Det är inte jag... hursomhelst. [OT?]
Något OT kanske men...:
I StarWars (d20) gör man skillnad på Vitality points och Wound points. Wound points = Con och Vitality points ökar med hit dice och level som i DnD. Vid träff så stryks först Vitality points och när man inte har några Vitality points kvar så stryks Wound points. Men kritiska träffar appliceras direkt mot Wound points (utan dubbling eller tredubbling).
Om man förlorar Wound points måste man lyckas med ett FortSave (DC 5 + förlorade Wound points) eller bli medvetslös.
Vad jag var ute efter var nog att det är väl bra att spelföretaget anpassar reglerna en smula för att bättre passa in i spelvärlden. StarWars är heroiskt, men inte lika heroiskt som DnD. Chtulu är än mindre heroiskt och därför känns det ju helt naturligt med en smärre förändring i skadesystemet för att avspegla det.
Något OT kanske men...:
I StarWars (d20) gör man skillnad på Vitality points och Wound points. Wound points = Con och Vitality points ökar med hit dice och level som i DnD. Vid träff så stryks först Vitality points och när man inte har några Vitality points kvar så stryks Wound points. Men kritiska träffar appliceras direkt mot Wound points (utan dubbling eller tredubbling).
Om man förlorar Wound points måste man lyckas med ett FortSave (DC 5 + förlorade Wound points) eller bli medvetslös.
Vad jag var ute efter var nog att det är väl bra att spelföretaget anpassar reglerna en smula för att bättre passa in i spelvärlden. StarWars är heroiskt, men inte lika heroiskt som DnD. Chtulu är än mindre heroiskt och därför känns det ju helt naturligt med en smärre förändring i skadesystemet för att avspegla det.