Både Fjodde och Vimes har klistrat fast sig själva rätt hårt på Basse.
Tänker att två ulvar finns i trion Fjodde-Vimes-Basse.
Försöker på något sätt komma till något konkret kring spelet, men antingen ser jag ulvar I varenda post eller så ser jag ingenting alls. Folk får sluta vara så bra på att ulva?
Kvar i spel:
@Basenanji - Jag personligen tycker Basse spelar supergrönt. Det har jag gjort förut och haft fel med, så jag har extra stora paranojja-glajjor på mig när jag läser Basse. Speciellt när han smörar och berömmer andra spelare så mycket som han gör nu. I R1 försökte jag baita in ett drev på Basse för att se om någon nappade. Den enda som gjorde det då var typ Isaac. I liten mån kan jag tycka att det betyder att ulvarna inte vill ha ett drev på Basse. Ett mönster som passar scenariot Ulv-Vimes/-fjodde som aktivt jobbat på klister på Basse.
@StradhLestat - Spelar i stort som han brukar och Caesar-outandet torde tyda på grön. Varför inte bara annars vara tyst om det?
@Vimes - får nog bli en egen post senare, måste jobba vidare just nu.
@fjodorsenuba - Lågflyger as per usual, och har väl inte jättestarkt bybogame? Kan ha missat något, men som det ser ut nu blir jag inte jätteförvånad om Fjodde åker vare sig han är grön eller röd. Fjodde, vad tycker du själv är de tre bästa sakerna du gjort för byn?
@Sysp - Sysp bidrar till byn, men varvar mycket med att försvinna också. Som cyniskt paranoid varulvsspelare vill en ju alltid tänka att irl-strul är påhittat ulvspex (men hur ofta är det egentligen det? Ulvar kanske överdriver det, men jag vet inte om jag nån gång faktiskt sett en ulv blåljuga om att vara upptagen och sen ändå sitta och smygläsa tråden intensivt). Sen har jag inte fullt ut kollat vad Sysp faktiskt har bidragit med, men mitt gröna hjärta har resonerat med hans poster flera gånger iaf. Behöver ju inte betyda något dock, vi vet ju att jag är notoriskt dålig på att hitta ulvar i folk som fejkar ett bra bybospel. Här behövs grävas bättre. En instickare här är att jag i R1 baitade en drevstart på Fjodde som Sysp ganska snabbt hakade på, och vid tillfället fanns det inte jättemycket anledning att rösta på Fjodde.
@Big Mama - Lågflyger mycket, men jag har svårt att släppa PM-grejen. Indikationerna på att bybor inte fått PM är i mitt tycke alldeles för låg för att en ulv skulle kunnat snappat upp det. Men kanske.
@Sömniga Isaac - får mycket gratis av att vara första spelet, men inget tyder egentligen på att de skulle vara troligare grönt att vara nybörjare. Att Caesar får välja lagkamrater ger ju en viss indikation, men samtidigt är jag rätt säker på att många sluga ulvspelare är väl medvetna om att vi går lättare på nya spelare till en början. Att välja Isaac till ulvlaget är i princip en garanti att han kan hålla sig undangömd större delen av matchen. Inget PM-grejen kan vara grönande, men det beror på hur vakna ulvarna var vid tillfället (kam vara värt att dubbelkolla hur lång tid det tog mellan att BM skrev och att Isaac skrev, ju kortare tid mellan desto större sannolikhet att det är äkta).