Nekromanti Bronies? Nyfiken.

anth

Vetefan
Eh ... wut???
Jag är nog fel målgrupp för den här tråden - det närmaste jag kommer är att jag tycker om "Charlie The Unicorn".

Petter42

Swordsman
Anth: Hela grejen med bronies är ju att vi är utanför målgruppen. Typ alla bronies, däribland jag, var mycket skeptiska till serien när de först stötte på den. Jag och många andra har fått våra snabba domar krossade :gremsmile:
Dock är det ju nödvändigt att göra snabba domar när det kommer till serier. Det är ju knappast så att någon har tid att kolla på de minst två-tre avsnitt som krävs för att göra en vettig bedömning av en serie(även om jag kan ge exempel på serier där två-tre knappast räcker).

Edit: Kan ju även peka ut att bronykulturen består till största del av män som hänger på nätet. Dvs. mestadels unga män och tonåringar. Just sayin'.

Rake

Veteran
Har sett på samtliga avsnitt minst tre gånger vid det här laget, lyssnar regelbundet på mycket av den fan-gjorda musiken.. Ganska fast alltså :gremtongue:

Får lägga min röst på http://www.equestriadaily.com/
som sida att hålla koll på, både för avsnitt, musik, bilder och fanfiction, vilka man nu är intresserad av.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Dr. F said:
Jag har inte förstått det här med Bronies för att vara ärlig.
Skulle någon kunna försöka förklara för mig vad det hela handlar om?
Det är inte så klurigt. En brony är en snubbe (ibland snubba) som gillar My Little Pony: Bros + Ponies = bronies. Det finns mer att läsa på wikipedia.

Ymir

Liten kantbaron
Har du sett den?

Den har:

- Suveräna manus
- En fantastiskt inspirerad, rolig och fyndig värld, som någon verkar ha plöjt ned stora mängder skaparglädje i
- Komplexa, charmiga och söta karaktärer som tillåts ha många dimensioner och hela tiden ger upphov till intressanta konflikter
- Utmärkt voiceacting
- Jättecharmig, expressiv teckningsstil
- Bra karaktärsdesign
- Härlig humor, fylld av märkliga referenser som bara vuxna lär fatta
- En miljon ton rosa fluffighet som, i kontexten av allt det andra ovan, bara blir helt oemotståndlig och skapar instantan och oreserverad kärlek.

basically så är allt med serien bra, helt enkelt.

Den här snubben sammanfattar det annars ganska väl.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Ja jag har sett det men jag förstår inte varför det har blivit en sådan grej då jag anser att det är en ganska medioker serie på sin höjd.

Ymir

Liten kantbaron
Det är för att Friendship is Magic somehow har förmått cyniska skäggnördar att inse och acceptera att de behöver lite rosafluffighet i sina liv.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Ymir said:
Det är för att Friendship is Magic somehow har förmått cyniska skäggnördar att inse och acceptera att de behöver lite rosafluffighet i sina liv.
Fuck yeah!