Varulv Bybornas hövding - R1

Octagonal

Swashbuckler
Jag hinner inte delta mer ikväll gott folk.

Jag är hur som haver grön så skicka nån annan.

Länge leve byn!

Sidd

”Bybo”
Det tydligaste tecknet på det är att han lyfte den diskret under pretensen att det skulle indikera att Caesar frivilligt accepterat rollen, vilket ju då givetvis signalerar att han är grön. Men det nämns inte förrän flera poster senare.
Jag tror jag fattar din tes men när jag går tillbaka och kollar Brynolfs post där han skriver att han blivit tillfrågad så skriver han där att han får valet.
Det nämns inte ”det nämns inte förrän flera poster senare.” som du skriver här nu.

Då faller väl din teori helt eller?

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
Men då tänker du att Stradh är grön antar jag. Hur menar du att tidslinjen sett ut i söndags?
SL blir av med Häger-caesar
SL frågar Brynolf men får inget svar
SL frågar Stradh när ett par timmar gått men blir nekad
SL frågar Octa men får till en början inget svar
Octa svarar SL efter att SL postat om att senarelägga starten, och sätter ihop en snabb ulvplan
SL skriver i tråden att vi kör och skickar PM till Brynolf om att han valts som ulv

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
Jag tror jag fattar din tes men när jag går tillbaka och kollar Brynolfs post där han skriver att han blivit tillfrågad så skriver han där att han får valet.
Det nämns inte ”det nämns inte förrän flera poster senare.” som du skriver här nu.

Då faller väl din teori helt eller?
Det jag menar är att Brynolf inte skriver att han blir grönare av att ha tackat nej till Caesar. Det gör han först i en senare post. Om du har information som grönar dig, skulle du då inte pusha för att det grönar dig snarare än något annat miniskult som egentligen inte säger så mycket? Jag tolkar det som att Brynolf visste att outandet skulle gröna honom, men han försökte downplaya det för att inte framstå som för ivrig.

Vimes

Sillkung
Octa svarar SL efter att SL postat om att senarelägga starten, och sätter ihop en snabb ulvplan
SL skriver i tråden att vi kör och skickar PM till Brynolf om att han valts som ulv
Aha, nu är jag med. Så Octa är Julle alltså.

Sidd

”Bybo”
Förstår dit tänk här Anthrox men känns mer som en efterhandskonstruktion du fastnat krokat in mer i.
Tvek på att Brynolf och Octa skulle spexa in sig i strålkastarljuset i onödan.
Har du rätt så är det förstås årets detektivspaning så jag behöver mer kött på benen för jag tycker antagandena är för lösa vid en första läsning.

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
Är din "Octa är ulv" - teori helt baserad på att jag är ulv? I så fall borde ni väl hänga mig först.
Vissa av indicierna kan även peka mot att Octa velat klistra sig till dig, så inte nödvändigtvis. Dessutom så räknar jag med att du blir nattmördad R1-R2 om du faktiskt är grön, så jag håller det viktigare att syna Octa här.

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Som läget ser ut just nu så hjälper det ju inte ett dyft att jag har kvar min röst på Basse.

Jag har hellre kvar Sidd i spel än Octa som jag inte har så mycket information på då han likt mig själv varit väldigt frånvarande, så därför flyttar jag om min röst då röstläget är ett helt annat nu än när jag la min röst på Basse.

Röst: @Octagonal

Brynolf

Dum fan
Vissa av indicierna kan även peka mot att Octa velat klistra sig till dig, så inte nödvändigtvis. Dessutom så räknar jag med att du blir nattmördad R1-R2 om du faktiskt är grön, så jag håller det viktigare att syna Octa här.
Well i så fall borde jag ju inte sias, utan väktas. Verkar dumt att göra både och.