Eftersom jag älskar Bottom så kan jag ju börja där... jag tycker serien är helt genial. Första säsongen är sämre än tvåan och trean men däri finns bland de roligaste halvtimmar jag genomlevt. "Hole" utspelar sig på 6 kvadratmeter uppe i ett pariserhjul och lyckas vara enormt rolig i 30 minuter. Det är imponerande. "Carneval" är fantastiskt och "Burglery" får man heller inte missa. Där var topp 3. Rik är grymt bra på att spela nervös (kolla bara hans video i "Digger") och på att spela tragisk looser (samtliga episoder) och där har vi två grejer jag kan identifiera mig med utan problem.
Det finns en hel del serier här i tråden jag inte sett... borde ta och kolla upp sånt nån dag. Little Britain såg jag lite småklipp på under en fest i lördags. Jag tror jag skrattade mycket för att alla andra skrattade och jag rycktes med men visst fanns det potential. Bitarna med "the only gay in the village" borde få pris för mest avtändande klädsel... fast intervjun med den adlade Elton John var kul. "Have you kneeled in front of many queens?"
Coupling har redan hyllats och eftersom jag äger 3 säsonger på dvd kan jag inte mer än hålla med. Säsong 4 är dock rätt onödig. Lite epilogvarning sådär. Inferno (episod 4 säsong 1) är bästa avsnittet.
Mr Bean tyckte jag var vansinnigt roligt i mellanstadiet, nu känns det mest gammalt när jag ser det. Black Adder har jag knappt sett alls, något avsnitt för inte många år sen alls (dvs långt efter det kom) och då var det inget jag fastnade för. Synd att jag inte kollade när det kom (eller hade rätt kanal för det).
Fawlty Towers lever väl mer på kultstatus än att jag faktiskt gillar det nu för tiden. förresten, att såga MP bara för att folk har lärt sig dialoger utantill är ju som att säga att guld är fult bara för att alla vet hur det ser ut. Life of Brian är en av de bästa filmerna någonsin. Sen att jag kan i princip hela filmen utantill leder ju inte till nåt annat än att det inte nån speciell poäng med att se om den.
The Vicar of Dibley var svenska namn är bortblåst var rätt skoj. Deras julspel är det bästa julspelet jag någonsin sett. Han som spelade Herodes mutade barnen med leksaker eller hur det nu var... han vill inte spela elaking. Så alla kidsen älskade Herodes. "Thank you Herod", "I love you Herod".
Goodness Gracious Me eller Curry Nam Nam? måste väl nämnas också. Scenen där de har med sig indisk sås in i kyrkan för att nattvardsbrödet är torrt är helfestligt. Nina Wadia var även med i serien Perfect World som jag aldrig fastnade för. Men gillar man charmiga skitstövlar så kolla in den.
Sen var det säkert nån mer serie jag tänkte nämna men mina bokstäver tog precis slut s