Nekromanti Buffy Season Six [SPOILER, season 1-6]

Ulfgeir

Swashbuckler
Re: Jag blir inte klok på Buffy

Eller så kanske det är så att jag gillar manuset (eller delar av det) men ogillar utförandet eftersom det lyckas bli så fånigt allting på något vis.
Tja, du kanske helt enkelt inte tillhör rätt målgrupp? Menar, serien kräver ett visst mått av "suspension of disbelief" och dess premisser gör att den lätt upplevs som fånig. Men den är fånig på rätt sätt. =^_^=

/Ulfgeir

Staffan

Myrmidon
Re: Angel spoilers

Ett problem med både Angel och Spike gällande fortsatta spinoffer är att vampyrer ska föreställa att inte åldras. Skådespelarna har dock inte denna fördel, vilket gör att det blir lite svårt att fortsätta med samma vampyrskådisar efter en sisådär 10 år.

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.

Lätt åtgärdat - antinge får de springa omkring i vampyrsminket hela tiden elller...

Så får den som fortsätter bli människa igen och fortsätta sina äventyr som sådan :gremwink:

Troberg

Sinister eater

Ett problem med både Angel och Spike gällande fortsatta spinoffer är att vampyrer ska föreställa att inte åldras. Skådespelarna har dock inte denna fördel, vilket gör att det blir lite svårt att fortsätta med samma vampyrskådisar efter en sisådär 10 år.
Om man ser serien i rätt ordning tänker man inte på sådant. Det är först när man sett den och går tillbaka till ett tidigare avsnitt som det märks. I vilket fall, kan man ha överseende med att det finns vampyrer, magi och demoner så är det inget större kliv att ignorera en sådan detalj...

Saxifrage

Hero
Fristående avsnitt

Buffy är en serie med "fristående avsnitt", vilket som vanligt är en sanning med modifikation. I den första säsongen innehöll avsnitten rätt mycket "buff" och enkla historier, och ett avsnitt kändes ganska njutbart och avslutat även om man inte sett de övriga avsnitten. Som serien har utvecklats har rollfigurerna och intrigerna fördjupats en aning, och man uppskattar nog ett avsnitt mindre om man inte sett de föregående. För att ta ditt exempel: Xander räddar världen i ett (1) avsnitt av totalt 22 (?), och för att digga den scenen ska man nog ha följt hela uppbyggnaden.

Alltså bör man nog följa säsongen någorlunda om man ska gilla serien. Det ska också sägas att jag blev "hooked" på Buffy när jag såg de första avsnitten. Om jag hade börjat titta idag vete katten om jag brytt mig om att följa serien.