Anthrox
Byns sämsta Majestix.
Ja, vi har ju stött ochblött hela grejen med metaspel ganska många gånger nu och oavsett så känns det ju som att det inte är något att komma ifrån. Det går att försöka minimera och täppa till hål, men det kommer alltid finnas andra småsaker hela tiden som någon utnyttjar. Så länge det inte förstör hela spelet så har jag nog landat i att det får vara så, och att det är ofrånkomligt. Sen har vi ju också haft olika gränser för vad som de facto är spelförstörande och det kan väl vara svårare att få konsensus kring. Det bästa vi kan göra är nog trots allt att fortsätta patcha saker som kan utnyttjas så gott det går.Helt emot faktiskt.
Mest för att det inte kommer funka, men också för att den här typen av regler bara skapar konstiga gränsdragningsproblem. Dessutom, har alla glömt hur fruktansvärt frustrerande rollspel.du var med regeln "ni får inte prata om X"? Blir "ni får inte prata om X" standard kommer jag nog sluta upp med det här.
Varulvsspel är inte en bedömningssport. Jag har ingen lust att behöva fundera över om inlägget jag skriver är godkänt enligt reglerna.
Designa bort sådana här luckor så behöver det inte bli en grej. Och är det en grej i spel har jag exakt 0 problem med att det uttnyttjas, som det gjordes av @Anthrox i det här spelet.