Varulv Bybornas hövding - Spelet slut

Basenanji

Postd20modernist
En sak jag kom på...

Hade det varit kul med spelledarlöst varulvsspel? Man hade kunnat skapa en hemsida där man lägger in alla spelare och den slumpar vilka som är ulvar (och dessa får ett meddelande där de andra ulvarna står). Man kanske kan rösta på den sidan också och när rundan är slut (klockan 21 exakt och inte beroende på en slarvig SL) så visar den ifall den som röstades ut var ulv eller bybo.

Man hade också kunnat ha en meny med reglerna, så att siaren får en länk som den kan sia med, väktaren får en länk för väktande osv.

Man hade behövt få tillgång till wrnus API (vilket man kan få av Seter) om man vill att den ska skicka meddelandena med länkarna till Inboxen här, annars hade man kunnat gå på email och skippa alla API-calls helt.
Det är jag redo att testa!

Men det är något särskilt lyxigt med att man vet att en människa (och hennes unika idéer) står bakom allt! Det vill jag inte gå miste om.

Sidd

”Bybo”
En sak jag kom på...

Hade det varit kul med spelledarlöst varulvsspel? Man hade kunnat skapa en hemsida där man lägger in alla spelare och den slumpar vilka som är ulvar (och dessa får ett meddelande där de andra ulvarna står). Man kanske kan rösta på den sidan också och när rundan är slut (klockan 21 exakt och inte beroende på en slarvig SL) så visar den ifall den som röstades ut var ulv eller bybo.

Man hade också kunnat ha en meny med reglerna, så att siaren får en länk som den kan sia med, väktaren får en länk för väktande osv.

Man hade behövt få tillgång till wrnus API (vilket man kan få av Seter) om man vill att den ska skicka meddelandena med länkarna till Inboxen här, annars hade man kunnat gå på email och skippa alla API-calls helt.
Vem ska vi då skylla alla våra tillkortakommanden, misslyckade gräv, tveeakanden om regler, påstådda balansproblem och allehanda misstag på om inte på SL😉?

@Sysp jag ser inte gräv och analyser/statistik/uträkningar som varken grönande eller rödande... Jag ser dem som en del av spelet som vissa är bättre lämpade än mig på att göra... Sen blir det alltid lite spännande att föröka klura ut vad det betyder...och om någon annAn har en annan åsikt. .. min ADHD hjärna får angripa det hela på ett annat sätt ;)
Jag förstår att det kan kännas motigt när man "är sig själv" och andra anser det rödande .. been there..
Men för mig ör det ytterligare ett tecken på att det inte finns ETT sätt att spela den rollen man har.. kämpa på som du är

Last edited:

fjodorsenuba

Krigarpoet
@Sysp jag ser inte gräv och analyser/statistik/uträkningar som varken grönande eller rödande... Jag ser dem som en del av spelet som vissa är bättre lämpade än mig på att göra... Sen blir det alltid lite spännande att föröka klura ut vad det betyder...och om någon annAn har en annan åsikt. .. min ADHD hjärna får angripa det hela på ett annat sätt ;)
Jag förstår att det kan kännas motigt när man "är sig själv" och andra anser det rödande .. been there..
Men för mig ör det ytterligare ett tecken på att det inte finns ETT sätt att spela den rollen man har.. kämpa på som du är
Ja jag är ju stämplad lågflygare men jag lyckas ändå via o-ortidoxa tilltag få byn och ulvar att ta ställning. Jag är nog inte den traditionella bybon/ulven på forumet i den aspekten.

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Jag håller med @Sysp. Metat blir bättre om alla är tvungna att delta aktivt och se till att det de skriver stämmer eftersom man blir utröstad annars.

Som jag ser på varulvsspel så är huvuduppgiften som bybo att tydligt kommunicera att man är bybo eftersom man anstränger sig för att hjälpa byn och det man skriver håller för granskning, och att hitta ulvar och ha tillräckligt på fötterna för att byn ska rösta ut dem är egentligen sekundärt. Att i efterhand ha mest rätt i sina misstankar om vem som var ulv är inte en del av spelet.

Ju mindre press byborna känner att de måste uppfylla punkterna ovan desto lättare blir det för ulvarna att smita undan, och desto mer blir spelet ett lotteri som är viktat till ulvarnas fördel.