Varulv Bybornas hövding - R1

Sysp

NNO
Jag är ledsen om jag trycker på några knappar, det är inte min avsikt.

Men vad menar du med ”det här” i citatet ovan?

Att jag tycker att det ska postas grön-rödlistor?
Typ samtliga rader?

"Sidd och Stradh är gröna (hur kan du vara så säker på det? Vad skänker dessa grönskimmer?)"
Stod i posten.

"Basses spel är rörigt (utan att det ges exempel!)"
Det gavs exempel.

"Det här @Sidd är vad man kan kalla för brunsmetning: att framställa andra som tveksamma utan att själv ta ansvar!"
Jag postade åsikter om samtliga spelare i den posten vilket var mer än vad de flesta spelare inklusive du själv gjort i det läget.

"Ser du skillnaden?"
:mad:

Sysp

NNO
Antingen väldigt lyckat provocerande ulvspel från din sida eller så slarvigt bybospel så jag vet inte var jag ska börja.

Basenanji

Postd20modernist
@Sysp jag menar förstås att det är bra om så många som möjligt postar sammanställningar över hur de ser på de övriga deltagarna.

Att du har gjort det är ju superbra! Jag tänker att föera kan följa ditt exempel!

För, jag har varit med ett tag nu och en skitbra grej i varulvsspel är när att man kan följa en spelares åsiktsutveckling. Det är fiffigt att se hur spelare X i R1 håller spelare Y som god för att sedan i R3 tycka helt olika.

(Det här är vi nog överens om så jag stannar där.)

Att du har klarat läxan är bra, min uppmaning var till dem som inte gjort det.

Vimes

Sillkung
Jag vill se två drev kristallisera sig innan klockan 19, och jag vill att de dreven ska vara mellan Fjodde och Basse.

Röst: @Basenanji
Står det mellan Basse och Fjodor kommer jag välja Fjodor, men jag tror att det här kan vara drev mellan två bybor, så jag tycker inte det är så ballt.

Bara för att du är garanterat grön är ju inte ditt omdöme bättre än någon annan bybos.

Brynolf

Dum fan

Basenanji

Postd20modernist
Ah! @Sysp jag får verkligen be om ursäkt! Jag läste visst det HÄR inlägget, men la inte så stor vikt vid det när jag sedan läste din sammanfattning (som av fullt förståeliga skäl var ganska kortfattad).

Mea Culpa!

Men om jag nu får utveckla mig lite om det du skrev så har jag flera invändningar också mot den ursprungliga posten, jag skriver om det i ett följande inlägg!

Sidd

”Bybo”
@Brynolf
@Anthrox

En tanke: årets sista Varulvsspel å Basse vill verkligen göra en ok insats 👍
Denne är påkopplad från start å uppbackad av Vimes.
Octa (som först skrev att denne skulle fegflyga) skuggboxas nu vid 14-15 med Vimes å landar också en röst på mig.
Som jag lyft tidigare så skulle ingen av oss inblandade tacka nej till att vara JC.

De bygger här ett tydligt drev med hjälp av dig och ulvarna skulle inte göra detta mot en ulvkompis.

Jag tror vi har minst 1 Ulv i denna trio.
Icke troligt att alla 3 är ulvar förstås.

Sysp

NNO
Ah! @Sysp jag får verkligen be om ursäkt! Jag läste visst det HÄR inlägget, men la inte så stor vikt vid det när jag sedan läste din sammanfattning (som av fullt förståeliga skäl var ganska kortfattad).

Mea Culpa!

Men om jag nu får utveckla mig lite om det du skrev så har jag flera invändningar också mot den ursprungliga posten, jag skriver om det i ett följande inlägg!
Låter bättre :) Ska försöka vända surmulen till ett flin istället.

Sysp

NNO
Ändå rätt underhållande att alla utom Basenanji vill ulva med Sidd inklusive Anthrox :D Något för prisgalan tror jag.

Sysp

NNO
Med det sagt känns det som att hela tråden med att välja ulvkompisar blev en rätt trygg miljö för ulvar att sitta och ljuga i med tillsammans med bybor som tog det på halvallvar. Som sagt, kanske ger något i senare rundor möjligen när det är mer färg på folk.

Sidd

”Bybo”
Statistik och statistik. 🤣
För det första har bybor inte överdrivet postat vad de faktiskt skulle välja utan mer det vore ball att chilla med Sidd i ulvtråden OCH ulvarna har förstås slingrat sig till det yttersta med att ta med sina ulvkompisar!

Sysp

NNO
Så ordningen för outande var:
Sysp (#31)
Stradh (#33)
Brynolf (#108)
Basenanji (#109)
Sidd (#112)
Sömnige Isaac (#115)
Vimes (#117)
BM (#143)
Fjodde (#276)
Octa (#297)

??
Ja, det borde stämma. Jag la in postnumren för att vi skulle kunna kontrollera i efterhand eftersom jag inte litar på min bokföring :D

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Jag känner mig helt vilsen i diskussionen om ulvkompisar, vilket istället gjort att det låste sig i hjärnkontoret. Samtidigt tycker jag @Sidd hade ett rimligt resonemang att det skulle vara dumt att välja honom som ulv då nästan alla pekat ut honom som en kandidat de själva skulle välja. Samtidigt blir det ju superdumt av mig att gröna Sidd endast utifrån det argumentet då det samtidigt kan användas som täckmantel genom att peka på hur absurt det skulle vara att Sidd skulle vara ulv då alla vill kramas med honom om de var Cesar.

Jag är helt vilsen och mitt inlägg är nog lika förvirrande som jag är förvirrad... Så mycket för kloka tankar från mig. Samtidigt kunde ju ingen veta innan spel att Sidd skulle vara så populär, eller har jag missat något? Förklara gärna för en förvirrad gallisk utter.

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
Statistik och statistik. 🤣
För det första har bybor inte överdrivet postat vad de faktiskt skulle välja utan mer det vore ball att chilla med Sidd i ulvtråden OCH ulvarna har förstås slingrat sig till det yttersta med att ta med sina ulvkompisar!
Jag är mer intresserad av när folk postat snarare än vad de har sagt.

Sidd

”Bybo”
Med det sagt känns det som att hela tråden med att välja ulvkompisar blev en rätt trygg miljö för ulvar att sitta och ljuga i med tillsammans med bybor som tog det på halvallvar. Som sagt, kanske ger något i senare rundor möjligen när det är mer färg på folk.
Håller med.
Ville inte skriva det först för att inte göra nån stor grej av denna statistik. Att @Vimes mfl bygger sin röst på detta är bara underhållande.

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
Ja, det borde stämma. Jag la in postnumren för att vi skulle kunna kontrollera i efterhand eftersom jag inte litar på min bokföring :D
Går det att få sammanställningen i fallande kronologisk ordning? Vill se tydligt vilka som kan ha efterapat andras svar och sånt.