Jeezus, Rising. Du kan inte föreställa dig att det hänt saker tidigare i spelet som gör att deltagarna faktiskt är engagerade över vad som sker i fiktionen?
Jag älskar sådana här svar. "Om du inte tycker som jag så
förstår du inte vad du pratar om!"
Sådana svar kan man
alltid trolla fram ur en hatt när det gäller krönikor. Jag var ju inte närvarande vid den faktiska spelsessionen. Det är väl ändå fullt möjligt att jag av någon helt mirakulös anledning skulle ha tyckt att den här spelsessionen hade varit awesome om jag hade varit där själv?
Men det argumentet makes ju ingen sense, eftersom andra rollspel verkar klara att generera krönikor som tilltalar mig hur bra som helst.
Om vad du just skrivit
hade haft någon gnutta relevans så hade det gällt för
alla spelkrönikor. Du säger att klipp-och-klistrandet är fånigt, men om det hade varit sant så hade ju
alla inklistrade krönikor varit inlevelselösa.
Så är icke fallet. Bra rollspel leder i min mening till intressanta spelupplevelser, och det går utmärkt att förmedla sånt i skrift. Det går precis lika utmärkt att behålla det spännande och intressanta om man klipper i krönikan och klistrar in det på ett forum.
Så vad du säger är att just
Luke Crane av någon anledning skulle vara ett undantag som man
aldrig får ha kritiska åsikter om. Alla andra spel kan leda till intressanta spelkrönikor, men just Burning Wheel skulle vara annorlunda och av någon outgrundlig anledning alltid framstå som parodiskt trams i skrift, trots att det
egentligen skulle leda till fantastiska och oförglömliga spelsessioner?
That makes no sense. Fanboys;
lugna ner er! Folk
har egna åsikter, vet ni. Det betyder att folk
kommer att ha andra åsikter än er. Svälj det. Acceptera det. Lär er att leva med det. Tills ni gör det så rekommenderar jag er att gå tillbaka till era egna deltrådar och stanna där.
Att folk har andra åsikter än er betyder
inte att de har fel. Och det betyder
inte att ni kan plocka fram vilka dumma argument som helst för att försöka bevisa det.
Acceptera att folk har olika smak. Tolvåringar kan göra det, så det borde inte vara för mycket begärt att indiefanboys skulle kunna detsamma.