damogn
Hero
Du har dock tid att svara på "Varför är svenska seriefigursöversättningar så slappa?"Här var mycket snömos och medvetna feltolkningar...
Kontorsdag med mobil...så kan inte svara super utförligt nu
Du har dock tid att svara på "Varför är svenska seriefigursöversättningar så slappa?"Här var mycket snömos och medvetna feltolkningar...
Kontorsdag med mobil...så kan inte svara super utförligt nu
Rörande timingen så har det mer varit pga inte kontorstid när jag kunnat spela mer aktivtMina "bevis" mot RasmusL är inte lika starka, så om han är Carmilla är han mycket bättre på att vara dold. Det är mest hans inaktivitet och timing och reaktion på anklagelser som sticker ut:
1. Inaktivitet och Timing
RasmusL har varit relativt inaktiv under spelets gång, med anledning att han inte hinner spela. Han har dock varit aktiv när han har varit under press, vilket kan tolkas som ett försök att undvika att bli utröstad. RasmusL har ofta försvarat sig genom att påpeka sin tidsbrist och att han flaggat för detta redan i anmälningstråden. Han har också försökt att framstå som en aktiv och engagerad spelare när han väl är närvarande.
Exempel: I Runda 1 röstade han två gånger. Först på "Ingen" (post 256) och ändrade sedan till BiobunkerVII (post 436) när det blev drev mot honom. Han släppte fort Brynolfs plan för att rädda sig själv istället för att sätta byn först. Kan ses som ett försök att rädda sig själv i sista stund. De där posterna (426, 427) med "Vad händer!?". Lite suspekt.
2. Reaktioner på Anklagelser
RasmusL har reagerat starkt på anklagelser och har vaknat upp från sin slummer just när det blir heat mot honom, t.ex. vid poster runt 111 och framåt när jag modifierade min lista efter att ha varit förbannad, då när han ville heta med jojo-grejen.
Lämnar länk så att ni kan klicka er tillbaka och se meningsutbytet. Det kom en till sådan där "vad sker egentligen? xD", lite likt "Vad händer!?"
Panik från en vampyr?
Du blir mer grön ju mer jag tänker på det faktiskt.Rörande timingen så har det mer varit pga inte kontorstid när jag kunnat spela mer aktivtJag gillar egentligen inte att spela försvarsspel, och min frustration kanske lyser igenom en del, har bara varit så paff som i R1 när Sidd plötsligt svängde ver hela drevet mot mig och sen argumenterande för min sak i R2. Jag hade gärna lagt mer på gräv, även om det är svårgrävt! Sömniga Isaac ger mig fortfarande svåra känslor, Stradh minns jag knappt att han är med i spelet men mao inget som dricker ut negativt heller.
Bra fråga. Lär ju vara någon som vill ta risk, eller räknat ut en smart plan. Jag tror just nu på Sysp eller Stradh om jag bara rakt av skulle svara på den frågan. Inte helt orimligt iom Högern också outade att göra så, men det är väl riskabelt för en ensam ulv kan tycka. Masterplan eller mer planlöst, helt enkelt.
Skillnad på en mening och en "walk of text " anklagelseDu har dock tid att svara på "Varför är svenska seriefigursöversättningar så slappa?"![]()
Det var ett skämtSkillnad på en mening och en "walk of text " anklagelse
Vill bara påminna om att det här låter spännande! Vi ser fram emot din teori!Jag kommer lämna ett testamente ikväll...för jag har kanske korn på den andra tuggisen...men vill låta dagens spel ske innan jag presenterar den teorin
Den förutsätter att du varit ärlig...och att Sidd är D....då tror jag att jag har C på kornet....jag tror oxo att C anar det...vilket ger mig mindre chanser att överleva natten...har jag inte lyckats skriva testamentet vid 2000, så pinga migVill bara påminna om att det här låter spännande! Vi ser fram emot din teori!
Jämnt röståg nu är väl livsfarligt?..vampyrerna har röstmanipuleringar...som vi inte är 100% på hur de funkar... Men draculas verkar farligast... Jämna tåg kanske funkar nästa runda OM du vaeit ärlig och Dracula sidd ryker...Fortsätter tänka (det går trögt)
OM vi utgår från att Sidd röstas ut och jag anses vara grön återstår följande:
Damogn
Rasmus
Stradh
Sysp
Sömniga Isaac
…men vänta nu, antingen blir en av de där nattmördade eller värvade?! Jag gissar på nattmord. I så fall ryker Sysp eller Rasmus gissar jag.
I så fall:
R4
Basse
Damogn
Rasmus/Sysp
Stradh
Sömniga Isaac
Kanske är det då läge att leta efter Carmilla genom att ställa två misstänkta mot varandra.
Dvs avsiktligt välja två rösttåg med de två mest misstänkta. Om Carmilla är en av de två borde det synas efter röstning. (Fast då borde man ha ojämn fördelning mellan alt 1 och 2).
Vad tror ni?
Jo, men hur kan vi tänka då?Jämnt röståg nu är väl livsfarligt?..vampyrerna har röstmanipuleringar...som vi inte är 100% på hur de funkar...
Medhåll. Om vi lyckas få ut en powervamp så är det ju vanligt jävla spel i två lag! Parallella drev ja!Fortsätter tänka (det går trögt)
OM vi utgår från att Sidd röstas ut och jag anses vara grön återstår följande:
Damogn
Rasmus
Stradh
Sysp
Sömniga Isaac
…men vänta nu, antingen blir en av de där nattmördade eller värvade?! Jag gissar på nattmord. I så fall ryker Sysp eller Rasmus gissar jag.
I så fall:
R4
Basse
Damogn
Rasmus/Sysp
Stradh
Sömniga Isaac
Kanske är det då läge att leta efter Carmilla genom att ställa två misstänkta mot varandra.
Dvs avsiktligt välja två rösttåg med de två mest misstänkta. Om Carmilla är en av de två borde det synas efter röstning. (Fast då borde man ha ojämn fördelning mellan alt 1 och 2).
Vad tror ni?
Det som ju kan vara lite lurigt när vi vet så lite är att välja vilka som ska in i thunderdomen. Vi har ju inte riktigt lyxen att göra detta en massa gånger, missar vi så är det möjligt slut på spelet.Jo, men hur kan vi tänka då?
Jag försöker bidra och tänker mig att vi liksom kan sondera och manipulera röstningen så att vi får ut så mycket data som möjligt ur den.
Till att börja med borde Carmilla bli nojjig över att hamna i strålkastarljuset på det här sättet=det syns i diskussionerna. Sedan tänker jag att vi lättare ser vem som är vem om vi avgränsar röstningen.
Men hjälp mig gärna att tänka konstruktivt här!![]()