uppdelning av olika scentyper. MEN vi hinner inte med en riktig BE kampanj som tar 20 spelmöten. Så jag funderar istället på att:
* Förlägga hela rasket till europeisk medeltid.
* Låta Vaylen infiltrera britterna (och spela fransoser) eller någon av sidorna i korstågskrigen och låta striderna handla om mer än ekonomi och tro. Att låta rollpersonerna vara araber skulle vara lite annorlunda tycker jag, och man kan köra några scener vid europeiska hov med bi-rollpersoner.
* Köra många bi-rollpersoner, på båda sidor. Så spelarna får se hur saker utvecklas och vara med i alla coola händelser även om deras primära rollpersoner inte är det. (Lite tendenser av spelarlöst rollspelande, men vägen leder till Awesomeland.)
* Köra med några enklare regler. Cthulhu Dark Ages var min första tanke, men det kanske passar bättre med något annat system? CoC är ju lättmekat om inte annat.
* Lyfta upp reglerna med formaliserade scener från Burning Empires. Det lär ge ett bra tempo i spelet, och låter oss fokusera på det som iaf någon tycker är viktigt/intressant.
Tankar?
Förslag?