Så varför skulle jag ta hänsyn till dig?
På samma sätt som det är ditt val att ta hänsyn till mig i den här diskussionen, så är det ditt val att ta hänsyn till (eller inte ta hänsyn till) dig i andra fall. Jag menar däremot att det är förkastligt att göra flas och bling-bling till standard, och det kommer jag fortsätta att propagera för både på och utanför webben.
Målgrupper är inte statiska, vilket reklambranschen så fint demonstrerat. Målgrupper är dynamiska. Och ett av de många "korståg" jag är på är att jag vill ha ett internet som är så snyggt och användarvänligt som möjligt, och som går så snabbt som möjligt (och då talar jag inte om tekniska lösningar).
Jag må vara i minoritet, men jag kan fortfarande påverka. jag kan försöka påverka andra till att se det sjuka i långsamma tungladdade sidor, i onödigt bling-bling, och i säkerhetsriskerande scripts.
Jag brukar exempelvis rekommendera Firefox med Adblock för precis alla, och den kamrat, släkting eller annan som förväntar sig att jag ska stå för datorsupport får fint finna sig i att IE förkastas till förmån för en faktisk HTML-kompatibel browser med säkerhet.