Varulv Bybornas hövding - R3

Basenanji

Postd20modernist
...och precis som Brynolf var inne på: det vore jättedumt att välja knepp siare och sedan lägga nattmordet på den. Det talar för att ulvarna INTE valt nattmord varje runda, utan något annat.

Då blir det så här:

A: Cohortes Praetoriae. Välj ett alternativ:
( ) 0 extra romare från Legio X Equestris. (26 s)
( ) 1 extra romare från Legio X Equestris. (18 s)
( ) 2 extra romare från Legio X Equestris. (10 s)
( ) 3 extra romare från Legio X Equestris. (4 s)

B: Troubadix sång. Välj ett alternativ:
( ) Troubadix sång får romarnas ansikten att bli röda och gallernas gröna. (+6 s)
( ) Troubadix sång får romarnas ansikten att bli gröna och gallernas röda. (+4 s)
( ) Troubadix sång får allas ansikten att bli gröna. (-2 s)
( ) Troubadix sång får allas ansikten att bli röda. (-2 s)

C: Vae victo, vae vicits! Välj så många du har råd med:
( ) Delenda Carthago: Ni får nattmörda på ojämna (R1, R3, o.s.v.) rundor. (-8 s)
( ) Et tu, Brute: Ni får nattmörda på jämna (R2, R4, o.s.v.) rundor. (-8 s)
( ) Caliguliminix har kommit till byn: En romare, ditt val, får alltid grönt ansikte av Troubadix sång. (-8 s)
( ) Aut Caesar, aut nihil: Julius Caesar har en extra röst en gång (skrivs privat till SL). Kan användas för snajp. (-8 s)
( ) Semper Batallius har skapat en tvedräkt: Romarna har ett fritt nattmord att användas när som helst - det förbrukas efter användning. (-8 s)
( ) Druiden har fått en bautasten i huvudet: trolldrycken han delar ut skyddar inte mot nattmord. (-8 s)

Observera at det här bara är en arbetshypotes än så länge.

Nuläget.

Strahd: Flyttar sin röst sent till Vimes. Motivet är att ändra turordningen. Det vill säga att Vimes blir utröstad vid ett läge där röstläget är lika (om jag fattar rätt, kan fattat helt fel). Det gör att Vimes löper större risk att bli utröstad. Nu blir Vimes utröstad ändå då lejonparten av rösterna hamnar på honom.
Orsaken till flytten var att säkra upp att ulvarna inte skulle lyckas rösta ut mig där..... "Turordningen" syftar till i vilken ordning jag ville försöka rösta ut mina misstänkta..... Där fjodor stod först

Röst: @Sysp

fjodorsenuba

Krigarpoet
Tack Octagonal, Vimes och Brynolf. Jag får återkoppla mer imorgon för nu går ögonen i kors så trött jag är.

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
Mitt gräv på Basse i R1 har ju nu förlorat sin typ enda törn, så det finns nog ingen anledning kvar att hålla Basse som långt ner på rödlistan. Mycket (det mesta?) Av hans rödande kommer från interaktioner med Vimes, som vi nu vet var grön. Eventuellt så kommer jag kolla hans R2 med, med betydligt grönare glasögon, men tveksamt om det är värt. Ett plus där är att om Basse ändå är ulv så kommer jag helt och hållet skylla på Vimes. Kan ju inte komma och beklaga sig över en dålig by när han själv spelar som en kratta.

Basenanji

Postd20modernist
Äh, jag fattade fel. Sorry. Glöm min arbetshypotes, det var inte vad Brynolf sa.

En extraulv och mord varje natt. Sen är poängena finito.

Scenariot vi byggt upp går ihop rätt så flawlessly. Jag siar miller-vimes medan Sidd fäktar bort ert mord från mig. Ett mord som ni inte ens hade försökt er på om jag hade varit en knasig siare. Och ett mord som gått igenom eller drabbat nån annan om Sidd varit kaiko.
Fast jag får inte ihop poängen? @Sysp hjälp till är du hygglig!

Basenanji

Postd20modernist
...eller @Anthrox Är det värt att gräva vidare på sysps, Sidds och Brynolfs gräv tidigare idag? Eller ska vi börja om?

Nåja, nu sover jag på saken (fast det här äter på mig!)

Basenanji

Postd20modernist
Spelet. Försökte räkna ut menyvalen, men tappade bort mig. Nu försöker jag fatta vad Brynolf m fl sa, men får inte ihop poängen. Men jag är trött nu. Ses i morgon!

Sysp

NNO
Med åtta spelare kan det inte vara fyra ulvar.
Bra fångat, det hade jag faktiskt missat.

Och tack för spel @Vimes, ska försöka att inte ta åt mig alltför mycket av hästskitskastningen på mitt bybospel i slutet 😄 Det skyfflades dock skit lite här och var så det var ju skönt att inte hela lasset tippades på mig.

Ursäkta att jag skrattar när det går fanders för oss men att läsa fyra sidor av det där när man kom tillbaka till spelet var rätt underhållande och plågsamt på samma gång. ❤

Sysp

NNO
Spelet. Försökte räkna ut menyvalen, men tappade bort mig. Nu försöker jag fatta vad Brynolf m fl sa, men får inte ihop poängen. Men jag är trött nu. Ses i morgon!
Jag ska hjälpa till imorgon, vill sitta vid datorn för det.

Ser att jag fått en liten svans av röster nu på mig. Ska försöka göra mitt bästa att gröna mig imorgon utan att bara slänga hästskit på de värdelösa redan grönade byborna 😉❤

Sysp

NNO
Vi kan inte hålla på och läggmatcha det här från byns sida såhär. Octa lät bli att sprattla och Vimes kastade mest hästskit. Vi måste nog vara lite mer öppna vi andra också, det går inte jättebra att ha avancerade hypoteser. Tycker vi måste sätta lupp på alla nu, även jag själv, Stradh och Big Mama - hade båda de som gröna tidigare men nu får vi tänka om en extra gång på alla utom Anthrox och Sidd.

Sysp

NNO
Vi är ju två grönade bybor och minst tre till av totalt åtta spelare, det borde vi kunna reda ut om vi är öppna och vänder på alla stenar, nåt stämmer inte i våra antaganden än så länge.

Basenanji

Postd20modernist
Hear, hear.

Jag skulle vilja se att vi presenterade olika ”case” så uppriktigt och hjälpsamt vi kan och därefter hjälpa varandra att bedöma dem.

Försöka vara sakliga typ.

Basenanji

Postd20modernist
Jag tycker att vi börjar med att förutsättningslöst spåna kring en, två eller tre ulvar. Vi börjar så och försöker ta oss vidare därifrån.

Sysp

NNO
Nu när siaren är borta och det enda vi har är ett grönsiande på Vimes är det vettigaste väl att anta att ulvarna lät siaren vara vanlig och har maxpoäng att spendera i övrigt.

Big Mama

Hur länge kan man kalla sig ny
God Afton alla småkorkade bybor (inkluderar mig själv här).

Jag förstod aldrig caset mot Vimes. Att han blev grön-siad var inte helt tillförlitlig pga ev knasig siare i spel, men det var ju knappast Vimes eget fel. Jag såg honom aldrig som vidare röd men drogs ju såklart med i känslan när ni skrev ner honom igen och igen.

Eftersom Vimes började nosa på Sysp så vädrar jag också åt det hållet. Jag förstår att detta är ologiskt. Bara för att Vimes var grön betyder det inte att han är bättre än någon annan på att gissa. Men det är någonting med deras motsättning som får en att tänkta att är Vimes grön så är Sysp röd. Kanske en tankevurpa men jag kommer ha ögonen på dig Sysp!