Varulv Bybornas hövding - R2

Sidd

”Bybo”
Nej det håller jag inte med om! Jag röstar på den som är mest misstänkt och Fjodor har samlat ihop en hel del tycker jag:

Han röstade ut Octagonal (vi var flera spm gjorde det, men se Fjodor och Sömnige Isaac hamnar ganska skönt i mitten där)

Fjodor är lågflygare mm mm Han klör en skön stajl, lite avslappnat laid-back. Men har ändå koll på att det finns en romarförmåga vid namn ”Semper Battalius”!

Hans förslag på Julius menyval är sjukt vagt och blodlöst. Och det kommer heller inga förklaringar eller utvecklingar.

Lågflygeri är empiriskt bevisat* det vanligaste sättet ulvar spelar varulvsspel på här på Wrnu.

Nu har Fjodor kommit in i matchen och det är ju br…

…nä där var han tvungen att dra igen. Som det kan bli! Attans!

Tills nu hade han skrivit typ två-tre inlägg. Igår.

Och nu är Fjodors bidrag till byn att han vill att vi ska analysera vilka ”ickegröna” som driver snacket. Men han röstar på Vimes? Har Vimes drivit dnacket

Nä nu går vi skärpa oss och ta ut en ulv som är så skicklig att han kan gömma sig in plain sight!

Jag kan gå på mer men det känns bara taskigt. Jag gillar ju Fjodor, men det här partiet bommade han.
Du menar att fjodde är din mest mistänkta med:
-fjodde röstade ut Octa: det gjorde som alla vet flera. Såg du min röstanalys på hur det röstades på Octa? Han kliver dit som 2a när han ligger tillsammans med R1 tungviktarna Anth, Brynolf ligger på mig: skulle väl inte en ulv gjort, det mer grönar Fjodde.
-lågflygar ordvalet ”Semper Battalius” är ju bara brunsmetning från dig- det kan ju vem som helt använt liksom jag nu gjorde å copyklistra för att vara lite snabb.
-vidare så är lågflygare varken bu eller bä vad gäller färg på fjodde, visst det hjälper verkligen inte byn men…Bassebrus igen!
- fjoddes menyval är svagt men tex jag mfl har där då inte ens räknat påt så…asså ingen av oss vet nåt och Fjodde är inte vidare hårt med så det kan ju vara bybofjodde…igen svagt argument Basse.

Summa sumarum: det ser ut att vara mer i din post än det faktiskt är. Du refererar inte till sånna detaljer jag mfl tar upp, ergo du spelar inte med de gröna detta spel.
Posten är tom- kanske till och med ett försök att rädda ulvkompis fjodde.
Tror du nu gör allt för att rädda Vimes.

Brynolf

Dum fan
Att det körs med dubbla måttstockar. Ibland är det ok att säga ”Jag röstar inte på X gör jag tycker att X är grön”. När jag gör det så är det dåligt bybospel.
Ok, då förstår jag vad du menar. Tja, det är väl rimligt med en måttstock för knallgröna lirare och en annan för icke-gröna?

Brynolf

Dum fan
Okej, ja, det är svårt att försvara sig mot förstås. Vad tycker du jag borde fokusera i nuläget? Någon speciell spelare som är extra intressant?
JAG tycker ju att romarna borde finnas bland dig, Basse och Sysp, så min confirmation bias blir ju gladast om du kan hitta skit på nån av dem. Kan du hitta nåt på de smågröna Stradh, BM, Isac och Fjodor så är det förstås också nyttigt.

Vimes

Sillkung
JAG tycker ju att romarna borde finnas bland dig, Basse och Sysp, så min confirmation bias blir ju gladast om du kan hitta skit på nån av dem. Kan du hitta nåt på de smågröna Stradh, BM, Isac och Fjodor så är det förstås också nyttigt.
Alright. Jag förstår inte hur Stradh eller Fjodor kan vara "smågröna", eller hur ni misslyckas med att se att Basse är bybo. Men bra, kollar där då.

Basenanji

Postd20modernist
Såg du min röstanalys på hur det röstades på Octa? Han kliver dit som 2a när han ligger tillsammans med R1 tungviktarna Anth, Brynolf ligger på mig: skulle väl inte en ulv gjort, det mer grönar Fjodde.
Jo men jag har inte tänkt då mycket på den. Däremot läste jag genom röstningen igår och konstaterar att efter Anthrox kanindykning så sällar sig Sömnige Isaac, Sysp och till sist jag på Octagonal.

HÄR kommenterar jag röstläget igår.

Brynolf

Dum fan
Uppdatera mig (och andra) är du hygglig. OM Julius köpt en miller, vad harxmer köpts och vad talar för det i spelet hittills?
En extraulv och mord varje natt. Sen är poängena finito.

Scenariot vi byggt upp går ihop rätt så flawlessly. Jag siar miller-vimes medan Sidd fäktar bort ert mord från mig. Ett mord som ni inte ens hade försökt er på om jag hade varit en knasig siare. Och ett mord som gått igenom eller drabbat nån annan om Sidd varit kaiko.

Vimes

Sillkung
Det här tycker jag är rätt dassigt. Här kommenterar alltså Sysp vad han tänker om Basse:

Det mest röda med Basse är Vimes hyperförsvar i R1 av honom, i övrigt tycker jag han spelar jättegrönt. Och det kan ju lika gärna vara ett tecken på nån sorts ulvspel från Vimes.
Basse är supergrön och det som rödar honom är att jag försvarat honom. Jag har alltså försvarat Basse av exakt den anledning som Sysp själv ger: att han spelat jättegrönt. Hur detta rödar Basse eller mig är för mig en gåta hur Sysp kan tycka. Tvärt om borde bedömningen vara "ja, jag och Vimes har samma (bybo-)glasögon på oss och ser att Basse är spelar grönt! Det är till Vimes fördel." Men istället väljer alltså Sysp att rösta på mig - för att jag agerat på den bedömning vi båda gjort av Basses spel.

Det här är inte sunt bybospel från Sysp.

Vimes

Sillkung
Han har också helt ändrat uppfattning gällande Stradh, där hans första reaktion var "det vore konstigt ulvspel" till nuvarande "Stradh spelar kaoz".

En sidonotis är också att både Vimes och Fjodde (och afaik ingen annan) har sått tvivel kring mig genom att påtala att jag inte har mer rätt än någon annan.
Ja, ibland har man fel förstås. Som när jag menade att byn mår bra av att ha en ledare.

Vimes

Sillkung
Sysp lobbar hårt för att etablera mig och Fjodor som ulvar (ibland med glada tillrop från Stradh).

Caset är som jag förstår att jag väljer att rösta på Sidd istället för Fjodor i R1, och inte väljer att rösta på Fjodor i R2. Det är förstås inte helt idiotiskt tänkt... om vi hade haft färg på en av mig och Fjodor. Hade Fjodor röstats ut som ulv hade det gått att bygga ett case på det. Tyvärr kommer det här haverera i R3 när jag röstats ut som grön. Det säger nada om Fjodor och byn är tillbaka på ruta 1 igen.

Nu blir det matlagning och familjehäng, kikar in lite senare.

@Vimes @fjodorsenuba Förklara gärna varför ni inte är ulvar, det hade varit bra att veta.
Jag kan absolut tänka mig att rösta ut Fjodor, men observera att när ni får färg på mig säger det inget om honom.

Vimes

Sillkung
Jag tycker helt enkelt bybo-Vimes borde göra en större grej av att han VET att jag är äkta siare. Men det kan vara svårt i ulvhuvudet att skilja på vad man borde känna till och inte.
Du kan väl vara naiv eller?

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
La casa del Basenanji:
Vi vet redan från start att Basse kan placeras på plats vid rätt tidpunkt för att vara en potentiell Caesar (se brynolfs metapostande i början av R1). Vi vet också att Basse egentligen är en rätt hygglig prick som antagligen gladeligen skulle vilja lösa damogns conundrum om han fick chansen. Inga konstigheter med att Basse skulle kunna tänkas vara Caesar alltså.
I början av spelet kör Basse sin traditionella hjälpsamma stil, manar på att bi kör VJVS, tuggiga poster som inte säger något och lite snällhet gentemot Isaac som är ny i spelet.
En sak vi också ser är att Basse direkt går it med, som jag redan påpekat, en direkt röst på ulvpolaren Vimes. Det ska ju distanseras och sånt.
Sen kommer ett par timmars trevande, med poster som kan både se ut som en bybo som söker svar och sim en ulv som ville se upptagen ut. Tror det är här omkring som grönskimret Basse haft börjar tändas, för han ser aktiv och deltagande ut.
Här har vi en post som är värd att analyserad hårdare:
1000006312.jpg

Den här är ju lite kul med om våra farhågor stämmer:
Jag hade gärna ulvat med @Vimes mrn dessvärre är det en dödsdömd duo: jag är ju typ ulvigast av alla också som bybo och Vimes blir ju uppkäkad direkt.*

* Försåvitt han inte är ulv. Då blir han siad direkt.
Större delen av dagen 1 är Basse extremt insnöad på Caesar-erbjudandet. Frågan är hur mycket diskussionen han för egentligen tillför? Han ser som sagt väldigt aktiv ut, men hur mycket är skådespeleri? Det är också i den här argumentationen som han börjar tycka Stradh är misstänkt. Så nog kan det vara riktigt byboarbete ändå.
Överlag så framstår Basse som ganska byboig under dag 1.

Det här ser ju ut att vara en ganska byboig post:
Alltså jag är fortfarande osäker på Stradh-spåret. Som jag skrivit.

Just nu undrar jag över andra deltagare, så vi får väl se vad som kommer fram hör under dagen, men som skiss:

@fjodorsenuba inledde friskt och aktivt men har nu sjunkit tillbaka i skuggorna! Här undrar jag hur du tänkte när Anthrox, Brynolf och Stradh-spåret blrjade växa till sig? Du ville väl att Damogn skulle stoppa snokandet?

@Sysp känn lagom mycket press på dig att leverera nu. Det är ok att lämna ifrån sig en halvdan rapport, man måste inte vara perfekt jämt. Men släpp den gärna snart för det känns lite som att du hänvisar till något upprepade gånger utan att det blir något.

Och du kan ju bidra som bybo på massa andra sätt! Faktiskt tycker jag att halvhyfsade läsningar och modigt ställningstagande skänker ett grönare skimmer, än ”den perfekta analysen”.

Våga vara lagom bra!
Men det är ju lite under förutsättning att det inte är Vimes och Basse som är ulvarna. Är de det är det ju rätt uppenbart mest bara brunsmetning av bybor.

Likaledes känns det här ganska byboigt tänkt:
I den här posten ser det ut som att du har ganska goda skäl att rösta på mig?

Sidd och Stradh är gröna (hur kan du vara så säker på det? Vad skänker dessa grönskimmer?)
Basses spel är rörigt (utan att det ges exempel!)
Basse är insmickrande (men det finns ju god oemotsäglig empiri för att du är en bra spelare, vilket du själv nämnt med analysen i MU6 som exempel!)

Men du röstar ändå på Fjodorsenuba?

Det här @Sidd är vad man kan kalla för brunsmetning: att framställa andra som tveksamma utan att själv ta ansvar!

Mitt gräv på kedjan Anthrox-Brynolf-Stradh må vara ett dåligt gräv, men det handlar inte om att jag vill få Stradh att se ulvig ut, utan att försöka förstå eventuell ulvrationalitet i Stradhs agerande.

Ser du skillnaden?

Jag är tämligen säker på att jag kommer byta röst nu när mer info kommer fram. Men jag vill bygga ett ordentligt case och tänker ta mig friheten att läsa och tänka ordentligt under dagen.
Det är bra ifrågasättande av Sysps snedsteg, och kanske något av det grönaste Basse skrivit ibspelet.
Det är sen ett bra försvar Basse håller, som inte direkt osar ulv, utan snarare bybo som kämpar. Och han vevar rätt brett, mot Brynolf (pre siare), Sysp, Fjodde, Stradh mfl. Dock mot alla utom Vimes, vilket givetvis är lite skumt i sammanhanget.
I post #280 är Basse lite nervös över att Vimes håller honom om ryggen, men det verkar aldrig vara något som kräver något ifrågasättande eller undersökning.

här har vi ytterligare en väldigt byboig post från Basse. Förutom det i nitt tycke märkliga draget att snacka upp Vimes!
Och det är väl där skon klämmer som mest? Basse spelar ett svinbra bybospel. Förutom när det kommer till Vimes. Då är det helt plötsligt oresonligt, dåligt uppbyggt och förtäckt smicker som gäller. Jag fattar inte. Hade det inte varit för Vimes-Basse-interaktionen hade jag tyckt Basse varit en grönare spelare än mig under R1.

Ska ge mig på R2 senare, det här var lösa Bassetankar från R1.

Vimes

Sillkung
Sysp fortsätter att leverera rätt dassiga inlägg (visst, de helt sejfiga analysinläggen av spelupplägget är bra, men när han ska ta ställning är det inte assexigt direkt). Här är det som svar till Fjodor:

Går på att du lågflyger, ja det är ju rätt hopplöst att läsa en spelare som varken postar eller försvarar sig. Det blir ju lite byns ansvar att åtminstone försöka gröna lite, lite samma visa som med Octa förra rundan.

Nu är det ju ganska hårt med pilar som pekar på Vimes inklusive våra tre grånade spelare så jag byter dit nu också, men du får gärna jobba lite hårdare i R3 med att gröna dig. Du lär överleva om du inte åker ut, Brynolf kan inte ulvarna låta leva.

Röst: @Vimes
Sysp har, vad jag läst, haft två huvudsakliga motiv till att rösta på mig:
1. Vijmes och Fjodor kan va ulvarihop faktist!!!1
2. Anthrox, Sidd och Brynolf röstar ju på Vajms jue!

Det är osjälvständigt, ointressant och klent. Kan förstås vara bybo ändå (gudarna ska veta att vi har sett en del riktigt uselt bybospel den här omgången), men det kan också vara opportunistulv.

Vimes

Sillkung
Men visst: röstar ni ut mig kommer ni få bekräftat att jag är grön, och kan kanske jobba utifrån hypotesen att du är fullt fertil som siare. Eller så nattmördas du därimellan (ulvarna har köpt nattmord jämna rundor och nerfat väktaren)

Vimes

Sillkung
Nä, nu skiter jag i det här.

Jag tycker inte Sysp är ett dugg grön. Han har laget lite krut på att skriva sejfiga analysinlägg och sedan skrivit riktiga stinkare till skarpa inlägg. Jag skulle rösta ut honom i nästa om jag var ni.

Stradh tror jag fortfarande är JC som har dragit er alla vid kuken. Ni tycker det verkar konstigt att han skulle claima att han tackat nej till rollen: kolla för fan eftersnackstråden till Mortal Kombat. Klart som fan Stradh skulle kunna köra en sådan grej.

Over and out! Nu ska jag dricka cava och fira hästköp.

Basenanji

Postd20modernist
Snart en timme kvar till rondslut! Kan vi prata lite Stradh också? T ex punkta upp vad han har gjort den här rundan?! Ledsen om den här posten inte blire så snyggt redigerad, men nu känner jag mig lite stressad.

TL;DR: Stradh har inte gjort ett jota den här rundan och misstänker mest Vimes (som han inte röstar på).

Stradhs första post i R2
Är sidd väktare och brynolf siare? Så slipper jag läsa i kapp hela r1
Jag tycker att det här är slappt. Lite mer kan man väl ändå begära? men ok, mycket på hemmafronten så vi får väl ha tålamod här.

I nästa inlägg bekräftar Stradh att han inte var med runt rundans slut:
Jag saknades till efter 21
Det är bra att vara ärlig som jag uppfattar Stradh här. men det är tyvärr också ett tecken på någon som kanske inte såg att Sidd outade väktare.

I tredje inlägget idag vid nio-tiden röstar Stradh på Fjodorsenuba:
Jag haklar faktiskt på @Big Mama här..
Jag är däremot inte övertygad om af fjodde är ensamvarg....men Voffe luktar det allt...
Det sprattlas lite då och då, men känns mest som fluff och intet.....
Röst: @fjodorsenuba
Här söllar sig Stradh till Big Mama och röstar på Fjodor. Det borde ju gröna Stradh om man anser att Fjodor är skum (vilket jag gör), men vid den här tidpunkten var röstläget följande:

Fjodorsenuba (3) Basenanji, Big Mama, Stradh
Sysp (1) Vimes
Basenanji (1) Sömnige Isaac

Fem personer hade inte röstat alls så jag tycker inte att det här heöt saboterar en koppling melan Fjodor och Stradh.

Sedan skriver Stradh ett försvar mot Vimes här

Där det här sticker lite i ögonen på mig......

Jag var inte först med motsvarande påstående om JC.....det var Brynolf....

Är inte riktigt med på HUR mitt senare inlägg av samma typ som @Brynolf på något sätt skulleskapa "kaos-ulv-strategi"? Det skapar inget kaos.... snarare tvärtom då det förstärker Brynolfs påstående...så DÄMPAR det kaoset....

Jag uppfattar Vimes som smartare än att missuppfatta detta....allltså är det någon medveten tolkning som görs.... Ha lite koll på Vimes gott folk.....
Min röst ligger kvar på fjodde....men jag tror som sagt inte att fjodde är ensamvarg
Jag går inte in i detalj på hela Stradh-grejen (den har tjatats några gånger nu), men ser ni hur Stradh hänvisar till Brynolf? Jag blir nyfiken på vem Stradh skulle gissa är ulv tillsammans med Fjodor.

HÄR misstänker Stradh Vimes

...och i ett svar till Anthrox menar Stradh att:
Jag ör väldigt enig här..... MEN jag ligger kvar med min röst på fjodde som är min andra misstänkta för att sen ta Vimes.... OM Fjodde visar sig grön vid utröstning, så är det Basse som glider upp som prime suspect bredvid Vimes....vimes känns superröd...så den kan vänta :p
Här verkar alltså Stradh tveka på Fjodors skurkaktighet? Däremot blir jag nästa kandidat, efter Vimes. Det känns som att Stradh har tänkt ut ett scenario här.

Och slutligen, den senaste posten som postades vid 16-tiden idag innehåller Stradhs tankar om de misstönkta:
2 ulvar... Vimes och antingen Fjodor eller Basse.... där jag mest lutar fjodor
Och det gott folk, är allt!

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
Nä, nu skiter jag i det här.

Jag tycker inte Sysp är ett dugg grön. Han har laget lite krut på att skriva sejfiga analysinlägg och sedan skrivit riktiga stinkare till skarpa inlägg. Jag skulle rösta ut honom i nästa om jag var ni.

Stradh tror jag fortfarande är JC som har dragit er alla vid kuken. Ni tycker det verkar konstigt att han skulle claima att han tackat nej till rollen: kolla för fan eftersnackstråden till Mortal Kombat. Klart som fan Stradh skulle kunna köra en sådan grej.

Over and out! Nu ska jag dricka cava och fira hästköp.
Förklara för mig varför du inte nämnt Sysp en enda gång i spelet innan klockan 8 idag, trots att du vid det laget röstat på honom två (!) gånger.