Hej!
Jag ska spelleda en minikampanj som en kort reunion för min gamla rollspelsgrupp. Efter lite snack har vi kommit fram till att spela i en värld vi byggt själva, en modern värld med övernaturliga inslag och cybernetik. Istället för att nyttja GURPS som vi körde sist var dock alla spelare pepp på att byta till något enklare och ett BRP-system i stil med Expert Nova fast med "något slags system" för det övernaturliga var det överlägset populäraste förslaget.
Problemet som jag har med BRP-system är att jag aldrig riktigt hittat något som jag tycker hanterar att spelare har magi/övermänskliga krafter/cybernetik på ett bra sätt. Kikar i hyllan och ser BRP-spel i en modern värld som Nephilim, the Laundry, Delta green, CoC 1999 och Rubble & Ruin. Ingen av dem känns "rätt".
Vilken är ert favoritsätt att hantera att spelare har magi eller övermänskliga krafter i BRP? Använder ni husregler eller kör ni rakt av det som står i böckerna?
Jag ska spelleda en minikampanj som en kort reunion för min gamla rollspelsgrupp. Efter lite snack har vi kommit fram till att spela i en värld vi byggt själva, en modern värld med övernaturliga inslag och cybernetik. Istället för att nyttja GURPS som vi körde sist var dock alla spelare pepp på att byta till något enklare och ett BRP-system i stil med Expert Nova fast med "något slags system" för det övernaturliga var det överlägset populäraste förslaget.
Problemet som jag har med BRP-system är att jag aldrig riktigt hittat något som jag tycker hanterar att spelare har magi/övermänskliga krafter/cybernetik på ett bra sätt. Kikar i hyllan och ser BRP-spel i en modern värld som Nephilim, the Laundry, Delta green, CoC 1999 och Rubble & Ruin. Ingen av dem känns "rätt".
Vilken är ert favoritsätt att hantera att spelare har magi eller övermänskliga krafter i BRP? Använder ni husregler eller kör ni rakt av det som står i böckerna?