Varulv Bybornas hövding - R2

Jag gilder tillbaka till att Stradh gjorde en Mortal Kombat och nästan claimade Julius Caesar i R1. For teh lulz och som kaos-ulv-strategi ("vi spelar så konstigt att byn inte kan läsa oss!!")

Röst: @StradhLestat
Där det här sticker lite i ögonen på mig......

Jag var inte först med motsvarande påstående om JC.....det var Brynolf....

Är inte riktigt med på HUR mitt senare inlägg av samma typ som @Brynolf på något sätt skulleskapa "kaos-ulv-strategi"? Det skapar inget kaos.... snarare tvärtom då det förstärker Brynolfs påstående...så DÄMPAR det kaoset....

Jag uppfattar Vimes som smartare än att missuppfatta detta....allltså är det någon medveten tolkning som görs.... Ha lite koll på Vimes gott folk.....
Min röst ligger kvar på fjodde....men jag tror som sagt inte att fjodde är ensamvarg

Sysp

NNO
Här är Excelen jag jobbar med för övrigt:

1734509369365.png
Jag har petat in det som jag hade valt - maximalt med nattmord. Jag tror att fyra ulvar kanske tjänar på att välja Galen siare istället för Vanlig siare (borde ge en extra runda förvirring) och jag misstänker att Ceasar inte hunnit göra den analysen att vaska två poäng på så kort varsel. Så galen siare är med andra ord bara i spel om det är fyra ulvar, annars är det vanlig eller naiv siare vi har att göra med.

Det blir åtta poäng kvar att köpa för för ensamulv och två ulvar, där är de sannolikaste:

* Naiv siare/ulvmiller - exakt samma sak för soloulven, för duon beror det på om Ceasar tänker att det är lättast att vinna med en enda dold ulv eller inte, men det rimliga valet är ju naiv siare.
* Värdelös väktare - duon väljer nog extra nattmord istället? Ensamulven står mellan att säkra sina nattmord eller skydda sig mot siaren, jag hade valt naiv siare i det fallet så man bara åker ut genom röstning.

Sysp

NNO
Vi borde för övrigt spela runt Ceasars eventuella extraröst genom att ligga extra tungt på det slutgiltiga valet som ska ut. Nu var det ju så ändå i R1 och det är osannolikt att Ceasar har en extraröst, men jag tror inte vi förlorar nåt på att neutralisera det valet.

Sysp

NNO
Ensamulv är alltså fortfarande i spel för övrigt om nu Ceasar valt att inte neutralisera väktaren till förmån för extramord och naiv siare. Då siktade Ceasar på Brynolf och Sidd väktade honom.

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
Ensamulv är alltså fortfarande i spel för övrigt om nu Ceasar valt att inte neutralisera väktaren till förmån för extramord och naiv siare. Då siktade Ceasar på Brynolf och Sidd väktade honom.
Ska du ta ifrån mig även de minsta segrarna? 😭

Sysp

NNO
Jag behöver iväg och får återkomma igen senare men här är min lista i grön-röd-ordning:

Stradh (nekat Ceasar-claim, stärks av att Brynolf är grön)
Big Mama (inget-PM-outning)
Isaac (osannolikt val)
Basse (spelat upp sig)
Vimes (misstänkt försvar av Basse, sannolik ensam/duoulv där grönsiandet i så fall är skitbra)
fjodor (flyger lågt som vanligt, försvar nu tack!)

Röst: @fjodorsenuba

Sidd

”Bybo”
Men stämmer detta verkligen @Sidd eller har ett skrivfel infunnit sig? Fick du PM om att du var väktare EFTER spelstarten? (som jag läser gick sv stspeln 07:50)
Ja jäklars vad konstigt.
Jag har inte kollat upp detta alls.
Överhuvudtaget tänkte jag inte på spelstart förens nån gång innan lunch då jag började kolla av tråden och småtumma nåt inlägg här å där och var huvudtaget sen på bollen i R1.

Faktiskt konstigt av SL att ge powerroll efter spelstart. @damogn ???
Bra spaning Basse.

@Brynolf gäller samma premiss för dig?

Vimes

Sillkung

Är inte riktigt med på HUR mitt senare inlägg av samma typ som @Brynolf på något sätt skulleskapa "kaos-ulv-strategi"? Det skapar inget kaos.... snarare tvärtom då det förstärker Brynolfs påstående...så DÄMPAR det kaoset....

Jag uppfattar Vimes som smartare än att missuppfatta detta....allltså är det någon medveten tolkning som görs.... Ha lite koll på Vimes gott folk.....
Min röst ligger kvar på fjodde....men jag tror som sagt inte att fjodde är ensamvarg
Vad ulvrationaliteten kan vara bakom att göra som du gjorde som JC avhandlades i förra rundan.

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
Nu är det bara två gröna spelare som inte lagt röst, så rimligtvis:
Om fjodde är röd finns ulvpolarna i Isaac, Vimes (röstat annorstädes) eller Sysp (sen röst på ulvpolare när skeppet tycks seglat).
Om fjodde är grön ligger sannolikt minst en ulv på honom nu, av Basse, BM, Stradh och Sysp.

Basenanji

Postd20modernist
Jag grubblar mycket lver vilka kombinationer av menyval som är rimliga. Att exv välja att en legionär sias grönt är ju idiotiskt om man är ensamulv.

Men vilka kombinationer är trovärdiga och meningsfulla för en ulvduo?

(För övrigt: grymt hjälpsam lista @Sysp! Känns bra att du steppar upp så här!)

Basenanji

Postd20modernist
Värdelös väktare - duon väljer nog extra nattmord istället?
Hm, det här är en bra fråga! Vet ulvarna eller ulven hur väktarförmågan fungerar innan spelstart? SL skrev i R1 följande:

Byn har även en trubadur (siare) Troubadix och en druid (väktare) Miraculix. Dessa är hemliga men har fått privata meddelanden från mig.
En väktare blir ju oftast (i våra spel muförtiden) automatiskt onyttig efter R3 eftersom den då förmodligen inte kan väkta sig själv (förutsatt att den ger sig tillkänna).

Jag säger: nej, ulvarna eller ulven hade inget att gå på innan spelstart, så jag tror nog att alternativet ”stenad väktare” är mer trovärdigt än det extra nattmordet!

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
Nu när Vimes inte är här och kan försvara sig kan vi väl kolla ifall någon annan är villig att försvara honom?

Röst: @Vimes

Brynolf

Dum fan

Ja det t är ju det här jag menar är grönande för Stradh. En ulv hade hoppat på chansen att dreva mig istället för att gröna mig.

Vimes

Sillkung
Nu när Vimes inte är här och kan försvara sig kan vi väl kolla ifall någon annan är villig att försvara honom?

Röst: @Vimes
Stannat för tankning nu!

Jättebra att kolla om någon vill försvara mig, men det är nog bra om det finns något att försvara mot, eller vad tror du?

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
Ja det t är ju det här jag menar är grönande för Stradh. En ulv hade hoppat på chansen att dreva mig istället för att gröna mig.
Ja, det var en av anledningarna till att jag misstänkte Octa i R1 för att han gjorde just det.

En sak jag kanske lägger för stor vikt vid är ordningen för outandet av vilka ulvpolare en ville ha. Ulvar vill som bekant inte sticka ut i mängden när byn bestämmer sig för att göra en sån informationsdrive, så de borde lägga sig mitten-sent i outande. Speciellt nu när vi inte hade någon struktur på det. Och med tanke på att de flestas svar var ganska lika går det ju att anta att ulvarna medvetet hållit sig till etablerade svar.
Med ordningen:
Sysp (#31)
Stradh (#33)
Brynolf (#108)
Basenanji (#109)
Sidd (#112)
Sömnige Isaac (#115)
Vimes (#117)
BM (#143)
Fjodde (#276)
Octa (#297)
Tycker jag då att Sysp och Stradh grönas lite av den viljan att komma med förslag först, medan Vimes och Fjodde rödas lite av avvaktandet och svaren som kan ses som copy-paste på bybors svar. Att Fjodde som näst sista man valde Stradh som var ovald tidigare är ju även det en signal.