Varulv Bybornas hövding - R1

Octagonal

Swashbuckler
Med min plan får vi två gröna till där väktaren har en 50/50 att lyckas skydda första nattmordet.

Detta är odds jag på förhand hade tagit.

Vimes

Sillkung
Istället för att brunsmeta mig kan du ju svara på frågan😇
Det är bra för att:
1. Det är något att prata om som inte är oberoende av fraktionstillhörighet (ie inte en helt trygg zon för ulvarna). Även om ulvarna helt visst kan dra till med något bara så måste de överväga hur det de sagt kommer tolkas i framtida rundor om de blir utröstade.
2. Det är ett kollektivt tänkande: om många tror att t.ex. Sidd är ett bra val till ulvlaget är det troligt att även MU tycker det.

Jag tycker det är en alldeles utmärkt diskussion att föra i ett sådant här spels första runda.

Vimes

Sillkung
Med min plan får vi två gröna till där väktaren har en 50/50 att lyckas skydda första nattmordet.
Förutsatt att väktaren inte är trasig dårå.

Jag tycker inte det är helt tokigt att outat tidigt i små spel (som 11 spelare ändå måste anses vara). Men jag vill nog hellre lita på att ulvarna inte prickar en powerroll i R1 för att få mer bang for buck med outning i R2.

Octagonal

Swashbuckler
Byn tenderar att förlora stora spel. Ofta utan att en endaste onding åker, där tror jag byn tjänar på ett försprång med några gröna.

Octagonal

Swashbuckler
Jag vet inte vad jag hade valt för ulvkompisar men hade 100% gjort siaren icke fungerande.

Vimes

Sillkung
Byn tenderar att förlora stora spel. Ofta utan att en endaste onding åker, där tror jag byn tjänar på ett försprång med några gröna.
Nu är det som sagt bra 11 spelare i det här spelet. Så jag skulle inte klassa det som stort.

Vimes

Sillkung
2. Det är ett kollektivt tänkande: om många tror att t.ex. Sidd är ett bra val till ulvlaget är det troligt att även MU tycker det.
För att stärka detta kan jag hänvisa till Ulvfellas där Waterhouse var "byns val" och också hade blivit värvad innan spel.

Basenanji

Postd20modernist
Har @Big Mama och @Sömniga Isaac loggat ut helt?

Sedan börjar det väl dra ihop sig till att börja publicera grön-rödlistor! Jag vill se hur folk grupperar sig kring varanda.

Läser ni mina poster får ni nog ett hum om hur jag ser på gruppen, men jag uppdaterar den listan framöver!

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
Jag vill se två drev kristallisera sig innan klockan 19, och jag vill att de dreven ska vara mellan Fjodde och Basse.

Röst: @Basenanji

Sysp

NNO
I den här posten ser det ut som att du har ganska goda skäl att rösta på mig?

Sidd och Stradh är gröna (hur kan du vara så säker på det? Vad skänker dessa grönskimmer?)
Basses spel är rörigt (utan att det ges exempel!)
Basse är insmickrande (men det finns ju god oemotsäglig empiri för att du är en bra spelare, vilket du själv nämnt med analysen i MU6 som exempel!)

Men du röstar ändå på Fjodorsenuba?

Det här @Sidd är vad man kan kalla för brunsmetning: att framställa andra som tveksamma utan att själv ta ansvar!

Mitt gräv på kedjan Anthrox-Brynolf-Stradh må vara ett dåligt gräv, men det handlar inte om att jag vill få Stradh att se ulvig ut, utan att försöka förstå eventuell ulvrationalitet i Stradhs agerande.

Ser du skillnaden?

Jag är tämligen säker på att jag kommer byta röst nu när mer info kommer fram. Men jag vill bygga ett ordentligt case och tänker ta mig friheten att läsa och tänka ordentligt under dagen.
Har fått mig falukorv, kaffe och fått jobba undan lite så nu ska jag försöka mig på att spela lite.

Får börja här:
Det här stör mig Basse och drainar mina batterier rejält.

Vet inte om du medvetet skiter i att läsa eller försöker trycka på mina knappar (grattis, det lyckas) men mina motiveringar är ju bokstavligen fyra poster tidigare än din post med motiveringar om varenda spelare, inklusive dig själv.

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Har @Big Mama och @Sömniga Isaac loggat ut helt?

Sedan börjar det väl dra ihop sig till att börja publicera grön-rödlistor! Jag vill se hur folk grupperar sig kring varanda.

Läser ni mina poster får ni nog ett hum om hur jag ser på gruppen, men jag uppdaterar den listan framöver!
Jag sitter i terminsavslutning och trodde det skulle vara mindre hektiskt än det blivit, så jag hinner främst läsa som hastigast men har haft noll möjlighet att skriva något. Sitter snart på bussen hem och ska försöka bidra med något då.

Basenanji

Postd20modernist
Får börja här:
Det här stör mig Basse och drainar mina batterier rejält.
Jag är ledsen om jag trycker på några knappar, det är inte min avsikt.

Men vad menar du med ”det här” i citatet ovan?

Att jag tycker att det ska postas grön-rödlistor?