Necross
Swashbuckler
- Joined
- 25 Aug 2005
- Messages
- 1,869
Jag har varit lite frånvarande från "debatten" om hur man egentligen ska bygga (någorlunda) balanserade encounters i D&D 5E. "Systemet" i DMG suger ju och sen har tydligen WotC själva försökt hitta på nya system som inte heller funkar så bra?
Anyway, jag stötte på Sly Flourish och har nu testat hans tänk i ett par låglevelkampanjer. Funkar ganska ok so far!
Alltså: 5E Encounter Building
https://slyflourish_content.s3.us-east-1.amazonaws.com/5e_encounter_building.pdf
och
The Lazy Encounter Benchmark, a Simple Measure for D&D Encounter Deadliness
https://slyflourish.com/the_lazy_encounter_benchmark.html
Hur gör ni? Finns ännu smartare system?
Anyway, jag stötte på Sly Flourish och har nu testat hans tänk i ett par låglevelkampanjer. Funkar ganska ok so far!
Alltså: 5E Encounter Building
https://slyflourish_content.s3.us-east-1.amazonaws.com/5e_encounter_building.pdf
och
The Lazy Encounter Benchmark, a Simple Measure for D&D Encounter Deadliness
https://slyflourish.com/the_lazy_encounter_benchmark.html
Hur gör ni? Finns ännu smartare system?