Varulv Bybornas hövding - R3

Big Mama

Hur länge kan man kalla sig ny
@Sidd
Vem väktade du?
Varför väktade du inte Brynolf så vi kunde utforska mer kring siandet?
Väktade du dig själv istället?
Vad vann vi på det? Trodde du ulvarna skulle nattmörda dig?

Jag kommer inte rösta på dig som "årets väktare" på varulvsgalan, det säger jag bara.

Sysp

NNO
@Sidd
Vem väktade du?

Jag kommer inte rösta på dig som "årets väktare" på varulvsgalan, det säger jag bara.
Det verkar inte smart med att gå ut vem han väktade då det ger ulvarna ett fritt skott nu i R3 då han sannolikt inte kan vänta samma två gånger i rad (om det är standardregler).

Big Mama

Och hörni alla andra:

@Big Mama
@Sömniga Isaac
@fjodorsenuba
@Anthrox

Nu måste vi ta oss i kragen! Kan vi gemensamt försöka se något sorts mönster i ulvarnas/ulvens spel! Att ta ut Brynolf var väl väntat, men hur ser ni på första rundans nattmord? Var Brynolfs case sanningen?
Brynolfs case? Menar du att han ska ha blivit vald till JC och avböjt? Jag tror det är sant för det är för konstigt att gå ut med. Samtidigt är det också konstigt att avböja att vara JC. Med tanke på att Brynolf har varit ganska aktiv denna vecka så förstår jag inte riktigt hur han inte skulle haft tid att bocka i tre kryssrutor. (Okej, jag fattar att det är lite mer än så!)

Sysp

NNO
Tror din quote post gick åt fanders Stradh, visst försökte du rösta på mig? Den registrerades då inte i så fall 😄

Sysp

NNO
Haha, försökte quota quote posten men den försvann vid postningen så jag missade att tagga @StradhLestat så han kunde rösta på mig. Det går bra nu 🤪

Sysp

NNO
Brynolfs case? Menar du att han ska ha blivit vald till JC och avböjt? Jag tror det är sant för det är för konstigt att gå ut med. Samtidigt är det också konstigt att avböja att vara JC. Med tanke på att Brynolf har varit ganska aktiv denna vecka så förstår jag inte riktigt hur han inte skulle haft tid att bocka i tre kryssrutor. (Okej, jag fattar att det är lite mer än så!)
Varför skulle grön Brynolf ljuga om detta?

Sysp

NNO
Det var för övrigt inte alls det Brynolf sa, att han skulle ha avböjt. Han hade inte sett PM-frågan från damogn förrän efter damogn redan gått vidare och hittat en annan JC som kunde ställa upp med kort varsel.

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
Tre romare kan ge antingen nattmord jämna rundor och naiv Brynolf (Det betyder att det inte kommer något nattmord den här rundan och det står 5-3 nu så vi har råd att bomma en gång till. Då står det 4-3 nästa runda och med den rundans nattmord gör att vi måste hitta en ulv och samla hela byn på samma spelare), eller så var Brynolf riktig och det finns möjlighet att köpa något till på menyn. Det kan ha varit ojämna nattmord och Sidd lyckades väkta i R1 (då har vi kniven mot strupen och måste hitta ulv, eller Sidd lyckas väkta igen). Det kan ha varit enkelt nattmord för att ulvarna ska kunna mörda två på samma runda (också kniven mot strupen-situation). Det kan ha varit miller, som inte gör något längre. Det kan ha varit extraröst vilket innebär att vi måste ha koll på vilka som ligger först i röstlängden (rimligtvis ska jag eller Sidd ligga först på den som till slut röstas ut, och för extra effekt borde vi nog sätta sluttid på röstandet och pilea på alla röster på samma spelare eftersom vi då har fyra röda röster den här rundan). Det kan vara trasig väktare, men då har de bara nattmord jämna rundor.

Två ulvar där Brynolf var trasig har samma resultat som ovan för tre ulvar med Brynolf som riktig siare, förutom att det då står 6-2 och vi inte har kniven mot strupen denna rundan.
Två ulvar där Brynolf var riktig innebär tre köp från menyn. Två av dem bör vara nattmord i någon form, är alla tre nattmord så räkna med att vi kommer dö av snabbt så fort Sidd blivit mördad. Det finns även möjligheten med extraröst, så det är något vi alltid behöver vara vaksamma för (men då finns det bara två ulvar, så det är bara tre röda röster). Det kan nog inte vara jämna/ojämna nattmord och bautasten, men det kan vara jämna+enstaka och bautasten.

En ensam ulv känns inte superrelevant att rota i än, för då står det 7-1 denna rundan, 5-1 nästa osv så vi har flera rundor på oss i så fall.

Basenanji

Postd20modernist
Nej, jag menar att Brynolf hade en idé om vilka val Julius hade gjort. Det var hans ”case”.

Sysp

NNO
Överlag så känns det som att menyanalysen gett väldigt lite. Jag tyckte den var värd att göra i R2 framförallt om den kunde gröna Vimes men att försöka pinpointa antalet ulvar verkar mest få oss att övertänka våra teorier. Finns det annan analys vi kan göra? Röstmönster?

Basenanji

Postd20modernist
Det var för övrigt inte alls det Brynolf sa, att han skulle ha avböjt. Han hade inte sett PM-frågan från damogn förrän efter damogn redan gått vidare och hittat en annan JC som kunde ställa upp med kort varsel.
Precis, så fattade jag det också.

Big Mama

Big Mamma: Jag vet inte längre, dyker upp ibland. Det enda som egentligen talar för grönt här är påståendet om PM:et. Men är det hållbart att grunda ett grönande endast på det? Påverkar så klart även min trovärdighet som grön, då jag hävdat samma sak som ett tecken på att jag är bybo, även om jag inte sagt det rakt ut.

Röst: @Sysp
Hörru din lilla utter! Tycker du inte att jag bidrar någonting? Eller har du bara hakat på vissa andras "sanning" om att jag lågflyger mest av alla utan att det kanske helt stämmer? Jag skriver inte många poster i antal men ibland har jag mer kött på benen en andra som blurrar i mängd.

Senast i morse gjorde jag en ganska ordentligt motiverad röd-grön-lista (till och med färgkodad). I R1 gjorde jag både hypotetisk Caesar-val och legionärsval. Jag har kommenterat både för och emot på mångas poster. Jag har kommit med egna synvinklar på Jag-vill-inte-vara-Caesar-gate, på väktarens arbete och på siarens mm, mm.

Basenanji

Postd20modernist
Jag är för trött nu, men i morgon ska jag läsa Stradh och Fjodor ordentligt. Jag kan ha helt fel, börjar grubbla nu.

Men Anthrox och Sidd är otvivelaktigt gröna.

Sysp

NNO
Det mest konkreta jag hittade i R2:s menyanalys var ju att galen siare och fyra ulvar satt ihop och det är ju värdelöst nu när det står klart att det inte är fyra ulvar för då hade de redan vunnit nu i R3.

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
@Sidd
Vem väktade du?

Det här känns onödigt fiskigt. Varför vill du veta vem han väktade? Den informationen sabbar ju bara för oss nu.

Big Mama

Det verkar inte smart med att gå ut vem han väktade då det ger ulvarna ett fritt skott nu i R3 då han sannolikt inte kan vänta samma två gånger i rad (om det är standardregler).
OK, köper det. Jag får hålla mig till tåls.

Big Mama

Aha, då förstod jag det fel å Brynolfs vägar.
Var det bara jag som var inne i helgen och spanade efter roll. Jag har ju blivit misstänkt just för att jag var det men nu börjar jag förstå att folk åt tomtegröt eller nåt istället för att söka sin plats i livet.

Big Mama

Nej, jag menar att Brynolf hade en idé om vilka val Julius hade gjort. Det var hans ”case”.
OK, du hänvisar till något som ligger för långt tillbaka i tiden för att jag ska minnas det och än mindre ha en åsikt om det.