Anthrox
Byns sämsta Majestix.
Var det efter att Caesar gjort sin grej?Innan spelstart, hur så?
Var det efter att Caesar gjort sin grej?Innan spelstart, hur så?
Jag kollar på vilka som röstar på mig.View attachment 21489
View attachment 21490
View attachment 21491
View attachment 21492
View attachment 21493
Så här såg röstlägena ut från de snapshots jag och Vimes tog under dagen. Kanske kan visa på någon rörelse värd att gräva mer i.
Japp.Var det efter att Caesar gjort sin grej?
Hövdingen är så klart också grön, så Anth är grön... Men det tänker jag är en självklarhet.Jag kommer förmodligen inte kunna vara så aktiv förrän 16-17 imorgon, även om jag kommer försöka läsa och skapa mig en uppfattning under dagen. Men jag tänker så här i dagsläget:
Utifrån min otroligt oskarpa analys och mitt vurmande för traditioner (ja, min röst låg på Basse först) så tänker jag lägga min röst på Basse igen så länge.
Jag hade min röst på Basse, innan jag växlade över till Octa, och jag har mer misstankar riktade mot Basse än Sysp i dagsläget. Mest på grund av magkänsla. Så inget välgrundat resonemang här när jag väljer mellan dessa två.
Big Mamma tror jag är grön, främst utifrån att Big Mamma och jag var de enda som delade något om att inte fått PM. Vilket jag nu när jag läst igenom hela reglerna ordentligt, fattar hänger samman med att vi förmodligen gick in med en tolkning som byggde på förväntning snarare än något konkret som var uttalat i spel. Något som även Vimes påpekat (var efter det jag läste igenom helheten igen).
I övrigt så antar jag att Brynolf och Sidd är gröna utifrån given information.
Övriga spelare är jag mer osäker om vad de kan ha för kulör. Men får väl försöka lusläsa vad som sägs under rundan.
Röst: @Basenanji
Det betyder att Caesar hade kunnat välja dig och Sidd till sitt lag, men valde att inte göra det. Av de fem sista som valde ulvpolare i Sysps lista har Fjodde pekat ut specifikt bara Brynolf och Sidd, och Vimes pekat ut Brynolf, Sidd och Fjodde. Passar ju rätt bra in i ett mönster.Japp.
Det i mina ögon ett bra val för 8 poäng.@Sidd Varför tror du att väktaren är bruten? Jag fattar inte? Det blev ju inget nattmord? Förklara din logik som om jag var fem år gammal
Så du menar att vi inte kan säga säkert att väktaren funkar bara för att det inte skedde något nattmord, så vi kan inte räkna med att du lyckas väkta i R2? Det är alltså en varning inför kommande rundor, inte att eventuell bautasten hade bäring på uteblivet nattmordDet i mina ögon ett bra val för 8 poäng.
Om JC hade 18 p att använda.
När jag nu började räkna på vad JC valt så fick jag det till att bli 8 p över efter att de valt
-Nattmord Jämna rundor -8 och
gjort alla Siarens Sianden grön -2p.
För 8 poäng kan JC köpa nån av de tre sista valen.
Bruten Väktare låter smaskigast och passar in med valet att inte nattmörda ojämna rundor= skapar förvirring.
Ok coolt tror jag. Jag är lite för pömsig, hur menar du att det mönstret skulle röda/gröna någon?Det betyder att Caesar hade kunnat välja dig och Sidd till sitt lag, men valde att inte göra det. Av de fem sista som valde ulvpolare i Sysps lista har Fjodde pekat ut specifikt bara Brynolf och Sidd, och Vimes pekat ut Brynolf, Sidd och Fjodde. Passar ju rätt bra in i ett mönster.
Det här måste väl snarast ses som en grönpoäng för Fjodor?Då kliver konstigt nog Fjodde bort och röstar på BM? Varför @fjodorsenuba ? Hade jag spelat upp mig grönt eller ville du distansera dig från en som var på väg att röstas ut och visa sig vara grön?
Ifrågasätt inte mina halmstrånOk coolt tror jag. Jag är lite för pömsig, hur menar du att det mönstret skulle röda/gröna någon?
Om vi tittar på vilka misstänkta som röstade på Octa så ser vi:View attachment 21489
View attachment 21490
View attachment 21491
View attachment 21492
View attachment 21493
Så här såg röstlägena ut från de snapshots jag och Vimes tog under dagen. Kanske kan visa på någon rörelse värd att gräva mer i.
Den här posten förstår jag inte.Har Sidd väktat någon annan än sig själv eller Brynolf är det givet att han ska outa det (oavsett om han kan väkta samma spelare flera nätter i rad). Det är ett bättre siande än siarens siande.
Om du tex väktat BM istället så borde det ju betyda att ulvarna försökt mörda henne. Och att hon alltså är bybo. Men i det här partiet finns det ju fler skäl till att ingen mördas, så hundraprocentigt är det ju inte.Den här posten förstår jag inte.
Vad är det som ” är ett bättre siande än siarens siande”?
Vad är det du vill veta mer om vem jag Väktar?
Typ. En ensamvarg hade inneburit att både du och jag var värdelösa. Eller åtminstone jag. Och att han då såklart mördat någon annan istället. Alternativet skulle väl vara att han låtit bli mord för att förvirra men det tror jag inte på.Är det klart konstaterat att det INTE är en ensamvarg?
I så fall: vilka 2,3,4 är troliga kompanjoner?
Nä men såhär. Eftersom ulvarna inte fick in något nattmord så måste ett av följande scenario vara sant:Den här posten förstår jag inte.
Vad är det som ” är ett bättre siande än siarens siande”?
Vad är det du vill veta mer om vem jag Väktar?