Varulv Bybornas hövding - R2

Sidd

”Bybo”
Vimes och Basse har ju kilat stadigt helt klart. Sen om det är ulvigt eller ej vete fasen. Kanske överkompensation för beröringsskräck möjligen?
De två har kliat rygg hela R1 i alla möjliga frågor och ställningstaganden. Båda har jagat och röstat på mig och de har ifrågasatt Brynolf som jag mer grönat efter funderingar om tillfrågad JC osv helantiden varit på andra planhalvan.

Om en av Vimes/Basse skulle blivit JC: vem skulle de Värva? Fjodde ? Eller sin gamla kompisräv👍

Basenanji

Postd20modernist
Alltså, ni ska ju rösta på den ni tycker är mest misstänkt, men jag står för att jag tycker att @Vimes spelat bra det här partiet. Kan inte se något mystiskt hur mycket jag än försöker (och tro mig - om det är någon jag är extra skraj för så är det Vimes! Alla spel där jag blivit siare har jag siat Vimes på första försöket och ibland nitat honom när han varit ulv!)

Däremot skulle jag vilja att han var med mer i spel!

@Vimes skit i mina andra frågor (om du har begränsat med tid). De här är viktigare:

”Hur har Stradhs spel sett ut i R2? Vad får du ut av att sammanfatta Stradhs poster?”

Sysp

NNO
Både Fjodde och Vimes har klistrat fast sig själva rätt hårt på Basse.
Tänker att två ulvar finns i trion Fjodde-Vimes-Basse.

Försöker på något sätt komma till något konkret kring spelet, men antingen ser jag ulvar I varenda post eller så ser jag ingenting alls. Folk får sluta vara så bra på att ulva?

Kvar i spel:
@Basenanji - Jag personligen tycker Basse spelar supergrönt. Det har jag gjort förut och haft fel med, så jag har extra stora paranojja-glajjor på mig när jag läser Basse. Speciellt när han smörar och berömmer andra spelare så mycket som han gör nu. I R1 försökte jag baita in ett drev på Basse för att se om någon nappade. Den enda som gjorde det då var typ Isaac. I liten mån kan jag tycka att det betyder att ulvarna inte vill ha ett drev på Basse. Ett mönster som passar scenariot Ulv-Vimes/-fjodde som aktivt jobbat på klister på Basse.
Det mest röda med Basse är Vimes hyperförsvar i R1 av honom, i övrigt tycker jag han spelar jättegrönt. Och det kan ju lika gärna vara ett tecken på nån sorts ulvspel från Vimes.

@StradhLestat - Spelar i stort som han brukar och Caesar-outandet torde tyda på grön. Varför inte bara annars vara tyst om det?
Medhåll, jag har haft grön Stradh hela tiden sen Ceasar-posten och inte sett något skäl att byta åsikt.

@fjodorsenuba - Lågflyger as per usual, och har väl inte jättestarkt bybogame? Kan ha missat något, men som det ser ut nu blir jag inte jätteförvånad om Fjodde åker vare sig han är grön eller röd. Fjodde, vad tycker du själv är de tre bästa sakerna du gjort för byn?
@Sysp - Sysp bidrar till byn, men varvar mycket med att försvinna också. Som cyniskt paranoid varulvsspelare vill en ju alltid tänka att irl-strul är påhittat ulvspex (men hur ofta är det egentligen det? Ulvar kanske överdriver det, men jag vet inte om jag nån gång faktiskt sett en ulv blåljuga om att vara upptagen och sen ändå sitta och smygläsa tråden intensivt). Sen har jag inte fullt ut kollat vad Sysp faktiskt har bidragit med, men mitt gröna hjärta har resonerat med hans poster flera gånger iaf. Behöver ju inte betyda något dock, vi vet ju att jag är notoriskt dålig på att hitta ulvar i folk som fejkar ett bra bybospel. Här behövs grävas bättre. En instickare här är att jag i R1 baitade en drevstart på Fjodde som Sysp ganska snabbt hakade på, och vid tillfället fanns det inte jättemycket anledning att rösta på Fjodde.
Jag röstade fjodor i R1 av exakt samma anledningar som du listar nu i R2, han har ju inte lyckats gröna sig alls i mina ögon. Jag skulle vilja att han försvarar sig lite tydligare så det blir lättare att få färg, vill inte ha en Octa till.

När det gäller mig själv då: Tycker jag spelade uruselt i början av R1, bröt ihop, kom igen lite och nu spelar skapligt i R2. Jag har varit stadig på att Brynolf, Sidd och Stradh är gröna under i princip hela partiet utom den famlande början i R1 vi alla har och det har ju stärkts av siare/väktare-claims. Tycker inte mina gräv är varken grönande eller rödande, mest hjälpsamma, men jag har inte hållit igen med åsikter i vare sig R1 och R2 - postat ulvkompisar först, postat röd-grön-lista först, fortsatt vara öppen med vem jag tycker och varför, var inte försiktig med att dela åsikten att jag inte tyckte vare sig Octa/Sidd/Basse var särskilt röda då jag gärna hellre röstade fjodor vilket jag tycker verkar grönt så här i efterhand när två av tre i den trion är bekräftat gröna och Basse är minst orange. Alltid svårt att prata i egen sak men ett gräv på mig håller nog väl skulle jag säga om någon ids göra ett sånt.

@Big Mama - Lågflyger mycket, men jag har svårt att släppa PM-grejen. Indikationerna på att bybor inte fått PM är i mitt tycke alldeles för låg för att en ulv skulle kunnat snappat upp det. Men kanske.
Big Mama fortsatt grön i mina ögon från PM-outning. Osannolik soloulv också så jag jagar hellre ulvar bland övriga i första hand, får omvärdera ifall spelet inte tar slut efter vi fångat ett par ulvar i följande rundor.

@Sömniga Isaac - får mycket gratis av att vara första spelet, men inget tyder egentligen på att de skulle vara troligare grönt att vara nybörjare. Att Caesar får välja lagkamrater ger ju en viss indikation, men samtidigt är jag rätt säker på att många sluga ulvspelare är väl medvetna om att vi går lättare på nya spelare till en början. Att välja Isaac till ulvlaget är i princip en garanti att han kan hålla sig undangömd större delen av matchen. Inget PM-grejen kan vara grönande, men det beror på hur vakna ulvarna var vid tillfället (kam vara värt att dubbelkolla hur lång tid det tog mellan att BM skrev och att Isaac skrev, ju kortare tid mellan desto större sannolikhet att det är äkta).
Riktig gamble av Ceasar om Isaac är vald som medulv. Han kan däremot vara Ceasar själv - jag är övertygad om att damogn lottat och inte valt Ceasar och dragit om och gått vidare när inte de första han dragit svarat/tackat ja så alla är lika sannolika som Ceasar. Att han sannolikt inte blivit vald drar åtminstone ner sannolikheten att han är ulv överhuvudtaget så han blir i alla fall inte förstavalet att få färg på i R2.

Sysp

NNO
Alltså, ni ska ju rösta på den ni tycker är mest misstänkt, men jag står för att jag tycker att @Vimes spelat bra det här partiet. Kan inte se något mystiskt hur mycket jag än försöker (och tro mig - om det är någon jag är extra skraj för så är det Vimes! Alla spel där jag blivit siare har jag siat Vimes på första försöket och ibland nitat honom när han varit ulv!)

Däremot skulle jag vilja att han var med mer i spel!

@Vimes skit i mina andra frågor (om du har begränsat med tid). De här är viktigare:

”Hur har Stradhs spel sett ut i R2? Vad får du ut av att sammanfatta Stradhs poster?”
Vimes är en gåta. Skulle behöva gå tillbaka och gräva på hur han spelade i R1, slutet av R1 och början av R2 har han mest varit sur :) Som det visade sig i MU6 (där jag siade Octa grön) är det ju farligt för byn att gå alltför hårt på en siargröning i ett spel där siaren kan vara opålitlig och analysen säger att det finns gott om scenarion där siaren är naiv/det finns ulvmiller så jag väljer att inte lita alltför hårt på grönsiandet just nu.

Sidd

”Bybo”
Tre av dem är ulvar, de har inget nattmord ojämna (men jämna) och du är naiv.
Den tror jag på för tillfället.
Vimes JC som köper Naiv Siare, Nattmord jämna rundor, bruten Väktare+en 8p till.

Vimes är den gemensamma nämnaren i hela ulv lags-diskussionen just nu när vi funderar på olika alternativ. Övertygad om att denne värvat Basse + fjodde/sysp. Eller så räknar jag fel å det är bara 2 romare: Vimes&Basse.

Röst: @Vimes

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
4 ulvar, 3 gröna, 3 osäkra - ulvarna har här inga nattmord så det vi behöver göra här är att lokalisera två ulvar med ganska många försök på oss.
3 ulvar, 3 gröna, 4 osäkra - antingen har vi en aktiv siare här (och då är Vimes grön) eller så har de bara ett av nattmorden. Rimligt antagande då är att det är jämna mord, eftersom inget skedde nu i R1. Det borde riktas mot Sidd (som kan väkta sig själv) eller Brynolf (som Sidd kan väkta om förmågan tillåter). Oavsett så är utgångsläget att vi förlorar siaren inatt, och det spelar egentligen ingen roll om han fungerar eller ej. Jag och Sidd är kvar tills R3 och kan fortsätta härja, och den vi röstar ut denna rundan borde ge en lagom tydlig signal på vart vi ska leta vidare.
2 ulvar, 3 gröna, 5 osäkra - enda kombinationen (förutom singelulv givetvis) där ulvarna kan ha gibbat siaren OCH ha dubbla nattmord. Men situationen kvarstår ju att Sidd inte kan mördas inatt så de måste ändå rikta sig mot Brynolf och hoppas på att Sidd inte kan väkta samma spelare två rundor i rad. Så även här går jag och Sidd in i R3, med en färre osäker att luska i.
Så oavsett så har vi med en grön spelare även in i R4, så det är många rundor med fripax för vår del.

Sysp

NNO
Den tror jag på för tillfället.
Vimes JC som köper Naiv Siare, Nattmord jämna rundor, bruten Väktare+en 8p till.

Vimes är den gemensamma nämnaren i hela ulv lags-diskussionen just nu när vi funderar på olika alternativ. Övertygad om att denne värvat Basse + fjodde/sysp. Eller så räknar jag fel å det är bara 2 romare: Vimes&Basse.

Röst: @Vimes
Jag tycker den här är sannolik. Jag skulle dock vilja ha ett bättre försvar från @fjodorsenuba innan det känns rätt att gå på Vimes, skitsvårt att gröna nån som inte sprattlar alls.

Sysp

NNO
Inte så övertygad om bruten väktare dock men det har ingen större bäring på diskussionen om det är den eller extra nattmord.

Sysp

NNO
Det här med att köpa nattmord jämna rundor men inte udda är ju väldigt weird ulvspel - om spelet tar slut på en udda runda har ulvarna vaskat ett mord. Tycker det är sannolikare att de har sumpat nattmordet pga väktningen.

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
1000006186.gif
Tycker vi tar en skål på det, innan verkligheten kommer ifatt oss och vi inser att vi fått brallorna nerdragna av fel spelare.

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
Vad grundade sig den här rösten i? Den känns helt tagen out of nowhere.
I R1 slängde jag ut flera krokar lite hit och dit för att se vilka reaktioner de skulle få. En utav dem var att sätta igång ett drev mot Sysp, även det i ett läge där det inte fanns så jättestor anledning att rösta på Sysp (annat än lite blekt spel för stunden, men det är ju knappast något hårt bevis att starta drev på). Då tog det inte ens tio minuter för Vimes att lägga sig bakom mig. Helt utan motivering då med. Så nu gick jag tillbaka och kollade. Vimes har knappt sagt ett ont ord om Sysp, eller något alls faktiskt, under hela spelet.
Enligt min egen "hemliga" ulvplaybook så gör Vimes tre saker som jag explicit försöker göra som ulv:
Total distansering/beröringsskräck gentemot en bybo (Sysp).
Klistra sig fast vid en annan bybo (Basse).
Vagt alludera till att en ulvpolare är misstänksam vid flera tillfällen, men bara hålla en svag distansering aldrig en skarp (Fjodde).

Detta för att skicka medvetna signaler som ska snappas upp av byn för att störa deras analyser ifall en åker ut. Jag har ulvat med Vimes flera gånger och postat min checklista i ulvchatten, så han är medveten om mina tankar kring ulvandet där. Kanske har de sökt sig in hos honom så han kör i samma spår?

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
Basses och Fjoddes roll ovan kan vara bytta, för att dra en kurvboll. Men jag börjar bli väldigt säker på att Vimes är ulv.