Varulv Bybornas hövding - R3

Satan vad bra du analyserar och formulerar dig @Anthrox! Respekt.

Vilket episkt ulvpar vi skulle vara du och jag @Sömniga Isaac. Du ska veta att jag i ett halvår nu varit den virriga nybörjaren, och nu finns du som är ännu mer nybörjig. Fatta vad de skulle tappa hakan om det visade sig att det var du och jag som var powerparet Ceasar och Cleopatra!
Hallå ...du hoppade över mig i nybörjar leden ;)
Fast jag spelar väl forfarande som en nybörjare...iom att jag personifierar kaos :)

Sidd

”Bybo”
Okej, innan jag visar på varflr jag tror att Sömniga Isaac och Mig Mama är vårt ulvpar så ska jag svara på @Sidds senaste anklagelse:

Du menar att fjodde är din mest mistänkta med:
-fjodde röstade ut Octa: det gjorde som alla vet flera. Såg du min röstanalys på hur det röstades på Octa? Han kliver dit som 2a när han ligger tillsammans med R1 tungviktarna Anth, Brynolf ligger på mig: skulle väl inte en ulv gjort, det mer grönar Fjodde.

Alltså Sidd, du är bra och så, men inte universums mittpunkt. Folk anklagar varandra till höger och vänster i sådana här partier. Ibland får jag en släng av sleven, ibland du. Det måste inte vara en galen Ulvplan Fantastico!!!11!! Det du borde kunna läsa ut av röstningen på Octa är att jag stänger Octadrevet. Är det typiskt för en ulv? Jag behövde också rädda mig själv i det läget, precis som du behövde rädda dig.

-lågflygar ordvalet ”Semper Battalius” är ju bara brunsmetning från dig- det kan ju vem som helt använt liksom jag nu gjorde å copyklistra för att vara lite snabb.
Ja, rent tekniskt är det väl ett enkelt handhavande, men min läsning är att Fjodor förmodligen inte skulle skrivit en så krånglig latinsk term om han inte läst menyn noga som Julius.

-vidare så är lågflygare varken bu eller bä vad gäller färg på fjodde, visst det hjälper verkligen inte byn men…Bassebrus igen!
Det här visar hur stelt och fantasilöst du läser mig. Och jag kan inte först hur du som spelat så många partier inte tycker att lågflygeri är ulvigt? Det övergår mitt förstånd faktiskt. Ok, om vi hypotetiskt utgår från at Fjodor inte är ulv, håller du med mig om att de flesta ulvar lågflyger?

- fjoddes menyval är svagt men tex jag mfl har där då inte ens räknat påt så…asså ingen av oss vet nåt och Fjodde är inte vidare hårt med så det kan ju vara bybofjodde…igen svagt argument Basse.
Vilka är "m fl" här Sidd? Vilka räknar du in här? Är det byboigt att inte vilja gissa på hurJulius hanterat menyvalen?

Summa sumarum: det ser ut att vara mer i din post än det faktiskt är. Du refererar inte till sånna detaljer jag mfl tar upp, ergo du spelar inte med de gröna detta spel.
Posten är tom- kanske till och med ett försök att rädda ulvkompis fjodde.
Tror du nu gör allt för att rädda Vimes.

Ja, här har du rätt. Jag försökte rädda Vimes.

Resten är skräp.
Tackar för svar.
Chilla lite nu en vardagskväll.
Du stängde Octadrevet? Då hade ju det tåget kört över stupet för länge sen.
Brynolf använde termen i en post tidigare där så chilla med just den detaljen som just rödigt.
Håller med om att Lågflygeri är en scumfaktor👍men vad gäller just Fjodde så måste väl du ändå hålla med om att det gör väl denne som bybo faktiskt MER än detta parti: jag tycker Fjodde deltagit ovanligt okarakäristiskt mer än brukligt faktiskt.
Fjodde har ett förslag som är märkligt👍visar kanske mer på att denne inte ens brytt sig att kolla igenom menyn: men visst du Har rätt i att det är ”svagt”
Du försökte rädda Vimes: tänk bort att denne backade upp dig: vad var så grönspelat därifrån?

Vi läser tydligen dessa punkter olika och så kan det va.

Big Mama

Hur länge kan man kalla sig ny
Alltså Fjodde i ett vakuum är ju en toppkandidat för att vara ulv, men jag ser inte vem av kvarvarande som skulle kunna vara ulvpolare där, förutom Basse.
Mitt grävande idag har gjort Stradh grönare och grönare vid varje sväng för mig. Och även där ser jag inte vem som kan vara ulvpolare direkt.

Äh, jag vet inte. Nu har jag läst igenom varenda rundas poster så många gånger att de uppenbarligen sipprar in i mitt undermedvetna när jag sover.
Jag vill ha en teori från alla spelare om vilka som är i ulvpar (dvs inte bara en enskild ulv) och varför. Den teori som håller sämst kommer jag rösta på.
Varför är du så övertygad om att Fjodde inte kör ensam?

Basenanji

Postd20modernist
Hahaha, dra åt helvete telefonjävel.
Tja, du får ursäkta, men igår var en annan dag. Då tyckte jag att:

– Vimes var grön och skön. Det tyckte inte andra. Vimes var tveksam till Stradh.
– Jag vet inte om du har hört den här historien förut, men en gång så gick Stradh ut och sa att han hade fått en fråga...osv.
– Stradh var fruktansvärt lågflygande hela rundan (R2). Det var först på kvällen han kvicknade till.
– Jag skrev en längre post om Stradh-caset.

Det var säkert ett dåligt case (men jag vet inte längre! jag börjar bli riktigt snurrig nu!), men det var ett case. Inget brunsmetande eller ströanklagelser.

Här är inlägg till R2:

Från det här inlägget syns det tydligt att jag tidigt i rundan misstänker Stradh
Om vi tänker oss två ulvar i den här gruppen:

Fjodorsenuba
Stradh
Sysp
Vimes
Sömnige Isaac

…så är nog min gissning någon kombination av de första fyra!
Vid den här tidpunkten hade jag läst genom alla Stradhs inlgg dittills och blev både misstönksam och inte så imponerad:

BTW: Ingen annan läste Stradh efter min vädjan.

Mer om Stradh

Och till sist: min lååånga post om Stradh!

Läs den här!

Jag hade verkligen span på Stradh

Basenanji

Postd20modernist
Fan, jag slår verkligen PB i att spela varulvsspel nu! Länkar, misstänker, hittar ulvar.... (nåja).

Men nu tror jag att det blir liv i luckan:

RÖST: @Sömniga Isaac

Fick du inget PM? Eller fick du inga PM?

fjodorsenuba

Krigarpoet
Vem misstänker du då och varför? Jag lyssnar gärna på alla som har något att säga.
Jag har försökt komma fram till nått konkret.
Och jag kommer inte fram till något vettigt. Så då återstår bara det ovettiga.

Anthrox och sidd gröna
Basse gulgrön
Efter Anhrox genomläsning av StradhLestat så blir han nog gulgrön också.

Då blir det en trio eller duo ulvar kvar Sömnigaissac, Sysp och Big Mama.
Anthrox eller sidd kommer ryka men hoppas väktandet funkar dock.

Eftersom Big Mama inte blev JC enligt utsago så är det bara sysp kvar (för jag tror inte @damogn är ond nog att utsätta en nystartade för JC)

Då är alltså Sysp JC och min gissning sömnig eller BM ulvplants.

Nu kan inte Sysp inte försvara sig så det känns lågt att sparka på honom men han kommer säkert in igen och ger mig en känga igen.

Röst: @Sysp

Tja, du får ursäkta, men igår var en annan dag. Då tyckte jag att:

– Vimes var grön och skön. Det tyckte inte andra. Vimes var tveksam till Stradh.
– Jag vet inte om du har hört den här historien förut, men en gång så gick Stradh ut och sa att han hade fått en fråga...osv.
– Stradh var fruktansvärt lågflygande hela rundan (R2). Det var först på kvällen han kvicknade till.
– Jag skrev en längre post om Stradh-caset.

Det var säkert ett dåligt case (men jag vet inte längre! jag börjar bli riktigt snurrig nu!), men det var ett case. Inget brunsmetande eller ströanklagelser.

Här är inlägg till R2:

Från det här inlägget syns det tydligt att jag tidigt i rundan misstänker Stradh

Vid den här tidpunkten hade jag läst genom alla Stradhs inlgg dittills och blev både misstönksam och inte så imponerad:

BTW: Ingen annan läste Stradh efter min vädjan.

Mer om Stradh

Och till sist: min lååånga post om Stradh!

Läs den här!

Jag hade verkligen span på Stradh
Återigen...du väljer bland annat att låtsas om som att Brynolfg inte hade fått samma fråga innan....

Att jag bara sprattlat till på kvällarna har jag motiverat väldigt tydligt (Om jag överlever till imorgon, så kommer jag nog kunna sprattla mer på dagen....MEN jag ska på forumträffen och dricka öl på kvällen...jag behöver verkligen det efter den här perioden, så kvällen imorgon lär bli tunn från min sida....MEN nu har vi inga fler BuP/Skolmöten/Logopedmöten med/för sonen innan nästa år....så nu kan man slappna av lite

Anth har läst mig flera gånger...han kommer bara till helt andra slutsatser än vad du gör...
Jag känner att du skuggboxas åt mitt håll gång på gång utan någon substans......så ja...du är kvar på min Voffelista...stenhårt....
Samt rösthanteringen igår...... jepp jepp...det luktgar blötvoffeom Basse

fjodorsenuba

Krigarpoet
Och jag har inget att förlora som bybo på att bli utröstad så länge jag skapat mer information och ställningstagande i byn! Jag har inte huvudet att analysera allt men jag har lyckats med att få respons på min urusla röstning och folk har lagt in poster som inte bara var "buhu fjodor lågflyger gnäll gnäll".

Big Mama

Fråga 1: Jag kikar och läser varulvsspelen på forumet från och till. Inget djupläsande så. Så inget jag kan bygga något utifrån.
Fråga 2: Jag har inte diskuterat med någon innan spel. Jag gick in med inställningen att lära mig bäst genom spel, jag är notoriskt dålig på att lära genom att lyssna på andra.
Fråga 3: Jag spelar det från och till, är även sämst på att ljuga och på tok för naiv. Så litar på typ allt som alla säger vilket aldrig brukar sluta bra för mig själv.

Tack för frågorna, gjorde att jag hade något att utgå ifrån.
Du kanske redan har berättat Isaac men jag minns inte svaret: känner du någon här i Varulvsspelsgänget IRL?

Basenanji

Postd20modernist
@Anthrox här skriver du att jag "kastar shade" på Stradh.

Är det rimligt givet vad jag skrev ovan? Tycker du att mina poster ovan är "att kasta shade" på någon?

Basenanji

Postd20modernist
Sorry:

Anthrox said:
jag en direkt fråga till Basse som bara ignorerades, som jag kan tyvka behlvde ett svar eftersom annars ser det ju bara ut som att Basse vill kasta shade på Stradh.
Tycker du fortfarande att jag "bara kastade shade" på Stradh?

Nu har jag kanske en sak.....som jag inte vet hur jag ska tolka......
Om jag boprtser från meddelandetmed frågan om JAG hade "lust och möjlighet" att ta på mig rollen som Julius ceaser...så har jag inte heller fått några meddelande.... inget som "du är vanlig bybo" eller ngt alls........

Så om vi nu bortser från de vi vet har fått powerroller (ni lär ju fått meddelande), så kanske det blorde grävas i lite vilka som tycker det är konstigt att Big M och Isaac inte fått meddelanden? Tycker dessa att de är konstigt för att deutgått från att vi andra fått bybomeddelanden...n'är de själva fått ULV meddelanden?
Minns jag rätt i att de som ifrågasatt detta är basse och Fjodor...eller är det Basse och Sidd?

Big Mama

Varför Big Mamma? Av ren nyfikenhet.
Hon är ju speciell! Lite varulvsklubbens senaste rockstar! Strategisk och rolig samtidigt. Kortfattad och effektiv. Någon jag skulle kunna ha kul med i en ulvchatt. Kan sätta folk på plats. Har koll på Octa, Sidd m fl.
Vilken komplimang! Det är jag inte bortskämd med. Noteras för framtiden.💓

Sidd

”Bybo”
@Anthrox
Hur läser du av Basse nu sista timmen.
Kanske sista timmen av detta Varulvsspel.

Sitter inte känslorna utanpå å blixtrar?

En agropost på mig att nu ska det minsann Sidd sättas på plats.
Sen nu R3:186 när dreven verkar vara på fjodde och det börjar puttra runt Sysp och Isaac så är Basse överväldigat glad och typ segerviss???