Nekromanti Bronies? Nyfiken.

Petter42

Swordsman
Av ren nyfikenhet undrar jag om det råkar finnas några bronies här.
För dom som inte är bronies eller helt enkelt inte rotat runt på nätet så är en brony alltså ett teleskopord för Pony och Bro och syftar till någon som är ett "My Little Pony"-fan. I synnerhet Friendship is Magic och fans utanför demografin.

EDIT: Om det nu finns några vore det även kul att veta på vilken nivå (om man bidrar på forum, skriver fan-fiction, ritar bilder, vilka sidor man kanske följer etc.)

/Petter är som sagt nyfiken.

Fienden

Hero
Friendship is Magic, like a boss.

Jag är inte brony på det sättet att jag är en del av den irriterande, våldsamma fanbasen som tycker att alla som inte gillar MLP är idioter som är osäkra i sin sexualitet (typ). Skriver inte på FiM-forum, inga fanfics, kan inte teckna...

Det är mest att jag tittar på serien, och jag älskar varje jävla minut av det. :gremlaugh:

Cybot

Mest spelbar
Kraetyz said:
Skriver inte på FiM-forum, inga fanfics, kan inte teckna...

Det är mest att jag tittar på serien, och jag älskar varje jävla minut av det. :gremlaugh:
+1
Fast jag skriver faktiskt en del i Penny-Arcades FiM tråd, och jag gör en del knasig video-editing.

Petter42

Swordsman
Har Penny-Arcade en FiM-tråd? Den borde jag kanske kika på. Själv gillar jag att kika runt på olika saker (klipp, musik, bilder etc.), men det finns ingen sida där jag spenderar någon större tid för MLP (utom youtube då).
Gillar att titta på serien, i synnerhet i vissa sällskap. Dock har jag funderat på att kanske tillföra något eget dom senaste dagarna, men vi får se hur det blir med det.

Petter42

Swordsman
Uhm... Inte så mycket för dunka-dunka-musik, men det är helt klart det lättaste att hitta. Sett några bra där man kört ljudet från trailers med MLP-bilder(det heter säkert nåt när man gör så):
http://www.youtube.com/watch?v=ouvd5gur2_o&list=LLA0Md2RpbY5lEhEZOddMQQg&index=16
Eller annat trevligt jox(från början från Ask Twilight, en tumblerblogg):
http://www.youtube.com/watch?v=Grl3b8FF8wU&feature=channel_video_title
Eller mindre trevliga historier:
https://docs.google.com/document/d/14lgUY7yfbooT5IT6miNNbPqSY_qLA9aiVMjsEpszePk/edit?hl=en#

Men, ja. Essensen är korrekt.

Cybot

Mest spelbar

Caravisi

Veteran
Även om Petter redan vet om mitt intresse för My Little Pony (för det var visst jag som råkade visa det för honom) så passar jag väl på att skriva här för statistikens skull.

Även om jag såg hela första säsongen själv så är MLP för mig som allra bäst i sällskap.
Jag är har också nosat runt lite i det inofficiella materialet som existerar i en multitud runt showen, först och främst genom TvTropes High Octane Nightmare Fuel sida (som jag inte länkar till) av MLP - FiM. Ja, jag är den sortens person. Jag älskar skräck och kontrasten mellan det extremt färgglada och det icke så färgglada om man säger som så (även om färgen blodrött dyker upp lite då och då). Dit hör Cupcakes (som jag inte länkar till), "bloggen" Ask Pinkamina Diane Pie (som jag inte orkar länka till) och Story of the Blanks.
Jag antar att det ligger i mitt intresse som skräckfantast (främst vad gäller psykologisk skräck som mentala sjukdomar och paranoia).

Men tro inte att jag är en hemsk person för det. Det är inte bara den sortens saker som tilltalar mig. Jag tycker uppriktigt om showen i sig (trots att jag verkar vara oändligt mycket mer medveten om bristerna än den genomsnittlige 'bronien').

Max Raven

T12-kultist
Kraetyz said:
Jag gillar mycket av serien, gillade att se den, även om det finns en del episoder jag gillade mindre än annan. Så jag är typ som du där. Kanske aningen mindre frälst. :gremwink:

Topp tre är Pinkie Pie, Twilight Sparkle och Fluttershy för mig.

The Beatles are Magic

Jag har inga AMVer eller annat publicerat på mitt samvete. Jag skrev iofs en snabb MLP-konvertering av en Mulan-låt ( I'll make a man out of you) här om dan, men det var p g a att jag nynnat på den låten i dagar snarare än p g a MLP: FiM.

Så... Typ, gillar showen, har visat den för någon kompis, that's about it.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Svenska Bronies på Facebook

Jag har knappt sett något mer än ett klipp eller tre så jag är inte bronie själv, men då och då noterar jag någon av mina vänners aktvitet i Facebook-gruppen Svenska Bronies. Gruppen har drygt 140 medlemmar, så om man frekventerar FB och känner sig som en bronie borde det ju vara en fin grupp att gå med i. :gremsmile:

Petter42

Swordsman
Re: Svenska Bronies på Facebook

Är själv med där. Gruppen har en tendens att snabbt spåra ut i olika grejer, och även om jag inte ens sett hälften av medlemmarna aktiva så är det en liten kärna i mitten som är extremt aktiv och man har alltid någon att prata med. Dessutom får man stor(större iaf) insikt i flera olika projekt som pågår, då flera av medlemmarna är med i olika projekt. T.ex. är det någon/några som är med och gör Equestria Online.
Själv var jag med på högläsning igår, som gick rätt bra och var fruktansvärt roligt. Det finns även en rollspelgrupp.
Kort sagt är det trevligt och väldigt aktivt folk.

Petter42

Swordsman
Håller med! De discordade ponnyerna var riktigt välgjorda (de flesta) och i synnerhet tycker jag Twilights övergång var extra bra. Antagligen helt enkelt därför att den skedde så successivt och naturligt(lite stressad i slutet dock). Tycker även att det var kul att dom verkade ta ut svängarna lite med läskiga scener och liknande, trots att det fortfarande ska vara ett barnprogram.

Fienden

Hero
Twilights övergång var väldigt lyckad enligt mig, däremot kände jag att slutet var lite rushat. Antar att det finns en gräns för hur mycket man kan klämma in på 20 minuter. ^^

Tyckte även att Flutterbitch var väldigt lyckad, bara för att Discord blev så förbannad på henne. :gremlaugh: Gillade egentligen alla transformationer, det var verkligen ELAKT på vissa ställen (framför allt för Rainbow Dash och Pinkie Pie).